Svar

Sikkerhedspakke


Badge

Jeg har Yousee Sikkerhedspakken installeret på Mac. I dag kommer der en fejlmeddelelse at den er udløbet eller abonnementet er ophørt.

Jeg har ikke gjort noget aktivt, og har ej heller fået besked fra Yousee, endsige mulighed for at forlænge.

Alt info på Yousee.dk ser ud til at være stækt forældet (2017).

 

Hvad er der galt ?

 

icon

Bedste svar af Louise 29 August 2023, 10:15

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Den er heller ikke længere i Play Butik, så sker der noget med den, kan jeg ikke få den igen. Dem der har Bredbånd via Coax er ikke ubeskyttet, da sikkerhed ligger i Modemmet, har ikke den beskyttelse på min Fiber Router.

Hvis man stadig har YouSee sikkerhedspakken, men ikke får opdateringer af virusdefinitioner m.v. ofte (måske dagligt) mister pakken løbende mere og mere af sin værdi som sikkerhed.

Efter hvad der er skrevet i pressen vil andre end coax-kunder få sikkerhed installeret i deres modem/router.

Men YouSee har vist overset noget: Hvis man ikke bruger YouSee modem/router fordi man ikke er hjemme og derfor bruger mobildata eller en fremmed wi-fi mangler man helt beskyttelse. Navnlig ved brug af fremmed wi-fi (f.eks. i et tog eller bus, en lufthavn, ude som gæst, på hospitalet, i en restaurant o.s.v.) er det vigtigt at have en god beskyttelse mod alle former for malware da man ikke kan regne med at de pågældende steder også har beskyttelse installeret.

Hvis man har sat modem/router i bridgemode og bruger sin egen router vides det ikke om beskyttelsen i modem/router så stadig er aktiv.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @claushansendk 

Som der nævnes i tråden, kan du have sikkerhed indbygget i dit udstyr - det afhænger lidt af hvilket udstyr du har. Kan du oplyse navnet på dit modem? 

@Radiomanden; der er pt. nogle problemer med Sikkerhedspakken og Android/Google Play - men det er bestemt planen at den kommer tilbage igen. 

Omdømme 7
Badge +9

@Louise 

Det er godt, for sker der noget med installationen, kan jeg få den tilbage igen.

 

Badge

 

Det er da noget værre vrøvl. Min Mac har jo ikke sit Yousee modem foran sig når den er på mobilnet eller wifi andre steder end hjemme ?

Findes Yousee Sikkerhedspakken (til installation på laptop, fortsat, eller ej ?

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @claushansendk 

Hvis man fremadrettet ønsker at have Sikkerhedspakken installeret også, så skal man tilkøbe adgang. 

Prisen afhænger blandt andet af hvor mange licenser man har brug for, så for at få den korrekte pris, kan du tage kontakt til Kundeservice. 

Jeg kan også undersøge det for dig - vend gerne tilbage hvis du har behov for det, da vi skal skal have dig ind på mail. 
 

Besvar