Svar

Sletning af reserveret IP nummer på 3890V2


Badge

Hvis man har foretaget en reservation af et IP nummer til en enhed der går i stykker, kan man så slette reservationen?

Eller er der en måde helt at nulstille listen over reserverede ip numre (uden at nulstille routeren)?

 

På forhånd tak!

icon

Bedste svar af Paul-Erik 5 October 2023, 14:08

Se original

3 Kommentarer

Badge +1

Hvis det er en reservation du selv har lavet, så burde det ligge på din router, i forb. med DHCP, så man burde kunne logge ind på router og slette reservation, og oprette igen med det nye udstyr, hvis det altså er tvingende nødvendigt at udstyret bevarer samme IP altid

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Phaedros 

Det er rigtigt som Paul-Erik skriver, at IP-reservationer administreres på selve routeren. 

Typisk vil det være muligt at fjerne reservationer uden at nulstille routeren helt og det er så samme sted, som reservationerne foretages😊

Badge

Hej begge og tak for svar!

Hvis jeg stadig har enheden så er jeg med på at jeg kan ‘slette’ reservationen når enheden er online. Men det jeg oplever er at når jeg genstarter routeren så dukker der en masse gamle reservationer op som routeren tilsyneladende står og  “venter på” som gør at der går lang tid før den er funktionsygtig. Det forekommer mig ikke at jeg kan slette dem enkeltvis, så jeg er nok nødt til at restte den … :-)  

Besvar