Svar

Er min IP-adresse blokeret hos TDC eller Yousee?


Badge

Hej,

Hvor kan man få oplyst om ens IP-adresse er blokeret i TDC/Yosee’s system?
Jeg tror faktisk det er gunden til jeg ikke kan benytte Outlook for at komme i forbindelse med min WEB-mail, men hele tiden skal gå via WEB-mailen for at kunne sende (eller slå WiFi fra)

icon

Bedste svar af PeterA4 22 March 2023, 07:57

Se original

71 Kommentarer

Et af indlæggene viser godt nok en retur-meddelelse fra serveren, “YSE_OUT_206”.

Ganløse, kan du bekræfte med sikkerhed, at du var koblet på din nye udbyder, da du fik denne besked?

Edit: Jeg har læst dine indlæg igen. Det fremgår, at du var koblet på din nye udbyder (dvs. der er umiddelbart hul igennem fra denne).

Får du den samme 206-besked hver gang?

Spørgsmålet er, hvor mange parametre, der indgår i 206-blokeringen. Hvis ip-adressen indgår… Har du evt. en anden computer på netværket, som forsøger at logge på via en profil, der er sat op med forkert password?

Badge

Hej Logan,

Dette er fejlbeskeden nu:

 

Omdømme 6
Badge +8

Den fejlkode betyder forkert brugernavn eller password. Check at du bruger det rigtige.

Badge

Hej Peter,

 

jeg bliver så ganske forfærdelig træt. Det er kun når jeg benytter min Wi-Fi jeg får denne besked. Jeg må næste tro at fejlen efterhånden ligger på min PC

Du har ikke en anden (glemt) mailklient et sted på dit netværk, som står og forsøger med forkert password - og dermed spærrer adgangen via din ip-adresse hos fiberudbyderen.

Badge

Jeg beklager - jeg har kun Outlook og adgang til kontoen via min PC og min telefon. begge dele virker uden Wi-Fi

Er det undersøgt om den offentlige eksterne IP-adresse er blacklistet, f.eks. fordi den tidligere har været brugt af en bruger, der har foretaget noget ulovligt?

En forskel mellem at bruge wi-fi og dermed internetudbyderens modem, og at bruge mobildata 4G eller 5G er den eksterne IP-adresse. Så når det virker med mobildata men ikke med wi-fi og intet andet er ændret kan årsagen være at den ene eksterne IP-adresse er blacklistet. 

Det blev tidligere oplyst at problemerne startede 20. februar. Hvad skete der 20. februar, f.eks. skift af internetudbyder fra YouSee til Wizer eller opdatering af software i modem?

Badge

Hej MS-ERIK,

Min Wi-Fi IP-adresse er ikke blokeret hos Yousee - det er tjekket og dobbelttjekket.

20 Februar:

GlobalConnect opkøber af Wizers fibernet. Opkøbet betyder, at vi foretager en række migreringer af vores infrastruktur over til GlobalConnects hardware/udstyr

Efter dette er balladen begyndt. Wizer siger er ikke er noget galt - såe….

Omdømme 6
Badge +8

Jeg beklager - jeg har kun Outlook og adgang til kontoen via min PC og min telefon. begge dele virker uden Wi-Fi

Prøv det jeg forslog med thunderbird og sørg for at have udfyldt med bruger + password i asmtp server. 

Er det den IP-adresse, der vises med https://www.ip-adressen.dk/ som YouSee ikke har blokeret?

Hvis dit net er et cgn-net er den IP-adresse, som dit modem forbinder sig til en anden.

Badge

hej Peter,

 

Så er Thunderbird afprøvet - med samme resultat desværre (det er jo til at blive vandvittig af):

Det må være en fejl på min PC ét eller andet sted, da jeg ikke har nogen anelse om hvorfor denne meddelelse kommer fra. Og nej alle kodeord er korrekte og jeg har kun 2 devices med denne mailkonto. PC og telefon, som begge fungerer uden Wi-Fi

Omdømme 6
Badge +8

hej Peter,

 

Så er Thunderbird afprøvet - med samme resultat desværre (det er jo til at blive vandvittig af):

Det må være en fejl på min PC ét eller andet sted, da jeg ikke har nogen anelse om hvorfor denne meddelelse kommer fra. Og nej alle kodeord er korrekte og jeg har kun 2 devices med denne mailkonto. PC og telefon, som begge fungerer uden Wi-Fi

Den fejl du får betyder, at dim mailkonto er spærret i 2 timer, så du bliver nødt til at vente 2 timer efter sidste forsøg og prøve thunderbird igen, med den rigtige opsætning.

Fejlkoder her Kan ikke sende mail og får fejlbesked (yousee.dk)

 

Hej MS-ERIK,

Min Wi-Fi IP-adresse er ikke blokeret hos Yousee - det er tjekket og dobbelttjekket.

20 Februar:

GlobalConnect opkøber af Wizers fibernet. Opkøbet betyder, at vi foretager en række migreringer af vores infrastruktur over til GlobalConnects hardware/udstyr

Efter dette er balladen begyndt. Wizer siger er ikke er noget galt - såe….

Det er jo så sandsynligt at problemet har noget med GlobalConnects opkøb af Wizers fibernet at gøre. Men det er vel stadig Wizer, der er internetudbyderen?

Ændringen kan måske betyde at YouSees system får problemer med den betalte mailkonto. Måske tror YouSees system at brugernavn og adgangskode er delt med en anden bruger, eller noget går tabt eller bliver tilføjet på vejen mellem Wizer og YouSee. Prøv at tale med YouSee igen.

Det kan ikke skyldes at adgang er blokeret på grund af forkert adgangskode, da der så heller ikke vil være adgang via mobilt datanet eller i browser med webmail.

Det er oplyst at problemet forsvinder hvis wi-fi slås fra. Har Outlook på computeren herefter internetforbindelse med det mobile datanet 4G eller 5G via et hotspot på en mobiltelefon, er der SIM-kort i computeren, eller er der så forbindelse til routeren med kabel? Hvis det kun er med wi-fi og ikke med kabel at der er problemer kan problemet ligge lokalt i routerens wi-fi indstillinger.

Badge

Hej alle dygtige personer her på siden.

Et mirakel er sket...Efter at have talt med Wizer i går og fået tildelt en effektiv dynamisk IP-adresse samt lidt roderi med opsætningen hos dem,  ser det ud til at tingene fungere igen. Utroligt men sandt denne fredag morgen. Tør næsten ikke tro det varer ved?

Igen - tak til jer alle

Jeg mistænker lidt, at fejlmeddelelserne fra serveren i dit tilfælde har været misvisende. De burde måske have lydt “mistænkelig adfærd registreret fra anvendt ip-adresse”. Et kvalificeret gæt, da jeg ikke kender kritrierne for at sende fejlkoderne 106 og 206 til klienten.

Du har nu fået en anden ip, som er “clean”.

Omdømme 6
Badge +8

Jeg tror måske mere på, at det hænger sammen med manglende udfyldning af brugernavn samt password ved ASMTP server og derved kom fejlen 206.

Efter konto var slettet og reinstalleret med korrekt brugernavn samt password ved ASMTP server, kom fejlen 106, som nok betyder at IP adressen er blokeret på en eller anden måde. Min teori 🙂

@Ganløse godt det kom til at virke, held og lykke med dine mail forsendelser i Ganløse, som heldigvis ikke blev til Mailløse 😀

Jeg tror måske mere på, at det hænger sammen med manglende udfyldning af brugernavn samt password ved ASMTP server og derved kom fejlen 206.

Det forklarer så bare ikke, at samme indstillinger virkede hos en anden udbyder (det mobile hotspot).

Det kunne da være interessant at få bekræftet fra Yousee, om 106 og 206 kan udløses alene på baggrund af den anvendte ip-adresse - om der sidder en anden kunde på samme ip og forsøger at logge på sin egen konto med forkert password.

Badge

Hmmm...Peter - jeg ved ikke. der er ikke ændret noget med brugernavn og password. Til gengæld kunne Wizer meddele mig, at de havde givet mig en fast IP-adresse. Det virker tilsyneladende - eller som Logan skriver: den nye IP-adresse er clean. Om det er det ene eller det andet ved jeg ikke.

Fedt er det ialt fald - og igen - mange tak for jeres input

Omdømme 6
Badge +8

Jeg tror måske mere på, at det hænger sammen med manglende udfyldning af brugernavn samt password ved ASMTP server og derved kom fejlen 206.

Det forklarer så bare ikke, at samme indstillinger virkede hos en anden udbyder (det mobile hotspot).

Jeg skrev tidligere i tråden noget med, at hvis mobil er på TDC net kan der være mindre restriktioner end med fremmed netværk ved (fiber i dette tilfælde) ved ASMTP…  i teorien 😃 

Jeg skrev tidligere i tråden noget med, at hvis mobil er på TDC net kan der være mindre restriktioner end med fremmed netværk ved (fiber i dette tilfælde) ved ASMTP…  i teorien 😃 

Uanset om man er på et fremmed netværk eller ej, så bør man vel ikke kunne få adgang til at sende uden korrekt login…? 🙂

Omdømme 6
Badge +8

Jeg skrev tidligere i tråden noget med, at hvis mobil er på TDC net kan der være mindre restriktioner end med fremmed netværk ved (fiber i dette tilfælde) ved ASMTP…  i teorien 😃 

Uanset om man er på et fremmed netværk eller ej, så bør man vel ikke kunne få adgang til at sende uden korrekt login…? 🙂

Det er det der med manglende udfyldning ved ASMTP server der kan give folk problemer, da det står som valgfrit, det har løst det for mange at få udfyldt dette.

Besvar