Svar

Sikkerhedspakke på PC


Badge

Min datter har lige købt ny PC og har bredbånd hos YouSee - ville downloade sikkerhedspakken på ny PC, men det ville ikke lykkes.
Hun ringede til YouSee og fik at vide at det ikke er nødvendigt - og nu har jeg set dette på jeres hjælpe-sider:
Indbygget sikkerhed i routeren. Heldigvis.
Uanset hvilken internetteknologi du vælger, får du en router med indbygget sikkerhed, der automatisk blokerer for hjemmesider, du ikke kan stole på. Og den beskytter alle de devices, der er koblet på dit wifi. Du skal slet ikke aktivere noget – du er helt automatisk beskyttet, når din router er tilsluttet.

og nu kommer mit spørgsmål:
hvad så hvis hun er på ferie - og skal bruge PC på et andet wifi?
Så er hun jo ikke beskyttet - hvad gør hun så?

icon

Bedste svar af Logan 22 February 2024, 17:05

Se original

21 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Lader PCen blive hjemme, evt. bruger telefonen til data til pcen hvis muligt.

Badge

men det kan da ikke være rigtigt hvis man ikke kan tage den med og være sikret.
det må da være muligt at hente den sikkerhedspakke

Omdømme 6
Badge +8

Hej @kabjo  

Hvis man ønsker at være sikret på PC’en uden for hjemmet, så skal man tilkøbe Sikkerhedspakken ved siden af. 

Prisen afhænger af hvor mange licenser man skal have, så hvis du er interesseret i at høre mere, kan du evt. kontakte vores Kundeservice på 70704040. Deres åbningstider er: 

Mandag til torsdag: 8-16

Fredag: 8-15

Badge

Hej Louise

Er du helt sikker?

Har det ikke altid været sådan at når man har bredbånd hos YouSee, så har man gratis sikkerhedspakke med 3 licenser

Er der lavet noget om?

Omdømme 7
Badge +9

Ja det er der,  F Secure sikkerheden er nu i Modem/Router. Har man pakken på Telefon/tablet, så er der adgang til at installere den på andre enheder.

Badge

Ok, så er man altså nødt til at købe pakken for at være sikret, når man ikke er på sit WiFi?

Og

Ved du om man kan købe pakken (3 licenser) hvis man ikke har bredbånd hos YouSee?

Hvis man feks kun har tv el evt både tv og mobil?

Tanken er vist, at det fremadrettet kun skal være den indbyggede sikkerhed i modemmet, der følger med automatisk. Om man skal ændre noget i abonnementet for at overgå til den nye ordning, det skal jeg ikke kunne sige, men det kan Louise nok.

Omdømme 7
Badge +9

Ok, så er man altså nødt til at købe pakken for at være sikret, når man ikke er på sit WiFi?

Og

Ved du om man kan købe pakken (3 licenser) hvis man ikke har bredbånd hos YouSee?

Hvis man feks kun har tv el evt både tv og mobil?

Der behøves ikke at købe F sikkerhedspakken, der er mange andre der kan Downloades, F Secure kan også fås direkte fra F Secure hvis det er den man vil have.

Badge

Hvis man køber den "udenom" YouSee, ved du så om den også kan bruges på tablet og Android mobil?

Omdømme 7
Badge +9

Hvis den ligger i Play Butik og det gør den, og enheden er kompatibel med den, så kan den naturligvis. Har den selv på telefonen fra You See, desværre ikke længere på Chromebook, da F Secure ikke længere understøtter Chrome OS.

Badge

Jeg har den på pc, tablet og mobil via mit YouSee abonnement

Men min datter har lige købt ny pc og kan ikke downloade den fordi der er sikkerhed i router, og så tænker jeg at hun ska ha sikret pc og mobil når hun ikke er på wifi og hvis hun henter YouSee sikkerhedspakken på feks mobil, så kan hun vel ikke bruge den for hun skal vel bruge en sikkerheds-nøgle eller andet?

Omdømme 7
Badge +9

Da du har brugt dine 3 licenser, så kan der ikke “lånes” en af dem, så der skal købes en fra enten F Secure eller andre.

Badge

Jeg vil heller ikke "give" hende en af mine, tænkte hun selv må hente den og bruge den på hendes pc og 1 Android mobil, men så er der måske kun 1 løsning - nemlig at købe den hos yousee selvom hun betaler for sit bredbånd - hun kan ikke få den på anden måde

Omdømme 7
Badge +9

Hvad er så det billigste.? Fra You See eller fra F Secure direkte.

Badge

Det ved jeg ikke - jeg ved slet ikke hvordan vi henter/køber den direkte fra F Secure

Omdømme 7
Badge +9

Det ved jeg ikke - jeg ved slet ikke hvordan vi henter/køber den direkte fra F Secure

Det er da nemt nok.

https://www.f-secure.com/en/download

Badge

Tak for info - det er lidt svært at gennemskue, hvad det vil koste.

Det er nok nemmest bare at købe den hos YouSee selvom det ærgrer mig at man pludselig skal tilkøbe den, når man har bredbånd hos dem :-(

Omdømme 7
Badge +9

De tilbyder gratis sikkerhed i Router/Modem i stedet for diverse enheder, hvis man vil have til dem, så koster det extra for dem der ikke har den på diverse enheder i forvejen.

Badge

Ja, det er åbenbart sådan det skal være nu - tak for din hjælp 👌

Omdømme 6
Badge +8

Hej @kabjo 

Ja. jeg er helt sikker 😊

Som der også nævnes her i tråden, så “erstatter” den indbyggede Sikkerheds, den sikkerhedspakke der har fulgt gratis med. Ønsker man sikkerhed udover det, så skal man tilkøbe Sikkerhedspakken. 

Jeg kan godt forstå, at du ærgrer dig. Vores erfaring er, at langt størstedelen af vores kunder primært bruger deres enheder på eget netværk - men jeg forstår 100% at det er generende for de kunder, som gerne vil have Sikkerhedspakken og derfor nu er nødt til at tilkøbe den. 

Badge

Hej Louise

Ja, altid ærgerligt når noget blir "forringet".

Tak for dine svar og rigtig god dag 

Besvar