Svar

PS3 Internet tilsluttet kabel virker IKKE!


Badge

Hej. Jeg har været I kontakt med you see kundeservice over tlf. Har forklaret mit dilemma vedr. min PS3 som ikke længere gider og gå på internettet via kabel.

 

Igår den 15/8 virket det uden problemer og det har altid virket uden problemer med kabel tilsluttet. Om natten mellem 15/8 til den 16/8 har D6 Router og fiber boksen genstartet og mister alt forbindelse. Efter det har Jeg ikke kunne få min PS3 til og virke via internet kabel. NY firmware updatering??

 

Jeg har prøvet følgende:

 

-Testet 2 ps3 konsoller med internet kabel. Virker ikke. Trådløs virker.

-Testet internet kabel med min ps4 og ps5. Virker.

-Har nulstillet router op til flere gange, har genstartet ALT flere gange. Har været inde på selve router og nulstillet Gateway og fabrik indstillinger. Har ikke hjulpet.

 

-Har skiftet port bag router, virker heller ikke.

 

-Har ændret IP adresse og DNS og sjovt nok så vil min ps3 gerne arbejde men så er det ikke længere et "kan ikke finde IP" nu er det "DNS fejl" det er den ene eller den anden fejl Konstant via kabel.

 

You see siger at alt er fint på deres ende og det må være min ps3 eller kabel der fejler noget. Tydligvis ikke. Det virket absolut fint Igår og Jeg har aldrig oplevet et ligende problem indtil Jeg fik fiber.

 

Det hjælper ikke noget og ringe til Sony fordi de vil bare omdigere mig til isp.

 

Så ja, konklusion er at det er et you see problem også selvom alt ser fint ud fordi Jeg har ikke pillet ved nogle indstillinger som skulle have gjort at min ps3 ikke lige pludselig gider og hope på internet via kabel. Jeg har også en trejde ps3 som Jeg kan teste men tvivler på det gøre nogle forskel.

 

Ideer eller løsninger? Det er ekstremt frustrende. Og jeg nægter og bruge trådløs fordi det er elendigt til og downloaded flere GB og spille online med.

 

icon

Bedste svar af PeterA4 17 August 2023, 15:14

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej 

Først og fremmest velkommen her på YouSee Forum😊

Jeg er ked af at læse, at din PS3 ikke vil koble sig på internettet via netværkskabel. 

At forbindelsen har været afbrudt burde ikke ændre på opsætning og dermed, at din PS3 ikke skulle kunne forbinde til internettet igen. 

Da andre enheder virker og routeren er online, så er der nok ikke så meget at gøre herfra - måske har andre her på forum et bud?

Omdømme 6
Badge +8

Måske kan du prøve dette..

Reboot the PS3

  • Turn off the PS3 and then turn it back on.

Check Network Settings on PS3

  • Go to the Network Settings menu, and then Internet Connection Settings
  • From here choose Custom settings and follow the prompts.
  • You will be prompted to select a connection method, choose Easy for automatic settings or Manual for a manual configuration.
  • Make sure that the IP address and other settings are set to automatic.

Disable Media Server Connection

  • In the PS3 settings, go to Network Settings > Media Server Connection.
  • Disable the media server connection.

Update Firmware

  • Make sure your PS3 has the latest system software updates installed. 

Fundet her PS3 can't obtain IP address: PlayStation 3 fix (ccm.net)

 

Besvar