Spørgsmål

Wifi Router D6- pin


Badge

Jeg kan ikke tilslutte min varmepumpe via WPS selv om, at både den og Routeren har WPS. Jeg har læst i manualen til varmepumpen, at man kan tilslutte den ved at indtaste varmepumpens PIN kode i Routeren. Kan nogen hjælpe med, hvordan man gør det på på ovennævnte router?


5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

For at få enheder på der kun kan bruge 2,4 Ghz, så slukkes der for 5 Ghz til de er på.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @ChrJ 

Jeg synes min egen erfaring er, at WPS kan være en lidt svær størrelse, da man sådan lige skal have timet det og enhederne til at fange hinanden. Jeg ved fra mig selv, at jeg lige måtte prøve nogle gange, da min efterhånden gamle printer skulle kobles til min PC via trådløs WPS forbindelse. Det lykkedes heldigvis, da jeg ikke lige ville trække et printerkabel fra den ene ende til den anden af mit ellers beskedne lille kontor.

Alternativt, så skal du prøve at undersøge om du ikke kan tilslutte din varmepumpe til routeren via netværksnavn og netværksnøgle, som du gør med dine mobile enheder mv. der kører på Wi-Fi / trådløst netværk. 

Hvis varmepumen ikke understøtter 5 Ghz, så kan det være, at den slet ikke kan se din router. Her skal 5 Ghz netværket lige deaktiveres på routeren, så det kun er 2,4 Ghz, som routeren sender ud. Så kan du logge på og derefter tænde for 5 Ghz signaleringen igen.

Hvor I routeren du kan angive noget PIN-kode til tilkobling af den varmepumpe, er desværre lidt uden for vores supportomfang, hvordan og hvor i firmwaren det evt. kan gøres. 
 

Badge

Kære begge

Tak for jeres svar. Jeg har stort set prøvet alt inkl. at slukke for 5 Ghz, men ligemeget hjælper det.

Wi-fi modulet har kun en WPS knap (+reset). Man kan ikke tilgå den via en App eller andet for at indtaste SSID mm, som man kan med mange små trådløse enheder.

Derfor mit spørgsmål om, hvor man kan indtaste PIN i routeren. Men det kan man måske kun på en  router uden WPS?

Varmepumpen er 8 år gammel, så måske er wi-fi modulet stået af, men alle dioder blinker osv. - men på nettet vil den ikke. Mit problem opstod, da jeg fik ny router ifm overgang til bredbånd.

Omdømme 6
Badge +8

Du skal logge ind i din D6 router og finde noget der hedder wps, derefter aktiverer du wps, så trykker du på wifi modulet i din varmepumpe for at aktivere wps på det. Derefter burde den dukke op i din router under wps, derefter tillad forbindelsen. Jeg tror ikke der skal bruges en pin på denne måde, men kræves det vil den sikkert stå bagpå wifi modulet i din varmepumpe.

Badge

Hej Peter

Tak for svar. Det prøver jeg, næste gang, jeg er i sommerhuset. Skal nok skrive, om det virker.

Besvar