Spørgsmål

Udfald på forbindelsen, også med v. 77.15.19


Badge

Hej alle.

Jeg har haft problemer med meget ofte udfald i forbindelsen, der somregel varer i 20-30sekunder, også kører det igen. Det kan sagtens ske 3-4 gange under en film.

Har prøvet med og uden bridge mode(kører normalt i bridge), men det ser ikke ud til ændre noget umiddelbart. Når forbindelsen går ned kan jeg sagtens tilgå modemmet, så det kan ikke min router/wifi der er problemet.

 

Jeg har læst mig frem til at der både kunne være problemer med DOCSIS 3.1 og selve modem firmwaren.

Mit modem(3890V3) kører 77.15.19 som jeg antager er den nyeste - Det har umiddelbart ikke hjulpet. Det virker dog som om at forbindelsen ikke lige pludselig bliver begrænset og kræver en genstart af modemmet, som set tidligere.

Jeg har en 300/60mbit forbindelse, så jeg tænker ikke at det ville gøre så meget at nedgradere til DOCSIS 3.0, men er dette stadig en løsning for nogle, eller er det “gammel strøm”?

 

Hvad er løsningen i 2023? Jeg kan se tråde med samme problem der er flere år gamle, det kan da ikke være rigtigt..!

Mvh. Steffen


18 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

300/60 er DOCSIS 3.0.

Badge

300/60 er DOCSIS 3.0.

Hvad hvis der har været 1000/100mbit før, som er blevet nedgraderet? Er den så også blevet sat ned til 3.0 igen? Jeg kan i hvert fald stadig se 2 OFDM downlink kanaler(970 og 1100MHz)

Omdømme 4
Badge +4

Hvis du har 3,1 så har der været en tekniker ude på et tidspunkt og installer en splitter der hvor jeres antennekabel kommer ind. Den ene er til tv den anden til netværk. 

 

Hvis du forsat bruger den “gamle” antenne udgang så det klart du oplever udfordringer. 

I mit hus har jeg før min opgradering brugt den antenne udgang jeg havde i stuen hvor man satte en splitter på som så “delte” tv og internet. Efter opgraderingen så satte TDC/YouSee en splitter oppe på loftet og fra den splitter skulle jeg så trækket et antennekabel til min router (den anden udgang gik til de tv kabler i resten af huset) 

 

Har du brug for jeg uddyber så sig til :) Men først skal du tjekke der hvor du for dit signal ind om der en splitter på der… 

 

 

Badge

 

 

Jeg har et fuga udtag med seperat tv og data(f-connector), så det burde være splittet og godkendt til 3.1, så vidt jeg forstår? Det er lavet før jeg flyttede ind her :)

Omdømme 4
Badge +4

Har du fiber ? 

Den udgang burde jo antyde du har fiber, ellers så der sat en splitter op et andet sted hvor man så har opdelt signalet. Er det lejlighed eller hus ? 

 

Om ikke andet så fejlmeld det, du har jo prøvet at genstarte og nulstille din router/modem. 

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke givet at det er, jeg havde for år tilbage problemer med 3890, der kom en teknikker, fandt ud af at det måtte være vægdåsen, skiftede den og derefter var der ikke problemer.

Har Fiber nu i små 3 år.

Badge

Har du fiber ? 

Den udgang burde jo antyde du har fiber, ellers så der sat en splitter op et andet sted hvor man så har opdelt signalet. Er det lejlighed eller hus ? 

 

Om ikke andet så fejlmeld det, du har jo prøvet at genstarte og nulstille din router/modem. 

Det er coax. Den kommer ind i lejligheden og går direkte i et FUGA antenneudtag/multimedieudtag. Derfra er modemmet skruet direkte på F-connectoren. Hvorfor mener du at der burde sidde en ekstra splitter et sted i installationen? Burde det ikke kunne sidde på antenneudtaget?

 

@Radiomanden: Hmm ja, det er faktisk ikke mere end et halvt års tid siden at jeg skiftede antenneudtaget, så jeg håber da at det stadig fungerer, men det er selvfølgelig en mulighed 

Omdømme 7
Badge +9

Det var et gammelt udtag uden Data, med et filter på. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @SteffKA 

Velkommen på YouSee Forum😊

Det lyder ikke godt, at forbindelsen driller ude hos dig.

Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan komme videre med sagen og evt. få det fejlmeldt.

Hej @SteffKA 

Velkommen på YouSee Forum😊

Det lyder ikke godt, at forbindelsen driller ude hos dig.

Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan komme videre med sagen og evt. få det fejlmeldt.

Hej Kasper

Jeg oplever det samme problem (som startede flere måneder siden - faktisk dengang hvor YS sendte en mail ud tilbage i april, omkring ny sikkerhed indbygget direkte i routeren). Jeg har netop skrevet et andet sted i Forum, men da det er en ældre tråd end denne, så kopier jeg lige noget af mit indlæg ind her. Håber at du kan hjælpe med problemet, som ikke var tilstede før YS rullede sikkerhed ud på routeren. Jeg har i forvejen Internet sikkerhed fra ESET kørende, måske clincher de to hinanden?

Firmware: 

eMTA & DOCSIS Software Version:20.2

Software billednavn:FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.19.1

 

Disse hændelser kommer hvert 5 minut - bemærk venligst, at jeg har været på ferie de seneste 3 uger og her er der ingen hændelser, så det er kun når enheder tilgår forbindelsen:

Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=xxx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 
    2023/7/23 19:28:02    3 

US profile config update. US Chan ID: 17.;CM-MAC=xxx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 
    2023/7/23 19:32:11    7 

US profile config update. US Chan ID: 18.;CM-MAC=xxx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 
    2023/7/23 19:32:25    7 

 

Det bevirker, at websider der tilgås, loades utrolig langsomt, det er ikke selve visningen der går langsomt, men selve kaldet til siden. der går ofte 5-10 sek. før den starter med at loade siden, både kendte og ukendte.

Der sker også det i online spil, at min søn konstant får “Packet Burst”, dette er heller ikke sket før og han har forsøgt at sætte alt til lavt i konfig af eks. grafik, men intet hjælper.

 

Forbindelsen er Coax 1000/500 og ved Yousee hastighedstest giver den ingen indikation af, noget skulle være galt:

 

953

Mbps Download

Test igen

Ping: 18 ms

542

Mbps Upload

 

Men, tager jeg fast.com, så er historien en lidt anden:

 

250 

Mbps

Ventetid (latency)

Uden belastning (unloaded)

13 ms

Med belastning (loaded)

74 ms

Upload

Hastighed

180 Mbps

 

Håber at du kan hjælpe :)

Omdømme 2
Badge +3

Hej @jhansen69 

Jeg har sendt dig en privat besked :-) 

Badge

Vi har nøjagtig samme problem og med samme us profile config profile update og started unicast maintaince med timeout som konstant bliver spammet routerens log. skifter mellem us chan id 17 og 18 konstant. Vi har valgt at slå wifi helt fra, så må vi bare bruge 5g på mobilerne når vi er hjemme indtil det bliver fixet. Er 2 timer siden jeg slog wifi fra og loggen er ikke blevet spammet siden da og har heller ikke haft timeouts på linjen siden og linjen køre meget bedre.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @AngelFireDK 

Vi skal naturligvis have taget et kig på det.

Du skriver at I har slået wifi helt fra på modemmet - betyder det at I har kablede enheder på som virker fint eller hvordan? Hvis ja, hvordan kører de kablede enheder så hvis I aktiverer wifi på modemmet igen? 

Uanset, så tror jeg vi skal have taget et kig på forbindelsen, men vend gerne tilbage med svar på ovenstående. 

Badge

Nej det påvirker også kablet. Var for at teste om udfaldene gik væk eller minimeres. Det er alle enheder der påvirkes. Pc’ere har vi kun kablet.

Badge

ifgl. log filen virker det som om det er downstream chan 17 og 18 der er fejl på. Når vi har udfald.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @AngelFireDK 

Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan få kigget på forbindelsen. 

Vores forbindelse er er gået i smadder i dag. Det er kun 3 måneder siden vi døjede med firmware opgraderingen og udfald.

Nu oplever vi ovenstående problem. Vi har helt givet op på at bruge wifi efterhånden (vi har ingen kablede forbindelser). Konstante udfald. Loggen spammes med nedenstående. Er det muligt at få noget hjælp?

 

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:37:12 3
No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:37:24 3
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:37:26 3
No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:37:28 3
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:37:28 3
No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:37:42 3
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:37:44 3
No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:37:51 3
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:37:53 3
No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:38:09 3
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:38:11 3
No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:38:29 3
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:38:30 3
No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:38:45 3
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:38:45 3
No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:39:02 3
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:39:04 3
US profile config update. US Chan ID: 17.;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:39:14 7
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:39:16 3
No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:39:25 3
US profile config update. US Chan ID: 18.;CM-MAC=c0:3c:04:8a:89:74;CMTS-MAC=a0:f4:79:78:51:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2023/8/31 17:39:25 7
Omdømme 6
Badge +8

Hej @Suder 

Det er naturligvis mulig at få hjælp. 
 

Jeg kan se, at jeg før har henvist til at sende en mail, ifbm. de tidligere problemer du oplevede. Sendte du en mail dengang? Hvis ja, så vend gerne tilbage på den korrespondance, så havner den automatisk i vores indbakke. 

I mailen, skriver du blot hvad du oplever nu her - du behøver dog ikke at vedhæfte/kopiere loggen, da den er så relevant ifht. fejlretningen i første omgang. 

Besvar