Spørgsmål

Sporadisk udfald på coax med F@ST 3890V3 modem


Badge

Jeg har siddet og kikkede lidt på de forskellige indlæg der har været og er ikke rigtigt blevet klogere.

mit problem er at når jeg skal strime film / udsendelser og andet på fjernsynet eller gamer så er der udfald, som resulterer at filmen stopper eller bliver forringet i billede kvaliteten, samt ved 4K film er der flere gange filmen bliver grynet, underteksterne kan ikke følge med, alt dette er sket inden for de sidste 4 måneder . Det skal siges at der køres med 300/60 så der skulle være plads nok efter min mening og ja modemmet er blevet genstartet rigtig mange 😀


5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Lars Wegener den 3

Velkommen på YouSee Forum😊

Kan du forklare lidt om hvilket udstyr du streamer fra og til? 

Snakker vi Chromecast, tv-boks eller SmartTV app?

Badge

Hej Kasper 

Fik snakket med service teamet, som anbefalede at resette modemmet. Det gav også en vis forbedring i en lille dags tid, men har så måtte sande, at vi er tilbage hvor vi startede. Det er især når vi ser Disney i 4K,  hvor farverne bliver mørke og filmen står og hakker, samt at TV2 har det med også at skulle tænke sig om, især når det skifter fra udsendelse til reklamer.

Vi har oplevet igennem jeres App, at den går fra at være online og beskyttet til offline og ubeskyttet i noget der ligner 3 til 4 sekunder.

 

Der bliver kørt med Smart TV App, samt at fjernsynet er sat til med kabel (supra cat8 4xSTP FRHP Retardant/halogen Free) og at fjernsynet er sat på Wi-fi 5G og det hjælper ikke noget at tage den ene fra fjernsynet. Fjernsynet er et LG Smart TV  55SK8500PLA.

 

 

​​​​

Omdømme 7
Badge +9

Er der prøvet at bruge Telefonen som Hotspot. hvordan ser det så ud, er problemerne der stadig.?

Angående UHD på Disney så er det også med HDR, og så er der ændring i billedet som der er når det er HDR. Det ændrer jo til en højere dynamik i billedet. High Dynamic Range

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Lars Wegener den 3 

Tak for uddybning. 

Jeg ved ikke om det kan være noget med, hvordan tv’et håndterer HDR og om man eventuelt kan prøve at slå dette fra? 

Der var ingen problemer med andet indhold, som ikke er HDR mon? 

Hvad tænker @Radiomanden her? 😊

Omdømme 7
Badge +9

På mit TV, Panasonic, kan det ikke deaktiveres, bruger en Android TV boks på den kan HDR deaktiveres, det er dog unødvendigt da det vises perfekt, også på Disney.

Besvar