Spørgsmål

Udgående mail


Badge

Igen blevet mødt af irriterende fejl på udgående server. Ved kontakt sidst med Yousee fik jeg beskeden at vente et døgns tid ! Og der kom da også ‘hul igennem’ igen.  Men hvorfor denne ustabilitet ???


59 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @algreen

Hvad var fejlbeskeden og hvilket mailsystem benytter du? 

Badge

Serveren  utilgængelig.  Har været i kontakt med Yousee, på chatten.  Gennemgik parametre for udgående mail. Alt står som det skal, og det er som du kan se en ting som af og til opstår. Skide irriterende er det.  Både Outlook ogThunderbird bliver ramt når det sker; samt min iphone

Min  adresse er xx@xxxx.dk

 

Redigeret af moderator: anonymiseret mailadresse

Omdømme 7
Badge +9

Du må ikke skrives personlige oplysninger, så din mailadresse skal slettes.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @algreen 

Først og fremmest, så har jeg anonymiseret din mailadresse, da den ikke må oplyses her. 

Når fejlen opstår, har du så testet om din mail virker via webmail? Og har du lagt mærke til om det både sker på wifi og mobildata? 

Badge

Sådan, - ved udgående post port 465. Og alt er gennemtærsket på chatten  med youee

 

Badge

Hverken mit Outlook, Thunderbird eller programmet på min Iphone eller  Samsung tablet fungerer- For en månedstid siden, oplevedes det samme, og et døgn efter kunne jeg igen blot ved indtastning af password

Omdømme 6
Badge +8

Hverken mit Outlook, Thunderbird eller programmet på min Iphone eller  Samsung tablet fungerer- For en månedstid siden, oplevedes det samme, og et døgn efter kunne jeg igen blot ved indtastning af password

Prøv at send fra iPhone på 4G / 5G når det sker.

Det ser ud til IP-adressen er ramt af en spam note, en genstart af router kan sikkert også hjælpe..

Badge

interessant diagnose.  jeg prøver. !!!!

Badge

Og det hjalp ikke en fis at genstarte routeren.  Kan mit problem dog ikke løses ??

Omdømme 6
Badge +8

Hej @algreen 

Fik du testet via 4G eller 5G som PeterA4 skrev? 

Har du internet hos os? 

Badge

Kan sende fra Iphone, - men hverken pc eller tablet !  Er der virkelig ingen der hos Yousee kan være behjælpelig ?

Omdømme 7
Badge +9

Og det hjalp ikke en fis at genstarte routeren.  Kan mit problem dog ikke løses ??

Brug G Mail, fejler aldrig.

Badge

er ikke internet kunde hos Yousee, men betaler for emailadresse og mobil abonnement.

Omdømme 6
Badge +8

Så lader det altså til, at det er et eller andet på din netforbindelse. 

Som PeterA4 også skriver, så ligner det på den fejlbesked du får, at din IP-adresse der er ramt af noget spam-relateret, og det er ikke noget vi kan hjælpe med, når du ikke har internet hos os. 

Du kan prøve at kontakte din udbyder, eller du kan selv prøve at undersøge om der skulle være nogle blokeringer på din IP-adresse. 

Omdømme 7
Badge +9

Der er et problem med din IP adresse, din enhed er inficeret med Malware. Jeg slog din  IP op da jeg læste dette fra tidligere i tråden.

Spamhaus viser dette.

 

Omdømme 6
Badge +8

Der er et problem med din IP adresse, din enhed er inficeret med Malware. Jeg slog din  IP op da jeg læste dette fra tidligere i tråden.

 

ROLIG nu, det er ikke nødvendigvis hans maskine og ALLE hans enheder der sender spam.

Han deler IP-adressen bag CGNAT med måske op til 100 andre, så der er masser af muligheder..

Det er usandsynligt, at der er malware på både pc, tablet og Iphone (som ikke rammes af dette)

Omdømme 7
Badge +9

@algreen skriver:  Kan sende fra Iphone, - men hverken pc eller tablet 

Telefonen på Mobilnet bruger anden IP, Tablet på Wi-Fi bruger vel samme IP som PCen gør. Så der er jo noget på den IP der spærrer.

Spamhaus skriver jo også: Enheden er inficeret med Malware der udsender Spam eller deler forbindelse med en enhed der er inficeret.

Omdømme 6
Badge +8

@algreen skriver:  Kan sende fra Iphone, - men hverken pc eller tablet 

 

Det er jo fordi han bruger 4G eller 5G og ikke er på wifi..

 

Telefonen på Mobilnet bruger anden IP, Tablet på Wi-Fi bruger vel samme IP som PCen gør. Så der er jo noget på den IP der spærrer.

Ja prøv at læs hvad der er skrevet

 

Spamhaus skriver jo også: Enheden er inficeret med Malware der udsender Spam eller deler forbindelse med en enhed der er inficeret.

Det kan være op til 128 andre brugere / forbindelser der har sendt spam mail eller har malware.

En Iphone eller Ipad får ikke eller meget sjældent Malware, medmindre du har anskaffet en mystiks app uden om de officielle kanaler .

Omdømme 7
Badge +9

Det gælder også Chromebooks, de får heller ikke Malware/Virus, eller ligeledes yderst sjældent. Downloader udelukkende Apps fra Google Play Shop.

Badge

Jeg har kontaktet min udbyder Energi Fyn, for mulig support. Er der nogen som tror det vil nytte ?  Nyt for mig er alle de fact’s som nogen åbenbart kender til, ang.  deling vi acgnat . aner ikke hvad det handler om.  Jeg er en ældre herre årgang 1948, og er bare ærgerlig over ikke at kunne sende mail på anden måde end at skulle på webmail

Omdømme 7
Badge +9

Det skulle komme i orden ved f.eks at få tildelt en anden IP fra din udbyder, e.v.t. en Statisk i stedet for en Dynamisk.

Omdømme 6
Badge +8

Jeg har kontaktet min udbyder Energi Fyn, for mulig support. Er der nogen som tror det vil nytte ?  Nyt for mig er alle de fact’s som nogen åbenbart kender til, ang.  deling vi acgnat . aner ikke hvad det handler om.  Jeg er en ældre herre årgang 1948, og er bare ærgerlig over ikke at kunne sende mail på anden måde end at skulle på webmail

Du skal bede Energi Fyn om at give dig en ny Ip-adresse, som ikke er spam ramt.

Jeg kender til enkelte som har fået en fast ip-adresse tilbudt gratis, netop p.g.a dette..

Omdømme 6
Badge +8

Det skulle komme i orden ved f.eks at få tildelt en anden IP fra din udbyder, e.v.t. en Statisk i stedet for en Dynamisk.

Det er sjovt som du altid skal rette dit indlæg efter jeg skriver noget.. hint fast ip-adresse

Det er godt nok dårlig forum stil

Omdømme 7
Badge +9

Har ikke set hvad du skrev før jeg opdaterede indlæg.

Badge

Jeg aner forude en løsning på problemet.  Tak for assistancen så langt !!!

Besvar