Svar

mister forbindelse efter firmware opdatering


Badge

Efter min router D6 har fået firmware opdatering, har jeg problemer med at vores inverter til solcellerne ikke forblive logget på routeren. Jeg slukke routerne og inverteren,, når jeg så tænder igen, får inverteren en IP adresse, men efter nogle timer, er den igen hoppet af. Inverteren er forbundet med routeren via kabel. Hvad gør jeg for at inverteren ikke mister son IP adresse. Har talt med kundeservice , de kan ikke hjælpe. 

icon

Bedste svar af PeterA4 6 March 2024, 16:06

Se original

20 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Borker 

Hvis det er kun er inverteren der mister forbindelse, og altså ikke dine andre enheder, så er det rigtigt nok lidt uden for vores supportomfang desværre. 

Har du prøvet at kontakte producenten af inverteren/solcellerne? Måske de har nogle gode bud på, hvad det er der skal til. 

Det kan også være at den af de skarpe brugere her på Forum har et bud. 

Badge

Har kontaktet producenten men de kan intet gøre, da problemet ligger i routerens fermware. Håber nogle kan hjælpe, for hvad gør man ellers, skifter router eller udbyder ? 

Omdømme 7
Badge +9

Enheden bruger vel kun 2,4 Ghz, og det kan være vanskeligt at tilslutte sådanne enheder, da du tilsluttede enheden var du så først inde på Routeren og deaktivere 5 Ghz og aktivere igen efter enheden har fået forbindelse.

Badge

Prøvede at deaktiver 5 GHz , men oplevede så at intet virkede her hjemme

Omdømme 7
Badge +9

Det meste udstyr kan bruge 5 Ghz, men som der blev skrevet, så skal den frekvens kun deaktiveres indtil udstyr der kun kan bruge 2.4 Ghz er forbundet, fik du den enhed på, og forbliver den tilsluttet.?

Badge

Forblev tilsluttet, det kan jeg sige klart nej til. Jeg prøvede at deaktivere 5 GHz , men oplevede så at jeg ikke en gang kunne komme ind på min iPad. 

Omdømme 7
Badge +9

Når 5 Ghz er deaktiveret, så kan udstyr der kun “kender” den frekvens klart nok ikke komme på, det vil det kun når det også “kender” 2,4 Ghz.

Har på min Router 2 SSIDer, det er der ikke på D6 der er SSID fælles for begge frekvenser, og det giver problemer med udstyr der kun bruger 2,4 Ghz, men som hos mange andre brugere så kan det komme på når 5 Ghz midlertidigt deaktiveres.

Badge

Må indrømme , jeg er ikke en ørn til dette, men vil det hjælpe mig at købe en ny router

Omdømme 7
Badge +9

Har du TV levering på Fiber forbindelsen via en 5000 boks.? I så fald kan der ikke bruges anden Router, hvis der kun Streames via f.eks You See Streameren eller anden enhed, så kan du godt.

Badge

Jeg har tv via Allente, parabol på taget, men streamer da også lidt tv via Viasat 

Omdømme 7
Badge +9

Så kan der sagtens bruges egen Router, den skal stilles til V-LAN 101.

Badge

Mange tak for hjælpen 

Omdømme 7
Badge +9

Har du TV levering på Fiber forbindelsen via en 5000 boks.? I så fald kan der ikke bruges anden Router, hvis der kun Streames via f.eks You See Streameren eller anden enhed, så kan du godt.

Der kan sagtens bruges Yousee TV box med egen router.

 

Omdømme 6
Badge +8

Borker skriver..

“Inverteren er forbundet med routeren via kabel”.

Hvad har wifi  2.4 ghz og 5 ghz med det at gøre

Badge

😳som jeg skrev, jeg er ingen ørn til dette, så 😬Men problemet er at invertere ikke bliver på nettet, jeg kan slukke alt,( inverter og router)  koble det hele til igen, så er inverteren  på, men hopper af, efter nogle timer. Ja, den er forbundet med kabel til routeren 

Omdømme 6
Badge +8

😳som jeg skrev, jeg er ingen ørn til dette, så 😬Men problemet er at invertere ikke bliver på nettet, jeg kan slukke alt,( inverter og router)  koble det hele til igen, så er inverteren  på, men hopper af, efter nogle timer. Ja, den er forbundet med kabel til routeren 

Når du skriver den er kablet og du lige har fået firmware update kan jeg mistro det kan være fejlen.

Det minder lidt om en anden tråd for noget tid siden. Jeg vil anbefale du prøver en reset af router og ikke bare genstart. Det skal virke med kabel.

Læs under punkt 6 Mit internet virker ikke (yousee.dk)

 

Badge

Det er prøvet😢

Omdømme 6
Badge +8

Det er prøvet😢

Ok det var surt, det er værd at checke om det er nyeste firmware på inverter.

Det er kommet efter firmware update på D6 og har virket før. Yousee downgrader ikke deres firmware desværre, måske skal du bede om at få en Kaon router i stedet for.

Omdømme 7
Badge +9

Ja KAON er en meget bedre Router, den kan man selv styre, med hensyn til kanaler og frekvenser, den er gammel, men meget hellere den end D6.

Badge

Tak for hjælpen. Har fået Kaon router , som i anbefalede og nu virker alt igen😁

Besvar