Svar

Er min IP-adresse blokeret hos TDC eller Yousee?


Badge

Hej,

Hvor kan man få oplyst om ens IP-adresse er blokeret i TDC/Yosee’s system?
Jeg tror faktisk det er gunden til jeg ikke kan benytte Outlook for at komme i forbindelse med min WEB-mail, men hele tiden skal gå via WEB-mailen for at kunne sende (eller slå WiFi fra)

icon

Bedste svar af PeterA4 22 March 2023, 07:57

Se original

71 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Ganløse 

Jeg tror umiddelbart ikke, at problemet er at din IP-adresse er blokeret. 

For lige at være sikker på at jeg forstår problemstillingen - kan du så godt modtage i din Outlook men får fejl når du forsøge at sende? Eller kan du slet ikke logge ind i Outlook? 

Badge

Tak for hurtig respons.
Det er når jeg forsøger at sende mail via Outlook det går galt. jeg kan sagtens modtage. Når jeg slår WiFi fra og benytter hotspot via min telefon kan jeg godt sende. Og jeres WEB-mail virker jo også begge veje. Det er knagme mystisk

Omdømme 6
Badge +8

Ja, det er da mystisk - men det kan dog stadig godt være pga. opsætningen, da YouSee-forbindelsen kan “blokere” hvis opsætningen ikke er korrekt. 

Kan du tjekke om din opsætning omkring udgående post, stemmer overens med det du kan se her: https://yousee.dk/hjaelp/artikler/hvad-er-mine-serveroplysninger-til-yousee-mail

Omdømme 7
Badge +9

Har du prøvet at genstarte din router? 

Badge

Jeps....nøjagtig som I beskriver det. Alt har virket indtil ca 20 februar...så startede balladen

Omdømme 7
Badge +9

Får du nogen fejlmeddelelser fra Outlook? 

Badge

Jeg nulstiller routeren i morgen. Har tændt og slukket en del gange, så nu nulstiller jeg og ser hvad der sker....selvom det er noget bøvl at få de tilkoblede devices op og køre igen

Badge

Ja at jeg ikke kan komme i kontakt med serveren (altså yousee serveren)

Omdømme 7
Badge +9

Men ikke nogen egentlig fejlkode? 

Badge

Næ....sommetider når jeg sender via PC'en...noget med tror jeg 106 eller 206 i enden, hvilket ikke hjælper meget. Sidder lige off location og derfor er koderne baseret på hukommelsen. 

Omdømme 6
Badge +8

Det er en god idé at nulstille routeren, ja 😊 Nu ved jeg ikke om du har andet udstyr end blot vores modem/router, men i så fald, bør dine enheder automatisk koble sig på igen når modemmet er online efter nulstilling.

Badge

Tak Louise

Vi ser hvad der sker. Desværre kunne TDC ikke levere fiber på adressen, så det blev Wizer og en Asus router...

Omdømme 6
Badge +8

Tak Louise

Vi ser hvad der sker. Desværre kunne TDC ikke levere fiber på adressen, så det blev Wizer og en Asus router...

Hvis du ikke har bredbåndsforbindelse hos youSee har du heller ikke mail konto mere, medmindre du betaler for det..

Du kan få YouSee Mail, hvis du har en privat bredbåndsforbindelse hos YouSee. Du har også mulighed for at købe et YouSee mailabonnement til 59 kr. pr.md.

Måske er det derfor der er lukket for send på konto’en

Badge

Det er det sidste jeg har gjort...altså købt et Yousee mailabonnement. Ville helst have fortsat med jer men det var åbenbart ikke muligt selvom genboen kunne få.

Ak ja livet er forunderligt...husk på WEB-mailen fungerer fint

Omdømme 6
Badge +8

Bruger du den rigtige opsætning i outlook..

Under send..

STARTTLS

Port 587

 

Badge

Jeps...ingen problem her. Men jeg får beskeden at Outlook ikke jan komme i forbindelse med serveren :-)

Omdømme 6
Badge +8

OK her er nogle forslag..

Prøv en af disse mailservere til send 

asmtp.yousee.dk eller asmtp.mail.dk  link til opsætning her

Hvis ikke det løser det så prøv, at starte en kommandoprompt (Administrator), og skriv dette:

sfc /scannow   (på en windows pc)

Hvis ikke det løser det, så er der kun tilbage at oprette en ny profil i Outlook med de samme kontoindstillinger, så burde det køre.

Badge

Hej igen. Nu har jeg gjort følgende:

  1. Nustillet routeren
  2. tjekket, tjekket serverindtillingerne via programmet Outlook (ikke den gamle hot-mail altså)
  3. kørt sfc/scannow som administrator

Status er nøjagtig det samme:

Giver dette nogen mening overhovedet?

Omdømme 6
Badge +8

Der er noget med din opsætning, der ikke er ok vil jeg tro.

YSE_OUT_206 betyder forkert login og din konto er blevet låst i 2 timer, men bliver genåbnet.

Sørg for, at din e-mail samt password også står ved send server og ikke “brug den fra inbox”

Har du prøvet at oprette en ny profil i outlook og teste om du kan sende fra den, hvis det virker lav den til din default.

Hvis intet virker, kan du prøve Postmaster (tdc.dk) skriv og hør om alt ser rigtigt ud.

Hvad skete der d. 20 februar.

 

Omdømme 6
Badge +8

@Kasper  det er lidt ned af bakke, at jeres filter stopper gode links og blokere mine indlæg, ja det er faktisk blevet slettet.

Linket jeg til sidst ville tilføje var fra Microsoft.

Jeg kører selv med dns filtre på, som filtrerer alt skidt væk.

Omdømme 7
Badge +9

@Kasper  det er lidt ned af bakke, at jeres filter stopper gode links og blokere mine indlæg, ja det er faktisk blevet slettet.

Linket jeg til sidst ville tilføje var fra Microsoft.

Jeg kører selv med dns filtre på, som filtrerer alt skidt væk.

Hej @PeterA4 

Ja, det kan jeg da godt se🤔

Din kommentar burde kunne ses af alle nu - tak for dine gode indspark. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Ganløse 

Sådan her lyder teksten inde på hjemmesid​​en, som @PeterA4 rigtig fint har linket til (se den grønne kasse nedenfor).

Kunne det tænkes, at du har 2 konti kørende i dit Outlook program eller en mailkonto på en anden enhed, hvor POP3 koden til mailboksen så er forkert indtastet? Som beskrevet i kassen, så er det fordi der er noget eller nogle, der forsøger at logge ind med forkert kode og så kommer den midlertidige blokering af sikkerhedsmæssige årsager.
 

Fejlbesked: YSE_OUT_206
Dit mailprogram – eller en person – forsøger at logge ind på din email, men har indtastet adgangskoden til mailprogrammet forkert flere gange i træk.
Skift gerne koden ofte, og hold den personlig.

Når du skifter din adgangskode, skal du huske at opdatere koden i din mailklient, (eks. 'Outlook' eller 'Mail og konti' hvis du bruger Windows 10).

Her kan du se, hvordan du skifter adgangskode til din mailprogram på Mit YouSee.

Badge

Jo men når jeg slår min WiFi fra fra telefonen fungerer det hele. Og når jeg ligeledes slår WiFi fra på PC’en og benytter telefonen som hotspot - så fungerer tingene fint. Det er det, der er så underligt.

Prøvede lige igen at at tjekke mine indstillinger på telefonen med WiFi tændt:

 

Som du ser er dette svaret.
Når WiFi er koblet fra spiller det max og indstillingerne bliver tjekke og accepteret. Dette koster godtnok næsehår...

Omdømme 6
Badge +8

Er der en grund til du bruger pop3 konto på både pc og mobil?

Hvis du sætter det op som IMAP vil dine mail kunne læses af begge enheder og ligge på youSee serveren eller hentes ned på pc. 

  • IMAP-server: imap.yousee.dk eller imap.mail.dk

  • IMAP-server: 993

Badge

Hej PeterA4,

 

Jeg benytter Pop3 på telefonen - men IMAP på PC’en. Som sagt - det har altid virket indtil…?
Og virker fortsat uden tilkobling af min WiFi, som iøvrigt fungerer til alt andet end Yousee-serveren åbenbart.

Du er en tålmodig person - tak for det - men mon ikke blot må leve med det selvom det er jammerirriterende...

Besvar