Spørgsmål

Trådløst net virker ikke!


Badge

Hej, jeg har netop fået og installeret en HUAWEI-boks til trådløst internet, TV, m.m. Vi bor i et lille rækkehus 98 kvm) men det virker langt fra optimalt! Har målt hastighed og den ligger under 100 Mbps - TV fryser hele tiden og internet foregår i slowmotion - der er lys i to grønne LED på forsiden ikke i 5G

Boksen står midt i huset med max 5 til vinduerne og 1-2 meter fra TV’et?

Forslag til hvad der er galt?

Mvh

John


10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der kan være det problem at dækningen er dårlig, der kan ses på dette kort hvor god/dårlig dækning der er i dit område, og hvilken hastighed der kan forventes.

https://daekning.tdc.dk/tdcnetmap_ext_tile2/

Badge

Tak for input! 

Er der nogen måde at finde ud af om det er udefra og til boksen at problemet er eller det er fra boksen til TV, telefon mm? Jeg har et B&O V1 hvor modtageren sidder bag et plastiklåg - er det et problem?

 

Omdømme 7
Badge +9

Huawei, mobilt bredbånd.? Dårlig dækning, der ligger problemet.

Badge

Tak jeg tager fat i YouSee og hører om jeg kan få en bedre løsning!

Omdømme 7
Badge +9

Kan du ikke få Coax eller Fiber, og DSL og Mobilt bredbånd er dårligt, så er der ikke meget der kan gøres, udover at DSL måske kan forbedres ved at der bruges Pair Bonding, så forhør dig om den mulighed.

Der er ikke andre muligheder.

Badge

Hej,

jeg gider ikke en lappeløsning, så har fået YS til at komme og lave net vha. telefonledning/stik - skulle kunne give 200/200! Kan desværre først komme 15/11😵‍💫😵‍💫😵‍💫

Omdømme 6
Badge +8

Hej, jeg har netop fået og installeret en HUAWEI-boks til trådløst internet, TV, m.m. Vi bor i et lille rækkehus 98 kvm) men det virker langt fra optimalt! Har målt hastighed og den ligger under 100 Mbps - TV fryser hele tiden og internet foregår i slowmotion - der er lys i to grønne LED på forsiden ikke i 5G

Boksen står midt i huset med max 5 til vinduerne og 1-2 meter fra TV’et?

Forslag til hvad der er galt?

Mvh

John

Du skriver du har en mobil.. hvilken hastighed har du på den på 4G/5G og ikke wifi på router.

Hvis din hastighed er meget bedre på mobil med 4G/5G kan det være wifi på mobil router der giver dårligt signal. Hvis det er tilfældet kan der prøves med en anden wifi kanal eller placering af mobil router.

Omdømme 7
Badge +9

Hej,

jeg gider ikke en lappeløsning, så har fået YS til at komme og lave net vha. telefonledning/stik - skulle kunne give 200/200! Kan desværre først komme 15/11😵‍💫😵‍💫😵‍💫

Du må bo et godt sted når der kan fås de hastigheder på DSL Jeg bor i en større by, men på DSL kan der ikke fås mere end 20/2. Heldigvis er der 2 udbydere af Fiber, den ene der TDC Net, der er også en udbyder af Coax, det er Allente.

Badge

Bor på Thurø ved Svendborg og der er en gammel SEF/Stofa-boks på væggen!

 

Omdømme 7
Badge +9

Det er jo Fiber, så kan jeg bedre forstå at der kan leveres den hastighed, har selv en 300/300. Men kan You See leverer på en forbindelse fra Stofa.? De har dog aftaler med andre udbydere, Stofa er deres direkte konkurant.

Placer også Fiber Routeren centralt i huset, den klarer fint at dække en bolig af den størrelse når den er centralt placeret, husk at købe et Rj45 kabel der er langt nok, det medfølgende er kun Ca 2 meter. Har selv et på 5 meter så Router kunne placeres centralt.

Besvar