Spørgsmål

Mulige hastigheder, da 1000 er et problem.


Badge

Har jævnligt natlige udfald (genstarter selv). TDC tekniker mener at det muligvis skyldes at “systemet” forsøger at mase 1000 MBit igennem, men at sidste coax-ledning til stik /stik i væggen ikke er “gearet” til det. Og når “systemet” ikke “kan få lov” at aflevere den unødvendigt høje hastighed, så genstarter det.

Lidt underligt at “systemet” ikke kan nøjes med at levere hvad det kan. En bil kører jo heller ikke altid med 150 km/t fordi den kan..

Løsningsforslag 1: Stil modem på loftet. Nævnes ikke af Yousee, der beskriver at det bedst står 120 cm over gulvet. Har jeg heller ikke super lyst til aht. støv/fugt/brandfare og måske frost/kondens.

Løsningsforslag 2: Nedsæt hastighed. TDC mener godt der kan leveres f.eks. 300/100 eller 300/60 hvilket er ganske rigeligt til mit behov. Telia kan godt levere 300/60 via antennestik på min adresse.

Men - YouSee udbyder - iflg. deres adresseopslag - kun 1000/100 eller 200/20. Og jeg er ikke sikker på at 20 op er nok ift. mit arbejde.

Spørgsmål: Er de 2 hastigheder (og uendelig lille prisforskel) alene fordi YouSee prøver at sælge mest muligt, eller kan man reelt godt få noget “midt i mellem”, f.eks. de samme 300/60 som Telia udbyder på min adresse (på TDC’s net)? 


6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Når først en hastighed er udgået, så fås den ikke længere, har en 300/300, men den er udgået, nu kan der kun fås 200/200 eller 1000/200

Hvis de har opgivet at løse problemet (det hænder), så kan de godt give dig en uofficiel midt i mellem-hastighed. Der er en længere tråd herinde omkring nogle problemer ved DOCSIS 3.1, som de har opgivet at løse og kun kan tilbyde at slukke for 3.1. De tilbyder officielt kun op til 300/60 uden 3.1.

 

(300/60 koster det samme som 1000/100, hvis ikke de giver rabat som plaster på såret)

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Hasselmark 

Først og fremmest, så er jeg naturligvis ked af at høre, at problemet ikke har en ligetil løsning. Løsningen kan godt være, at tilslutte modemmet direkte på afleveringspunktet, som så må være på loftet, men det er fair hvis du ikke ønsker det, af forskellige årsager. 

Det er desværre ikke i alle tilfælde at vi kan tilbyde en hastighed udover det der oplyses når du tjekker din adresse - men jeg vil gerne undersøge om det kan lade sig gøre. 

Jeg har derfor sendt dig en privatbesked, så vi kan få det undersøgt. 


Det er desværre ikke i alle tilfælde at vi kan tilbyde en hastighed udover det der oplyses når du tjekker din adresse - men jeg vil gerne undersøge om det kan lade sig gøre.

Hvis problemet kun rammer hans 3.1-kanaler, tilbyder I at deaktivere disse (jvf. de mange indlæg omkring dette). Systemet vil automatisk nedsætte hastigheden.

(Hvis ikke problemet er 3.1, hjælper en lavere hastighed ikke.)

Omdømme 6
Badge +8


Det er desværre ikke i alle tilfælde at vi kan tilbyde en hastighed udover det der oplyses når du tjekker din adresse - men jeg vil gerne undersøge om det kan lade sig gøre.

Hvis problemet kun rammer hans 3.1-kanaler, tilbyder I at deaktivere disse (jvf. de mange indlæg omkring dette). Systemet vil automatisk nedsætte hastigheden.

(Hvis ikke problemet er 3.1, hjælper en lavere hastighed ikke.)


Vi kan som udgangspunkt godt deaktivere docsis 3.1 for kunder, ja - men gør vi det, vil kunden fortsat have og betale for en 1000 mbit forbindelse. Det kan vi i nogle tilfælde godt gøre i en periode, hvis vi ved at det er noget der bliver fixet inden for x antal måneder, og vi derfor også kan kreditere kunden i den pågældende periode. Det er dog ikke noget vi gør i tilfælde, hvor der ikke er løsning i sigte - eller hvor kunden ikke ønsker f.eks. at flytte modemmet på loftet som i dette tilfælde, hvilket naturligvis er fair. 

I de tilfælde, er det korrekte at gøre, at man nedgraderer hastigheden så man får og betaler for en lavere hastighed. 

Bare så vi er enige: 1000/100 og 300/60 koster (højeste hastighed i anlæg, der ikke er opgraderet) det samme hos Yousee…

Trådstarter mener, at 200/20 bliver for snoldet i forhold til upload. I kan gøre den til 200/200 for et ekstrabeløb, men det kræver 3.1.

Besvar