Spørgsmål

Fastnet telefon virker ikke


Badge

Har gennem mere end 1 år haft problemer med forbindelse til fastnet telefon!

Der sker en af to ting når der ringes til nummeret

  • nummeret eksistere ikke
  • ingen radiokontakt til mobiltelefonen

Har fejlmeldt problemet flere gange, men der er på nuværende tidspunkt ingen med kompetence, vilje og evner til at løse dette.

Har senest skrevet med YouSee på chatten og deres melding var at de ser på dette og de forventer at dette er løst senest

 

  1. maj 2023 kl. 11.00

Meget opløftende og med hvilken hastighed! Sidst de meldte tilbage holdt det i 4 timer - god gået!


6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Når du får beskeden Ingen kontakt til mobiltelefonen, så betyder det at den er slukket eller på anden vis ikke har kontakt til en mast, når du får den anden besked, er det så den samme person opkaldet sker til.?

Omdømme 7
Badge +9

Hej @PeterEgeStreet 

Det lyder bestemt ikke optimalt og jeg beklager, at der endnu ikke er fundet en løsning.

Det er et meget godt spørgsmål som @Radiomanden stiller her - kan du evt. vende tilbage med svar på det?

Hvis det stadig driller, så sender jeg dig en privatbesked, så vi kan gå videre med sagen. 

Hej Peter

Hvis din fastnettelefon er tilsluttet din router/modem, så oplever jeg det samme. Det lumske er, at tidligere forsvandt klartonen. Nu er der klartone, men opringning til nummeret bliver besvaret med: der er ikke forbindels. Genstart af modem løser problemet, så jeg har tænd-sluk-ur på routeren.

jeg kan se at telefonen helt er fjernet fra routeren, men den kobles ind ved genstart.

Stig

Omdømme 6
Badge +8

Hej Peter

Hvis din fastnettelefon er tilsluttet din router/modem, så oplever jeg det samme. Det lumske er, at tidligere forsvandt klartonen. Nu er der klartone, men opringning til nummeret bliver besvaret med: der er ikke forbindels. Genstart af modem løser problemet, så jeg har tænd-sluk-ur på routeren.

jeg kan se at telefonen helt er fjernet fra routeren, men den kobles ind ved genstart.

Stig

Det tyder på der er noget galt med config filen, du er bedre tjent med at lave en reset af router.

Dermed henter den en ny frisk opsætning.

Tak for forslaget, PeterA4. Jeg bruger dog telefonen yderst sjældent, så jeg er alligevel tæt på at opsige den; den kan jo kun bruges med Yousee net.

Stig

Skod Yous.

Besvar