Svar

Usynligt wifi-netværk selv om alle lamper lyser fast grønt (KAON 3420)


Badge

Problem: Wifi afbrydes pludseligt efter 15 min, en time eller ti timer (ved nulstilling). Alle lamper - power, dsl, internet, wifi lyser fast grønt. Der er ingen indikationer af manglende forbindelser. Alt ser ud som det skal. Men wifi-netværket kan ikke længere ses af nogen enheder - kun naboernes dukker op. Min egen KAON 3420 er nu usynlig. Internet kan ikke tilgås via wifi. Hvis jeg slukker og starter routeren virker det typisk et par timer. Hvis jeg nulstiller til fabriksindstillinger kan det virke i længere tid. Når netværket er oppe, virker alt perfekt med fuld båndbredde op og ned. Er det en opsætningsting eller skal jeg bytte router (jeg fik KAON 3420 i forgårs efter min gamle trofaste Zyxel-router brød sammen)?

icon

Bedste svar af ArneRS 6 November 2023, 10:45

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er underligt at du har fået en KAON, for den er udgået og erstattet af Sagem D6. KAON understøttes heller ikke længere angående opdatering.

Har selv en KAON på min Fiberforbindelse, ikke så lang tid efter jeg fik den i December 2020, så udgik KAON og blev erstattet af D6. Håber at den kan bruges længe endnu, for jeg vil ikke have en D6.

Det tyder på at der er et problem med din, det må du fejlmelde,  kan jeg ikke forestille mig andet end du får en D6.

Badge

Hej Radiomanden - tusind tak, fordi du har taget dig tid til at svare! 🙂

Hvad er problemet med D6?

Haha - jeg havde godt nok en spøjs oplevelse med den Yousee-store, da jeg skulle hente mit nye modem. Jeg havde fået at vide af support, at det var reserveret og at jeg bare kunne hente det. Efter aftalen fik jeg en sms om, at reservationen fra reserveret og jeg ville få besked, når det var klart til udlevering. Så gik der en del tid. Herefter ringede jeg tre gange til butikken omkring middagstid- alle medarbejdere var optaget. Jeg har en halv times kørsel til butikken, men support havde sagt, at der var 18 modems i butikken, og jeg besluttede derfor at tage af sted for at tale med et menneske. Da jeg ankom, sad der to medarbejdere og gloede ned i deres mobiler. Der var ingen kunder. En af dem sprang dog straks op for at hente mit modem ude på lageret (jeg åndede lettet op, for nu fik jeg mit modem selv uden sms-bekræftelse). Så gik der måske et kvarter eller tyve minutter. Fyren dukkede op ude fra lageret, tomhændet og så overrasket ud over at se mig. Han gik tilbage til lageret og kom tilbage et minut senere med en støvet æske - mit modem. Han undskyldte, at det tog lidt tid, for der var to slags. Er du sikker på, at det er det rigtige? spurgte jeg. 100 procent, svarede han - og det er meget bedre, end det du har haft. Så fik jeg æsken. Det var ikke nødvendigt med id, for jeg havde jo sagt, hvad mit navn var. Så vendte han tilbage til mobilen. Og jeg tog hjem.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @ArneRS 

Velkommen på YouSee Forum😊

Det lyder som om at routeren er defekt, men det er ærgerligt, når du nu lige fået hentet den hjem.

Jeg sender dig en privatbesked, så vi kan komme videre med sagen.

Omdømme 7
Badge +9

@ArneRS 

D6 er meget restriktiv, der udsendes kun et SSID, derved kan man ikke adskille frekvenserne, og det er vanskeligt at tilslutte 2,4 Ghz udstyr, der klan ikke vælges kanal manuelt. Derfor beholder jeg KAON så længe som muligt, da den er en god Router og har en bedre brugerflade man kan mere med.

Jeg har lige pt. som problem @ArneRS . 
Det tog ca.2dage efter nulstilling at få endelig forbindelse igen,alle lyser grøn på sagemcom f@st 3890v2, men jeg kunne ikke finde min wi-fi. 
jeg har forsøgt utallige gange at genstarte/nulstille uden held. 
Min modem er nok ca. 4-5år gammel siden modtagelsen.  

Badge

Bare en update. Efter flere dialoger med support og i dag besøg af TDC-tekniker, får jeg nu tilsendt endnu en ny router. Der var ingen fejl på linjen. Jeg håber virkelig, at det virker… det bliver så et D6.

Besvar