Spørgsmål

Udskift af modemnfor at få tv boks til at køre trådløst


Badge

Har fået nyt modem da 5 ghz netværksdelen jvfr teknikker var stået af i det gamle. Forsøger at få vores YouSee tv boks til at connecte men bliver ved med at sige at den ikke finder noget netværk, selvom vi også trykker på senderen på modem. 

Har forsøgt at kable op, men når kablet tages ud mens man er i ndstillinger er det som om at boksen ikke kan identificere fjernelse af kablet, hvilket den ellers fortæller på skærmen. Har forsøgt med slukning af boks og modem og opstart et ad gangen. Har forsøgt med at gå tilbage til fabriksindstillinger.Kan der mon alligevel være noget galt i tv boksen? 

Gode råd om rækkefølge til genstart af det hele.


6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det ser ud til at du har gjort hvad du kan, Hvad siger status på Modemmet når du bruger Mit internet App’en.

Badge

Har ikke brugt denne app før. Lige sat den op. Hvis jeg forstår det rigtigt, så er den online og pt connecter til vores 2 mobiler.

Noget andet jeg skal se efter på app?

Og umiddelbart ser det ud til at de har forbindelse med 5ghz delen.

 

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke nemt at se, da begge frekvenser har samme SSID. De kan jo ikke adskilles.

Badge

Når jeg går ind i "Mit Hjem" og slår "avanceret" til, så er der en forklarib.ng med gul for 2,4 og grøn for 5.

Måske de ligger oveni hinanden? Men forbindelsesstregnerne fra modelikon til tlf er tegnet med grøn og viser ooload og download hastighed.

Badge

Tænker du at jeg skal have det fejlmeldt igen og have en teknikker på.....bliver helt træt.

Ventede lang tid på at YouSee Hundige fik et modem hjem som aftalt, og måtte rykke hvorefter et nyt blev sendt med posten.

Nu er vi snart på en måned siden det stod af.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @ga_braad 

Det lyder som noget vores remote-afdeling kan hjælpe med. Det betyder at du vil blive kontaktet af en tekniker telefonisk, og altså ikke at der skal en tekniker ud til dig på adressen. 

Jeg vil anbefale at du ringer ind til os på 70704040 - så kan vores support tage et kig på det, og de kan også fejlmelde til remote-afdelingen hvis der bliver behov for det. 

Besvar