Spørgsmål

problemer med installation af Chromecast


Badge

Hej.

jeg har problemer med en ny Chromecast med Google TV.

Hele installationen af chromecasten med Google Home går som den skal. Chromecasten siger den er tilsluttet WiFi og mangler bare at opdatere softwaren. I den process meddeler chromecasten at den ikke mere kan logge på WiFi. Så logger jeg den på WiFi og den går i gang med at opdatere softwaren, og så ender den samme sted med at den ikke kan logge på WiFi.

Jeg har prøvet på  forskellige tv, slettet det hele og startet forfra. Også fået skiftet chromecasten hos leverandøren. Med det hele med samme resultat.

Kan der være noget på WiFi netværket der er årsag. Alle andre enheder, TV, iPads, iPhones,  Sonos og flere fungerer uden problemer på det trådløse netværk.

jeg håber du har et godt bud på hvad problemet kan være😊, og ser frem til at høre fra dig

 

 

 

 


7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvilke Router/Modem er den tilsiuttet på, og er den på 5 Ghz eller 2,4. Er der prøvet via Hotspot fra Telefonen. Hvilken OS Version er der på den.

Badge

Routeren er en Sagecom model F@ST 3890V3 W.

Den supporterer både 5 GHz og 2.4. (Jeg har ingen ide om chromecasten bruger det ene eller andet. De andre enheder der er tilknyttet bruger forskelligt)

IOS-versionen på mobilen er 17.11. Jeg har ikke prøvet Hotspot, men det vil jeg forsøge - selvom jeg umiddelbart ikke tror det er mobiltelefon problem😊)

 

Omdømme 7
Badge +9

Det har intet at gøre med telefonen vil jeg tro, men kan der logges på via den, så er problemet ikke med Google TV. Hvad skal der opdateres på den, derfor spørgsmålet om TV OS Version.

Google TV understøtter begge Wi-Fi frekvenser.

Badge

TV’et, som chromecasten skal fungere sammen med er et Philips Smart TV, den seneste opdatering fra den 21.10.2023. Version TPN237E_V237.003.224.011. (Jeg har prøvet 2 andre TV med samme resultat)

Jeg prøver senere på via telefonen👍

Omdømme 7
Badge +9

Phillips er også et Android TV, det du skriver er ikke en Android TVOS, det er så ligemeget, da der bruges Google TV, hvilken version TVOS er der på den. Seneste må være 13, har lige fået den på min TV boks,14 lige er udkommet. TVet har givet en ældre version, minimums kravet til YS App’en på Android TV er version 7.

Badge

Hej igen.

det tog lidt lang tid med en tilbagemelding.

 

tv’et er 24” Philips, og det har et proprietært styresystem.

 

Men til sagen. Det virkede heller ikke med min IPhone som hotspot.

 

Men søndag havde jeg besøg af en ven med en Android mobil. Så prøvede vi med den. Og voila, så blev installationen gennemført uden problemer.

 

Det synes jeg er mystisk🥴. Men tak for hjælpen.

 

Omdømme 7
Badge +9

Ja Philips discount modeller har et OS der vist nok hedder Shapi, som er deres eget, det har YS ikke nogen App til.

Besvar