Hej
Jeg vil gerne melde mig køen af kunder der har problemer at min 1Gbit/s forbindelse kun leverer 100Mbit/s hastigheder fra YouSee modems ethernetporte. Angiveligt et firmware problem.
Jeg kan genstarte mit Sagemcom 3890V2 modem og kortvarigt opnå hastigheder på +8-900 Mbit/s, men efter få minutter er hastigheden igen nede på 100 Mbit/s .
Problemet har stået på i nogle måneder, og jeg troede (desværre) at det var min egen router. Jeg indkøbte derfor ny hardware, men problemet består. Derudover melder begge router producenters software om problemer på WAN link (se vedhæftede skærmbilleder nederst).
Jeg har forsøgt alle porte på YouSee modem, udskiftet cat5e / cat6 ethernetkabler og som beskrevet også hele mit routersystem.
Jeg kan læse adskillige kunders beskrivelser af dette problem her på forum, nogle op imod 4 måneder gamle.
YouSee anerkender flere steder her på forum, at det er et kendt problem, hvilket afleder følgende spørgsmål:
- Hvordan kan en fejl der forringer kunders løsninger med 90% throughput, få lov til at stå på i flere måneder?
- Hvorfor orienteres berørte kunder ikke?
- Hvorfor fortsætter man med at pushe fejlbehæftet firmware?
- Hvad er udsigten til en løsning?
Jeg skal beklage retorikken er lidt skarp, men jeg er selvsagt lidt bitter over at have indkøbt ny hardware for flere tusinde kroner, og stadig stå med et problem som YouSee åbenbart har kendt til i flere måneder.
Jeg har allerede brugt timer på at fejlsøge, så hvis der er noget jeg kan hjælpe med eller teste, så må YouSee endelig række ud.
Venlig hilsen
Rasmus
-------------------
Hardware:
Sagemcom 3890V2
eMTA & DOCSIS Software Version:
20.2
Firmware:
FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14
Avancerede services:
FAST3890V2-RDK
-------------------
Hastighed efter modem genstart:

Hastighed kort tid efter:

Find herunder skærmbilleder fra router producenters software der identificerer problemer med WAN link. Routerne er henholdsvis Amplifi HD & TP-Link Deco XE75:

Bedste svar af Kasper
Se original