Spørgsmål

Router resat


Badge

Hej 

Her til morgen undrede det mig, at min net-radio ikke virkede - den er koblet på mit gæste-netværk.

Nu ville jeg så her i aften koble den på igen, men kan til stor forundring ikke se mit gæstenetværk ??

Det viser sig så, at min router er total resat til til standard-værdier …  Hvem pokker har gjort det i nattens løb ? 

For de fleste måske ikke et stort problem, men jeg har alle mine enheder tildelt fast IP og IOT-enheder på mit gæstenetværk som er væk.  Jeg havde netop brugte en del timer på det søndags.

Jeg har aldrig i de ca. 25 år jeg har haft internet oplevet lignende - er det Yousee der kan komme i tanke om det ??

I mange år har jeg haft min egen ASUS router, som desværre er ved at være forældet, så derfor bruger jeg lige pt. Yousees Sagemcom D6 på fiber.

Mvh


8 Kommentarer

3890? Den har en firmware med en bug, som gør det af og til. 

Badge

3890? Den har en firmware med en bug, som gør det af og til. 

Jeg tror ikke det er en 3890 - har kun adgang lige pt. til at den hedder Sagemcom D6 Wi-Fi

Opsætning er træls og langsom i de ganske få menupunkter der er, men fungerer elles fint.

Badge

Nu var jeg jo så smart i søndags at tage backup af min configuration, da routeren er utrolig træls at configurere.

Det ser så ud til nu, at Yousee i al deres visdom har op-/nedgraderet firmwaren på router, så det ikke er muligt at genindlæse min configuration.

Jeg 99,9% sikker på, at der på medsendte skærmbillede var en mulighed for bakcup og genindlæsning af denne i søndags.

 

Omdømme 7
Badge +9

3890? Den har en firmware med en bug, som gør det af og til. 

Jeg tror ikke det er en 3890 - har kun adgang lige pt. til at den hedder Sagemcom D6 Wi-Fi

Opsætning er træls og langsom i de ganske få menupunkter der er, men fungerer elles fint.

Da det er Fiber der haves, så er det en D6 der haves, den kan kun anvendes på enten Fiber eller DSL

Den FW der er på den, gør at den ikke er særlig brugervenlig, der er funktioner der ikke er mulig at indstille.

Badge

Det er Yousee der har smadret min opsætning - uden varsel eller beklagelse ..

Jeg gemte oplysninger i søndags og kan se, at både Softwareversion og GUI er ændret 🙁

Den er i øvrigt blevet MEGA langsom i GUI - før var den meget langsom …

Jeg tror den om muligt er blevet endnu ringere.

Tid for ny udbyder eller router ..

Nogen der har erfaring med ASUS roter på Yousees netværk eller skal jeg tilbage til WAOO? (Der kommer jeg så til at slås med de ikke leverer den hastighed de lover)

 

Oplysninger fra i søndags :

 

 Og i dag :

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Har du TV på forbindelsen.? Hvis ikke, så tilslutter du din egen Router, er der TV på forbindelsen, så kan der også bruges egen Router, såfremt at Multicast understøttes.

Badge +1

Jeg har en ASUS RT-AX82U direkte på Yousee Fiber, og har helt slukket for Yousee D6, har kørt upåklageligt i 7-8 måneder, hvor vi fik installeret Yousee Fiber 😀 jeg kører alle streaming services via en Apple TV.

Omdømme 7
Badge +9

Når det ikke er Flow TV, så har det ingen betydning, Det har kun betydning for Humax 5000.

Besvar