Spørgsmål

Udgående mail


Badge

Igen blevet mødt af irriterende fejl på udgående server. Ved kontakt sidst med Yousee fik jeg beskeden at vente et døgns tid ! Og der kom da også ‘hul igennem’ igen.  Men hvorfor denne ustabilitet ???


59 Kommentarer

Nyt for mig er alle de fact’s som nogen åbenbart kender til, ang.  deling vi acgnat . aner ikke hvad det handler om.  Jeg er en ældre herre årgang 1948, og er bare ærgerlig over ikke at kunne sende mail på anden måde end at skulle på webmail

Grunden til at mange udbydere benytter delt ip (CGNAT), skyldes mangel på de almindelige ip-adresser (IPv4). Der er simpelthen ikke nok til alle. I sådan en opsætning går x antal kunder på internettet igennem den samme ip.

En af ulemperne er, at hvis blot en af kunderne laver ballede via den ip (kunden kan være blevet hacket), så går det ud over alle de andre, der deler samme ip.

Badge

Blev kontaktet her i eftermiddags af udbyderen, -at ny ip er etableret.  Og har netop testet positivt at jeg igen kan sende mails  TAK FOR ASSISTANCEN TIL ALLE!

Omdømme 7
Badge +9

👍👍

Jeg kan kun modtage emails på min addresse,når jeg sender får jeg besked:Kunne ikke sende besked pga ugyldig/blokeret addresse.

Det gælder for alle addresser,og jeg ved de ikke er uygyldige.YOUSEE siger at de ikke kan se at der er noget i vejen.

Nu har det været sådan i 3 uger.

Mine andre emails hos yousee virker fint og de har alle samme log in.

Hvad gør jeg?

Omdømme 7
Badge +9

Den adresse du sender fra er tilsyneladende blokeret af en eller anden årsag.

Ja det forstår jeg men hvordan ophæver jeg den blokering?Men det er underligt at de 3 andre addresser under samme log in/password i yousee virker for de sender alle fra samme laptop

Omdømme 7
Badge +9

Er der meget udgående Mail fra den pågældende adresse.?

Omdømme 6
Badge +8

Hej @sirjhp 

Jeg vil gerne prøve at tage et kig på det herfra. 

Jeg sender dig derfor lige en privatbesked, som du gerne må tage et kig på. 

>Radiomanden

Nej ikke mere end normalt.10 mails om dagebn

 

Lousie

Hvor har du sendt privat besked?

Omdømme 7
Badge +9

Den er sendt via forummets PM funktion. Der sendes også en mail at der er en besked, indeholder link dertil, derudover er der en markering på din Avatar øverst til højre at der er modtaget en besked.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @sirjhp 

Jeg har netop tjekket den pågældende mailadresse, og den er i hvert fald ikke spærret. 

Er det i et mailprogram eller via webmail at du får fejlen? 

via webmail.Jweg åbner yousee.dk,går i webmail og åbner bruger navn og derefter mail addresse som er det samme som bruger navn men som brugernavn@mail.dk 

Det underlieg er at undre brugar navn er der 3 addresser og de 2 virker fint.Jeg har ikke en app på min tlf til webmail og jeg bruger kun min laptop

Omdømme 7
Badge +9

På telefon/tablet bruges der også webmail, der er ikke nogen You See Mail App.

Omdømme 6
Badge +8

Hmm… kan du prøve at vedhæfte et billede af fejlbesked? Husk at streg din mailadresse over hvis den fremgår. 

Nej jeg kan ikke nå at kopiere den men den siger: x.Kunne ikke sende besked på grund af ugyldig(e) addresse®.

Ifl yousee er der ingen blokering og yousee har givet op og sendt mig en henvisning til enj side jeg kan læse om løsningen men når jeg åbner den side så eksisterer den ikke

På telefon/tablet bruges der også webmail, der er ikke nogen You See Mail App.

Hvorfor siger tekniker i you see så at deres app på mobiltelefonen kan blokere for forandring af password

Omdømme 7
Badge +9

Vides ikke, der er i hvert fald ikke en You See Mail App. Ikke til Android. Der er Apps der kan bruges som klient, men ingen fra You See.

jeg tror ikke yousdee kan løse problemet.Jeg tror at yousee har et problem i derers server.Sidste gang det sklete,i 2020,tog det 1 måned førend yousee fandt problemet i deres server men jeg håber Lousie kan løse problemet,ellers er jeg nødt til ast sende en mail til alle instanser og venner gennem de sidste 25år meden ny addresse.Da jeg ikke kan sende fra min maIL VED DU HVORDAN JEWG KAN KOIPERE ALLE  MINE ADDRESSER OG LÆGGE DEM OVER I EN NY email?

@sirjhp Jeg har også en mailkonto, som jeg ikke kan sende fra. Hvis jeg skifter til klassisk webapp (tryk på tandhjulet), så kan jeg dog godt. 🙂

det prøvede jeg lige nu men det går heller ikke

Omdømme 7
Badge +9

Kan der sendes fra den pågældende adresse når der sendes fra telefonen via Mobildata.?

nej heller ikke fra min tlefon og heller ikke fra min meget gamle laptop hvor der er windows 7 på

Omdømme 7
Badge +9

Mystisk, for med Telefonen på Mobildata er det en anden IP adresse, så et IP problem er det klart ikke.

Besvar