Spørgsmål

Udfald på WIFI


Badge

Har haft YouSee’s nye MESH-router siden starten af december sidste år. Jeg har en mesh-node tilsluttet.

Det har kørt uden problemer (dog noget langsomt -  oplever WIFI hastigheder på op til 250 Mbs på en 1000 Mbs fiberforbindelse) indtil for en måned siden hvor der begyndte at blive få og kortvarige udfald på wifi. Det var kun på vores TV vi observerede udfaldene. De sidste par dage er udfaldene dog blevet hyppigere og længere så det også opleves meget generende på vores øvrige enheder. Problemerne er kun på WIFI - kablede forbindelser kører upåklageligt - også hastighedsmæssigt.

Router og MESH-noder har været slukket helt og også været genstartet via appen uden nogen virkning.

Er det routeren der er defekt eller kan jeg selv gøre mere?


7 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +4

Det kan jo være mange ting der spiller ind.. 

I første omgang så tjek lige hvilken frekvens du tilkoblet på Wifi er det 2,4 eller 5Ghz.

Typisk kan du trække max 300Mbit på 2,4 og max 600Mbit på 5Ghz.

 

Prøv at fjerne din MESH enhed og test din forbindelse tilsluttet din router. 

Omdømme 6
Badge +8

Er det routeren der er defekt eller kan jeg selv gøre mere?


Jeg har hjulpet et par stykker der har sådan en router, det eneste der hjælper er at lave en reset af router. Det kommer sig af de firmware opdateringer de ruller ud med nye wifi drivere m.m.

En reset gøres ved at holde reset knap bagpå router inde i 30 sek.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Anders.H 

Det lyder bestemt ikke optimalt med disse udfald. 

Kan du prøve de forslag der nævnes i tråden her og vende tilbage?😊

Badge

Udfaldene er sket på begge frekvensbånd og routeren er resat i går, i første omgang uden den store virkning. I dag har vi dog endnu ikke set udfald

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Anders.H 

Vend gerne tilbage i tråden her hvis udfaldene fortsætter - så må vi få kigget nærmere på forbindelsen. 

Badge

I går aftes observerede vi et enkelt udfald på TV og et enkelt udfald på vores Sonos. En del af tiden streamede vi dog via Apple TV, som er kablet, og der har vi jo ikke problemer,

Der har derudover være enkelte klumper på forbindelse via computer, men det er svært at afgøre om det er hjemmesiden, der er overbelastet eller om det er det trådløse net, der har et dyk, hvis der ikke måles samtidig.

Omdømme 6
Badge +8

Jeg synes vi skal få kigget på, om vi kan se noget i vores systemer. Det kan være lidt svært med wifi, men lad os give det et forsøg 😊

Jeg sender dig lige en privatbesked. 

Besvar