Svar

hvor klager jeg over et beløb, der blir trukket på mit abonnement?


Badge

Efter diverse hjælp på YouSee, hvor de ikke kan oplyse mig om, hvorfor der blir trukket 58kr som ‘forbrug’ på mit abonnement, fik jeg besked på, at jeg kunne klage…….🙈🤷🏼‍♀️ - og jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg gør det ? Nogen der kan hjælpe ?🙏🏼

icon

Bedste svar af Louise 29 June 2023, 09:17

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er nemt at finde ud af.  https://yousee.dk/hjaelp/har-du-brug-for-at-klage

Der kan også kontaktes kundeservice på 70 70 35 79 så kan de med det samme se på hvad det drejer sig om.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Gifi 

Velkommen til YouSee Forum. 

Jeg er ked af at høre, at du føler dig nødsaget til at klage. Det lyder også mærkeligt at de ikke kan sige hvad de er gået til. 

Når det er sagt, så kan vi ikke altid se det eksakte forbrug, hvis der f.eks. er tale om SMS-køb - her vil det bare fremgå som SMS-køb i vores system, og ikke hvad der reelt er købt. Så hvis et f.eks. er noget i den stil, så kan vi ikke se det - og det vil være klageafdeling heller ikke kunne. 

Nu ved jeg ikke om du allerede har sendt klagen, men hvis ikke, så er du også velkommen til at sende mig en privatbesked - så vil jeg gerne se om vi kan se det herfra. 

Badge

Hej Louise , det var een pige fra regnings-afdelingen, der forleden sagde, at jeg kun kunne klage over det…… ikke fordi 58kr er meget, men har bare tidligere oplevet, at et beløb blir trukket hver måned - uden nogen forklaring på, hvad det er - og det vil jeg ikke igennem igen - så blir det et selskabs-skifte 😏 Men du er meget velkommen til at se, om du hjælpe mig 🙏🏼

mvh Gitte 

Omdømme 6
Badge +8

Som nævnt, så er det ikke sikkert vi kan se hvad årsagen er - og i så fald kan klageteamet heller ikke, så det undrer mig lidt. 

Når det er sagt, så har jeg sendt dig en privatbesked som du gerne må reagere på. Igen, så kan jeg dog ikke garantere at jeg kan sige andet end det du allerede har fået at vide, men jeg vil gerne tage et kig på det.

Omdømme 7
Badge +9

Det må vel være specificeret hvad det forbrug er, om det f.eks er et SMS køb eller et ikke inkluderet opkald, til f.eks en speciel tjeneste eller udland.?

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Radiomanden 

Ja, det er til at se om der f.eks. er tale om forbrug i udlandet eller SMS-køb - men mere specifikt er det ikke i systemet. SMS køb kan dog være delt op i f.eks. “SMS varekøb”, “SMS donation” eller “SMS billet”. 

Omdømme 7
Badge +9

Så er det jo et mysterie hvad de så kan være.? Det er ikke godt at betale for noget man ikke ved hvad er, uanset at det er et lille beløb, og hvis det ikke er i systemet, hvor kommer det så fra.?

Omdømme 6
Badge +8

Sådan helt juridisk, så vil det altid være kundens egen ansvar at vide hvad der købt, hvis der f.eks. er tale om et SMS-køb. Man har næsten altid skulle besvare SMS’en med ja/nej, eller man kan også have modtaget en kvittering på SMS - så første skridt kan være at gå sine SMS’er igennem, og se om der ligger noget der som kan give svar på hvad det er. 

Hvis der er tale om SMS-køb, så er vi ikke pålagt at skulle kunne informere om hvad der helt specifikt er tale om. 

Er der tale om opkald til udlandet f.eks., så kan vi godt se det. 

Omdømme 7
Badge +9

Så er der ikke noget for trådstarter at komme efter, andet end at betale, og huske at være mere OBS på hvad der bruges udover det abonnementet dækker.

Jeg  kan stadig ikke se præcis hvor man skal henvende sig hvis man vil klage eller udspørge en om posteringinger der hedder SMS VAREKØB. Har skrevet til yousee sidste kvartal om dette spørgsmål men svaret er udblevet ☹️  det er som at vandrer rund i en maze med bind for øjet eller slå i en dyne - meget frustrerende . Jeg vil gerne ved hvad jeg har betalt ca. 75,- kr om ugen for (ekstra - har fri tal og 1tb data med i abonnement) i det mindste sidste 3 kvartal.

Mikmac

Omdømme 7
Badge +9

Det må være et spørgsmål der skal rettes til regnskabs afdelingen, men det er noget der er købt via en indholdstakseret SMS når der står SMS VAREKØB, det burde dog efter min mening være specificeret hvilken tjeneste det er.

Du kan gå på Mit You See og spærre for indholdstjenester.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Mikeymac 

Som Radiomanden skriver, så vil det rigtigt nok væres vores regningsafdeling du skal have fat i. Du kan kontakte dem via chat eller telefon, her: https://yousee.dk/hjaelp/kontakt/regning-betaling 

Det er dog ikke en garanti at de kan se præcis hvad “sms varekøb” dækker over. Som nævnt her i tråden, er det noget man som kunde selv er ansvarlig for, og vi kan ikke tilmelde dig noget herfra. Så der er på et tidspunkt bliver købt/oprettet noget, hvor der er valgt “mobilbetaling” som betalingsmiddel. 

Besvar