Spørgsmål

Så er man da låst fuldstændig fast i 5,0 GHz


Badge

Jeg er desværre blevet “lokket til” at få min gamle router byttet om til en ny F@ST 3890V3 W Router.
Det betyder nu, at 3 af mine tidligere tilkoblede og velfungerende ass. ikke længere fungerer, da de kræver 2,4 GHz for at blive forbundet.
Der er absolut INGEN hjælp at hente hos YouSee, som vist nok er udmærket klar over, at de har lavet en gedigen ommer !
Når man ringer til kundeservice, fortæller den flinke medarbejder - efter lang tids ventemelodi - at hun godt vil slå 5,0 GHz fra i 10 minutter.

Det er jo det rene utopi og helt uforståeligt, at jeg ikke selv kan gøre det på MitYousee eller på den App, som de har fået mig til at hente…………………...
Jeg kan ikke løbe rundt og få tingene til at gå på nettet på 10 minutter.

Hvorfor skal det altid være så besværligt, når det er YouSee, der sætter nogle nye tiltag i værk, uden at have gennemtænkt det først ?

Er der nogen her i Forum, der kan hjælpe mig til at få slået 5,0 GHz fra, så jeg kan komme videre ?
 


10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der logges ind på Modemmet, der deaktiveres 5 Ghz indtil de andre enheder er komme på, derefter kan 5 Ghz aktiveres igen.

Badge

Hej Radiomand.
Tak for dit svar.

Jeg kan, som jeg har skrevet i mit indlæg, ikke logge ind på modemmet, hverken på MitYouSee eller på appen Mit Internet.
Jeg er totalt låst, med mindre, der kommer et rigtig godt tip fra dette Forum.
For hverken YouSee kundeservice eller deres “tekniske afdeling” kan hjælpe.
Det er vildt frustrerende……………………………………...

Omdømme 7
Badge +9

Der skal indtaste Modemmets IP adresse, derefter logges der ind på brugerfladen, de nødvendige oplysninger til det hele står på de papirer der fulgte med.

IP adressen skulle være 192.168.0.1

  1. Indtast adgangskode til din router

    I feltet adgangskode skrive du det admin password, som fremgår af klistermærket på din router.

Badge

Hej Radiomand.

Tak for din vejledning.

Jeg nåede lige til 1. skridt, fik tastet min ip-adresse ind, og så bimlede og bamlede samtlige alarmklokker og advarede mod, at jeg gik videre, da jeg risikerer alle mulige angreb fra personer med onde hensigter og fri adgang til adgangskoder, bankkonti o.s.v.

Så jeg gik ikke videre !

Det er jo ikke sikkert, at noget grimt ville ske, men jeg tør simpelthen ikke.

Det er utroligt, at man skal søge hjælp hos venlige, civile personer her i Forum, og at YouSee ikke kan lave en sikker og tryg adgang til at ændre sin modus fra 5,0 til 2,4.

Jeg er bestemt ikke imponeret over YouSee, som gang på gang er ude og reparere kabler og bokse her i området, med nedbrud af signal til følge.
Det virker SÅ uprofessionelt og uigennemtænkt, det som YouSee præsenterer deres kunder for.

Men tak for din hjælp - jeg er desværre en tøsedreng, der ikke tør løbe nogen risiko, og må dermed forlade mig på, at YouSee - som de har lovet flere gange - vil give mig den hjælp, som jeg har behov for og krav på, som højtbetalende kunde hos dem…………...

Omdømme 7
Badge +9

Når IP adressen indtastes er det UDELUKKENDE Modemmet der er adgang til, da det er den interne adresse, der vil blive vist i browseren at siden ikke er sikker, det skal ignoreres.

 

Badge

Tak for beroligende svar, Radiomand.


Jeg prøver lykken i morgen.
Jeg melder naturligvis tilbage med, hvordan det kommer til at forløbe !

 

Omdømme 4
Badge +4

Det samme gør min Mac, men som Radiomanden siger så det helt sikkert :) 

Jeg skal bare klikke vider før jeg kan komme til login siden..

 

Der inde finder du Wifi under forbindelser, klikker på dit 5Ghz og vælger Disable. 

Alle dine enheder vil så hoppe over på 2,4Ghz (godt være du så skal logge ind på din router iden) 

Når 5Ghz er slået fra har du så mulighed for at få dine sidste enheder koblet på dit 2,4Ghz. Der efter kan du aktiver dit 5Ghz igen og div. enheder vil så selv vælge den frekvens de køre bedst på eller kan i dit tilfælde. 

 

 

Badge

Hej PW & Radiomanden.

Tak for jeres gode og betryggende vejledning.

Jeg går i gang, når der er ro på matriklen - det nytter ikke noget, at jeg begynder at ændre på noget i vores modtagelse af WiFi, medens familien sidder og ser TV eller er på PC’en.

Jeg er virkelig glad over jeres hjælp - og undrer mig over, at man som højtbetalende YouSee-kunde skal søge - og finde - hjælp hos venlige og teknisk velfunderede privatpersoner i et forum, som burde være helt overflødigt, hvis YouSee var deres opgave - og medfølgende styrtende indtægter - voksne.
 

Endnu en gang tak - I hører fra mig, når det er lykkedes 😉

Omdømme 7
Badge +9

Hej @MacMadsen 

Jeg beklager, at du ikke har følt dig hjulpet ved kontakt til os. 

Vi har mulighed for, med dig i røret, at slukke for 5 Ghz i systemet på den router du har, men du kan også prøve den fremgangsmetode, som du har fået nævnt af vores gode brugere her på forum.

Jeg håber missionen lykkes eller må du sige til😊

Badge

Hej Kasper.
Tak for respons.

Nu prøver jeg lige at følge den vejledning, jeg fik af PW og Radiomanden, og så lykkes det nok.

Mit store spørgsmål er: Hvorfor i alverden lægger I ikke en guide ud på Mit YouSee, hvor proceduren beskrives ?
Det ser da ikke så besværligt ud………..

Der er absolut plads til forbedring hos YouSee !
Hold da op, hvor har jeg brugt meget tid på den nye router og manglende mulighed for at få div. 2,4 GHz-enheder til at spille sammen med den.😣

Besvar