Hej Forum,
Håber at I kan hjælpe,
Blev henvist hertil af Support
Har en Brother printer koblet på mit trådløse netværk og den har altid virket i hele huset
Altså man kan printe og hvis printeren er “i dvale” så vågner den op når man beder om print.
MEN
De sidste 14 dages tid, så går printeren “offline” om natten og hvis man vil printe om morgenen virker det ikke før sluk/tænd af printer.
Det gælder alle enheder i huset.
NÅR FEJL ER DER:
RSSI niveau er ok på alt (ifølge support)
Fra PC kan jeg pinge routeren (192.168.0.1) men ikke printeren (192.168.0.245)
(Jeg kan pinge printer igennem router når den virker)
Alle enheder er på Internettet når fejlen er der, både PC’ere og Printer
Så jeg mistænker lidt noget routningsfejl i Routeren
FEJLSØGNING GJORT
1/ Nulstillet Routen så den fik siste nye version af SW ifølge support
Nu kører den: FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.19.1
2/ Flyttet alt ned på 2,Ghz så der ikke er “noget” mellem 2,4Ghz og 5Ghz
3/ Efter aftale med support har jeg nu reserveret en fast IP adresse 192.168.0.245 på både Printer og Router
4/ Support har checket at “sense” modulet er opsat korrekt (tænker det er det sikkerhedsmodul der ligger i Routeren)
Stadig fejl her til morgen
Næste fejlsøgning kunne være
Sætte Sagem i bridge mode og så sætte min eksterne Router på bagved, Hvis det løser problemet så må det vel være et slags routnings problem i Sagem.
Nogle gode ideer eller ydeligere spørgsmål skriv venligst
Håber at I kan hjælpe
Vh
Peter