Spørgsmål

Problemer med Brother Printer der går Offline


Badge

Hej Forum,

Håber at I kan hjælpe,

Blev henvist hertil af Support

 

Har en Brother printer koblet på mit trådløse netværk og den har altid virket i hele huset

Altså man kan printe og hvis printeren er “i dvale” så vågner den op når man beder om print.

 

MEN

De sidste 14 dages tid, så går printeren “offline” om natten og hvis man vil printe om morgenen virker det ikke før sluk/tænd af printer.

Det gælder alle enheder i huset.

NÅR FEJL ER DER:

RSSI niveau er ok på alt (ifølge support)

Fra PC kan jeg pinge routeren (192.168.0.1) men ikke printeren (192.168.0.245)

(Jeg kan pinge printer igennem router når den virker)

Alle enheder er på Internettet når fejlen er der, både PC’ere og Printer

Så jeg mistænker lidt noget routningsfejl i Routeren

 

FEJLSØGNING GJORT

1/ Nulstillet Routen så den fik siste nye version af SW ifølge support

Nu kører den: FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.19.1

2/ Flyttet alt ned på 2,Ghz så der ikke er “noget” mellem 2,4Ghz og 5Ghz

3/ Efter aftale med support har jeg nu reserveret en fast IP adresse 192.168.0.245 på både Printer og Router

4/ Support har checket at “sense” modulet er opsat korrekt (tænker det er det sikkerhedsmodul der ligger i Routeren)

 

Stadig fejl her til morgen

 

Næste fejlsøgning kunne være

Sætte Sagem i bridge mode og så sætte min eksterne Router på bagved, Hvis det løser problemet så må det vel være et slags routnings problem i Sagem.

 

Nogle gode ideer eller ydeligere spørgsmål skriv venligst

Håber at I kan hjælpe

Vh

Peter


4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Peter Larsen 

Velkommen på YouSee Forum😊

Det er noget uden for vores supportomfang, men det gode ved YouSee Forum er, at der herinde er en masse brugere med en bred viden. Jeg håber derfor, at de kan byde ind med et konstruktivt svar. 

Det er svært at sige om det er routeren eller printeren, men det er da en idé at teste med egen router for at få vished om, hvorvidt flaskehalsen opstår i vores router eller ej. 

Fik du løst problemet? Hvis ja, så del endelig løsningen med forummet!✔

God dag.

Flere har skrevet i forummet om det her printerproblem. Det er opstået i forbindelse med den nye nuudayfirmware. Du skal nok ikke forvente en rettelse fra Yousee. 

Badge

Hej @Peter Larsen 

Velkommen på YouSee Forum😊

Det er noget uden for vores supportomfang, men det gode ved YouSee Forum er, at der herinde er en masse brugere med en bred viden. Jeg håber derfor, at de kan byde ind med et konstruktivt svar. 

Det er svært at sige om det er routeren eller printeren, men det er da en idé at teste med egen router for at få vished om, hvorvidt flaskehalsen opstår i vores router eller ej. 

Fik du løst problemet? Hvis ja, så del endelig løsningen med forummet!✔

God dag.

Hej Kasper

Så fik jeg løst problemet, Som Logan skriver så er det fejl nuuday firmawaren, om betyder at den laver en routnings fejl så PC og Printer ikke kan se hinanden.

Jeg har nu sat Sagem op i Bridge mode og har sat min egne externe Router på bagved, og nu er FEJLEN VÆK.

Jeg må indrømme, at jeg faktisk ville forvente at yousee burde løse et sådant problem. Det er jo tydeligt at jeg ikke er den eneste der har nævnt det.

 

Har haft en del problemer med yousee og coax kabel, så nu bliver det fiber fra Waoo

God dag

Peter

 

 

 

Badge

Flere har skrevet i forummet om det her printerproblem. Det er opstået i forbindelse med den nye nuudayfirmware. Du skal nok ikke forvente en rettelse fra Yousee. 

Hej Logan

tak for “hint”

Du havde ret. Det er en fejl nuuday firmawaren, som betyder at den laver en routnings fejl så PC og Printer ikke kan se hinanden.

Jeg har nu sat Sagem op i Bridge mode og har sat min egne externe Router på bagved, og nu er FEJLEN VÆK.

Jeg må indrømme, at jeg faktisk ville forvente at yousee burde løse et sådant problem. Det er jo tydeligt at jeg ikke er den eneste der har nævnt det.

God dag

Peter

Besvar