Spørgsmål

Router password virker ikke


Badge

Jeg har netop modtaget min nye KAON router fra YouSee.

Den var meget nem at sætte op, og alting virker.

Bortset fra da jeg ville logge på min nye router for dels at slukke den indbyggede WiFi, dels slukke alle statuslamper.

Det password der er skrevet i indlægssedlen i kassen, som er mage til den der står i bunden af routeren, fungerer ikke på 192.168.1.1 med brugeren “Admin” (som ikke kan ændres).

Jeg får hele tiden fejlen: “Ugyldigt brugernavn eller adgangskode”

Er der andre der har samme problem?

Venlig hilsen
Thomas


16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der er ikke problemer med at logge ind på Routeren.

Det er korrekt at det er 192.168.1.1 der skal indtastes i Browseren for at komme ind på brugerfladen, det er ligeledes rigtigt at det er admin, derudover skal der bruges den adgangskode der også står på Routeren.

Adgangskoden finder du som beskrevet.

 

Omdømme 7
Badge +9

Har du prøvet at nulstille router? 

Badge

Tak for jeres hurtige svar.
Og Radiomanden - det er præcist dette login billede jeg bruger. Men når jeg indtaster det Password der står både bag på routeren og i de medfølgende papirer (de er ens) får jeg fejlen: “Ugyldigt brugernavn eller adgangskode”. 

Slangefar - det kan være jeg skal prøve at nulstille den. Men som sagt har jeg jo lige modtaget den, og alt andet fungerede bare efter jeg sluttede kabler og strøm på. Så jeg har ikke lige overvejet det endnu. Men det bliver jeg jo nok nødt til at prøve :-)

Omdømme 7
Badge +9

Har du som der står kun brugt de første 8 tegn i sikkerhedsnøglen.? En nulstilling ændrer ikke på adgangskoden.

Det du kan gøre er at kontakte Teknisk Support. 70 70 34 48

Omdømme 6
Badge +8

Spørgsmålet er om du taster admin eller Admin

Omdømme 7
Badge +9

Som det ses på Screenshot, så skal det være admin.

Badge

Jeg kan ikke ændre brugeren, og den står til “admin”.

Jeg tror ikke jeg ved hvad en sikkerhedsnøgle er? I mine papirer og bag på routeren står der:

Konfiguration - username : admin     Password : XXXXXXXX

Altså - Password er 8 store bogstaver - og det er dem jeg indtaster i det loginbillede Radiomanden viste tidligere. Det er som om min router er konfigureret med et andet password, elle jeg har fået udleveret forkerte papirer???

Omdømme 7
Badge +9

Jeg kan ikke ændre brugeren, og den står til “admin”.

Det skal det jo også være, og adgangskoden er første 8 tegn i sikkerhedsnøglen.

Omdømme 7
Badge +9

Hvis den er konfigureret med et andet password vil en nulstilling sætte password til det på label og papirer. 

Omdømme 7
Badge +9

Man må da gå ud fra at når den er returneret af en kunde at den bliver nulstillet inden den kommer ud til en anden. På den anden side, den er jo gammel og bliver ikke opdateret længere, så gøres der nok ikke så meget med den.

Badge

Den er splinterny, og er sendt ud til alle med TV boks, fordi den gamle Sagem router åbenbart ikke var hurtig nok?
Men jeg vil da lige prøve om jeg kan nulstille den, og om det løser mit problem.

Omdømme 7
Badge +9

Den er ikke ny, der er nogen kunder der får den (ikke nye kunder) hvis der er problemer med D6 som er afløseren for KAON, jeg har en KAON som blev installeret i December 2020, lige før D6 kom frem.

Omdømme 6
Badge +8

Jeg kan ikke ændre brugeren, og den står til “admin”.

Det skal det jo også være, og adgangskoden er første 8 tegn i sikkerhedsnøglen.

Hvad er det for en sikkerhedsnøgle du snakker om..

Omdømme 7
Badge +9

Find produktetiketten på din router, som er placeret på bunden eller på siden. Se efter adgangskoden nedenunder eller ud for navnet på det trådløse netværk eller SSID'et. Det kan være mærket som en trådløs sikkerhedsnøgle/adgangskode, Wi-Fi-adgangskode, netværksadgangskode eller netværksnøgle.

Omdømme 6
Badge +8

Find produktetiketten på din router, som er placeret på bunden eller på siden. Se efter adgangskoden nedenunder eller ud for navnet på det trådløse netværk eller SSID'et. Det kan være mærket som en trådløs sikkerhedsnøgle/adgangskode, Wi-Fi-adgangskode, netværksadgangskode eller netværksnøgle.

I bunden af en Kaon router er en label hvorpå der står

 

Konfiguration - username : admin  Password : XXXXXXXX

 

Der er ingen grund til at forvirre folk med sikkerhedsnøgle og første 8 tegn, når det ikke er sådan.

Omdømme 7
Badge +9

Skriver bare hvad der står i Ruterens brugerflade, som ses på det tidligere Screenshot.

Besvar