Svar

Skal Wifi stadig slås fra på router, når man bruger booster?


Badge

Hejsa,

jeg fik på et tidspunkt at vide, at det var en god idé at slukke for routerens egen wifi, når jeg har boostere sat på. Er det stadig tilfældet?

Jeg har fået et nyt sæt boostere, men jeg oplever ret ofte, at wifi signalet er dårligt, selv når jeg står lige ved siden af booster 1, som er koblet på router (3890v3) med kabel.

icon

Bedste svar af Slangefar 29 August 2023, 17:54

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

3890 er Mesh node med den nye software. Du behøver derfor ikke kable en booster til routeren. 

Badge

aha, er det bedre at koble den fra og aktivere wifi på den så?
Det burde vel ikke give problemer med signalet ligemeget hvad?

Omdømme 7
Badge +9

Ja, og det tror jeg ikke. 

Omdømme 7
Badge +9

Den skal jo opsættes et sted hvor signalet fra Modemmet stadig er godt, får den et dårligt signal, så nytter det jo ikke.

Signalet er inden for det anbefalede mellem -40 til -60 dBm, derefter forringes det.

 

Badge

Som jeg skrev, så er signalet ind imellem dårligt, selv om den står lige ved siden af routeren :) 

Så vidt jeg kan se, så lægger den sig mellem 90 og 114 (vores netværk hedder Weird Science).
Tror ikke selv jeg kan styre, hvilke kanaler den bruger - var det ikke en del af den nye firmware, at man ikke længere kan det?



 

Omdømme 7
Badge +9

Begge frekvenser har meget fin styrke, over -30 dBm, så ingen problemer der. det er korrekt, det er ikke længere muligt selv at vælge hvilke kanaler der bruges, lige som det heller ikke er muligt at have seperat SSID på frekvenserne.

Badge

ok, tak. Har I nogle anbefalinger til, hvad man kan gøre for at diagnosticere, hvornår/hvorfor man oplever udfald i wifi?

Besvar