Spørgsmål

ustabilt internet


Badge

Vi har de sidste par dage oplevet virkelig ustabilt internet som gør det helt umuligt at streame en film eller arbejde på sin PC, der er konstante afbrydelser af et par minutters varighed. Flow TV virker fint under disse nedbrud. 
vi har aldrig haft en fantastisk forbindelse men det har aldrig før været så slemt, hvad har yousee ændret? Og hvad kan vi gøre?


14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der kan prøves at resætte Router/Modem og der kan prøves en optimering af forbindelsen.

Badge

Tak for svar genstart/reboot er forsøgt flere gange uden held og når jeg trykker på optimer får jeg besked om at der er opstået en fejl 🤕

Omdømme 7
Badge +9

Hvilken router har du og hvilken version af software? 

Omdømme 7
Badge +9

Prøvede lige med optimering, der var ingen problemer.

Badge

Det er sagamcom fast 3890V3, software version kan jeg desværre ikke svarer på, da jeg ikke ved hvordan jeg tjekker det

Badge

Jeg får denne når jeg prøver at optimere og har fået den i et par dage 

 

Omdømme 7
Badge +9

Det er sagamcom fast 3890V3, software version kan jeg desværre ikke svarer på, da jeg ikke ved hvordan jeg tjekker det

Det burde kunne gøres med Mit Internet App’en. Ellers Log På Modemmet.

Badge

Software er vers 20.2

Omdømme 7
Badge +9

Software er vers 20.2

Den sidste jeg husker er 19.1. Så der er vist ikke mulighed for at opdatere. 

20.2 er det nummer, der står ved DOCSIS software version. I denne sammhæng efterlyses det njmmer, der indgår i "software billednavn".

Har du kablede enheder, du kan teste med, så du på den måde kan udelukke wifi? Internetsignalet i antennekablet kan også være dårligt, uden det går ud over tvkanalerne. 

Badge

I software billednavn slutter det med 19.1.

Det er kun vores alarm der er kablet til modem og det er jeg ikke sikker på er en god indikator, jeg må se om jeg har mulighed for at koble noget på i morgen og tjekke om problemet er wifi relateret 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @MiaTR 

Vi skal naturligvis have kigget på det problemer du oplever - og her er det, som det også bliver nævnt, en god idé at teste om de samme problemer opstår med netværkskabel. Vi kan godt fejlmelde det uanset, men det er godt for teknikeren at vide om fejlen opstår både trådløst og med kabel. 

Badge

Hej @MiaTR 

Vi skal naturligvis have kigget på det problemer du oplever - og her er det, som det også bliver nævnt, en god idé at teste om de samme problemer opstår med netværkskabel. Vi kan godt fejlmelde det uanset, men det er godt for teknikeren at vide om fejlen opstår både trådløst og med kabel. 

Det har desværre ikke været muligt for mig at fastslå  om det er selve internettet eller wifi der svigter, men jeg har opdaget at nogle af gangene går routeren helt ud (alle lamper slukker) det er dog ikke alle gangene hvor problemet opstår.

så frygter der er flere problemer i et

 

Mia

Omdømme 6
Badge +8

Hej @MiaTR 

Jeg synes vi skal få kigget på det. Jeg sender dig derfor lige en privatbesked. 

Besvar