Spørgsmål

Problemer med at sende mails til mail.dk, post.tele.dk, youmail.dk


Badge

Hejsa.

Vi kan ikke længere sende mails til e-mail adresser fx. ved xxx@mail.dk, xxx@post.tele.dk, xxx@youmail.dk. Der kommer svar retur:

<xxxxx@youmail.dk>: host xxxx.mail.dk[aaa.bbb.ccc.dd] said: 550 5.7.1 message considered spam (in reply to end of DATA command)

Problemet startede i sidste uge. Hvis jeg tester mailen for om andre syntes det er spam, så er alt OK med fx. SPF-record opsætning. Så hvorfor syntes mailserveren at det er spam, der modtages når ingen andre bliver afvist. Og hvorfor er problemet opstået nu, når der ikke tidligere har været problemer?

Mail bliver ikke engang leveret i modtagerens “uønsket post”, så der er ikke så meget at gøre.

Jeg har læst andre indlæg om andre der har haft tilsvarende problemer for små 2 uger siden, men de er afsluttet med at problemet er blevet løst. Det virker bare ikke sådan her.

Så hvad kan vi prøve?

Hilsen Kim

/Redigeret af Forum-teamet: Slørret host- mailadresse


28 Kommentarer

Badge

Det er ufatteligt at alle der sender legitime mails til TDC/YouSee e-mail adresser igen og igen skal opleve problemer. Hvis afsenderen har styr på sine opsætninger med SPF osv., så giver det ingen mening at spamfiltret skal slette disse mails så hverken afsender eller modtager er klar over at det er sket og hvorfor.

/Kim

Jeg har det samme problem i mange måneder nu. Og kun med TDC/Yousee adresser. Alle andre fungerer uden problemer.

SPF, DMarc er i orden på min side.

 

og jeg får den her besked hver eneste gang:

SMTP error from remote mail server after initial connection:
554 5.7.1 <xxxxxxxxx.cpserver.net[xxx.xxx.xxx.xx]>:
Client host rejected: IP_IN_CIDR

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Andreas1979 

 

Hvis dine mails slet ikke når frem til modtager, nu hvor du får en fejlbesked, så er der som udgangspunkt en fejl et sted på enten sikkerheden, det IP-range du sender fra eller domænet. Vi kan ikke sige herfra hvad det er, men som nævnt tidligere i tråden, så kan vores postmaster muligvis hjælpe. 

Du må derfor meget gerne sende en mayousee-postmaster@yousee.dk med en beskrivelse af fejlen, samt den fulde fejlbesked. Så vender de tilbage hurtigst muligt. 

Besvar