Har jævnligt natlige udfald (genstarter selv). TDC tekniker mener at det muligvis skyldes at “systemet” forsøger at mase 1000 MBit igennem, men at sidste coax-ledning til stik /stik i væggen ikke er “gearet” til det. Og når “systemet” ikke “kan få lov” at aflevere den unødvendigt høje hastighed, så genstarter det.
Lidt underligt at “systemet” ikke kan nøjes med at levere hvad det kan. En bil kører jo heller ikke altid med 150 km/t fordi den kan..
Løsningsforslag 1: Stil modem på loftet. Nævnes ikke af Yousee, der beskriver at det bedst står 120 cm over gulvet. Har jeg heller ikke super lyst til aht. støv/fugt/brandfare og måske frost/kondens.
Løsningsforslag 2: Nedsæt hastighed. TDC mener godt der kan leveres f.eks. 300/100 eller 300/60 hvilket er ganske rigeligt til mit behov. Telia kan godt levere 300/60 via antennestik på min adresse.
Men - YouSee udbyder - iflg. deres adresseopslag - kun 1000/100 eller 200/20. Og jeg er ikke sikker på at 20 op er nok ift. mit arbejde.
Spørgsmål: Er de 2 hastigheder (og uendelig lille prisforskel) alene fordi YouSee prøver at sælge mest muligt, eller kan man reelt godt få noget “midt i mellem”, f.eks. de samme 300/60 som Telia udbyder på min adresse (på TDC’s net)?