Spørgsmål

Optimering af netværk fejler - Ny mesh router


Badge

Hejsa

Hver gang jeg går ind for at optimere netværk, fejler processen efter få sekunder. Jeg kan ikke umiddelbart se andre måder at gøre det på, end muligheden i appen? 


16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Mit You See.

 

Badge

Det er helt sikkert ikke for langt. Der er heller ikke andet end bogstaver. 

Omdømme 7
Badge +9

Dit spørgsmål gik på optimering og hvor det kunne gøres, og det kan gøres som vist på det opslåede Screenshot.

Badge

Nej. Det gik på at det fejler. 

Omdømme 7
Badge +9

Du skrev: “Jeg kan ikke umiddelbart se andre måder at gøre det på, end muligheden i appen?”

Jeg skrev: Det kan man på Mit You See. 

Badge

Menuen er da fuldstændig den samme. 

Omdømme 7
Badge +9

Det ved jeg ikke om den er, kan ikke bruge App’en Router understøtter den ikke.

Badge

Jeg har samme menu i iOS. Den fejler begge steder. Netværksnavnet bør ikke være problemet, med mindre ni tegn er over limit...

Omdømme 7
Badge +9

Det er det ikke jeg har 11.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @KT73 

Egentlig skulle det slet ikke være muligt at bruge funktionen “optimér netværk” når man har Mit Internet produktet - så det er nok årsagen til at det fejler. 

Jeg vil dog gerne kigge nærmere på det der ligger til grund for, at du vil optimere - hvad oplever du af problemer? 

Badge

Nok af gammel vane fra min TP-Link løsning. Den kunne optimere, så den løste kanal-interferensproblemer.  
 

Omdømme 6
Badge +8

Okay - vores nyeste firmware gør, at modemmet selv finder den bedste kanal, så det bør faktisk slet ikke være muligt. 

Oplever du problemer med ustabilitet eller hvordan? 

Badge

Det gjorde jeg den første uge efter jeg havde installeret min node. Jeg har 1000/1000 og får lige under 200/150 via WIFI 6. Omkring 150 på WIFI 5. 

Omdømme 6
Badge +8

Hvis du tester med kabel, opnår du så den fulde hastighed? 

Eller kan du se forskel i hastigheden hvis du tester lige ved siden af en node? 

Badge

Der er ikke netværksstik i min MacBook Air. Kun WIFI 6. 

Dette er når jeg står i samme rum som routeren. 

 

Omdømme 6
Badge +8

Ja, okay - normalt skal vi helst kunne teste med kabel også, for at se om problemet også forekommer der. Men lad os få dig ind på mail, så kan vi se om der er noget at se på selve forbindelsen 😊

Jeg har sendt dig en privatbesked. 

Besvar