Spørgsmål

Mesh node indstilling


Badge

Hej

Hvordan kan jeg tvinge en bestemt enhed, til at forblive på et bestemt mesh.

Det skal siges at enheden ikke flytter sig men vælger, til tiden at forbinder sig til den,  mesh node som er længst væk.

 

Udstyr 

WiFi Router D6

Mesh 6 noder 2x

 

 


19 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvis enheden har Log In til både Router/Modem samt begge Mesh Noder, så vil den altid kunne Logge på dem alle, ønskes det at der kun Logges på et sted, så skal adgangen til Router/Modem og den ene Mesh node slettes.

Badge

Super det kigger jeg på

Omdømme 7
Badge +9

Det er en god idé at have forskellige Log In på Router/Modem og andre adgangs punkter.

Badge

Det er en god idé at have forskellige Log In på Router/Modem og andre adgangs punkter.

 

Når du siger forskellige login, Hvad er det præcis?

 

Jeg har intet lavet på min router udover WiFi netværk 

 

Enhed er et wifi modul til gulvvarme 

https://topvvs.dk/gulvvarme/436469-roth-softline-internetmodul-til-wifi-med-display-5702000143408.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw5ImwBhBtEiwAFHDZx-sYkG_ZIGxL3oJHiPMO9t77hzgw9dE4Y90EHge7UQEhEFNZ6H5aYhoCWSQQAvD_BwE

Omdømme 7
Badge +9

Forskellig Log In ganske som der skrives, altså ikke det samme som på Router/Modem, for så kan enhederne ikke kende forskel på hvor de er logget på, det kan de når det ikke er den samme på de enkelte adgangspunkter.

Badge

Nu har jeg prøvet dette, uden nogen held

Mit gulvvarme system forbinder stadig til den længste væk node.

 

Har resat gulvvarme systemet

WiFi koder er forskellige 

Omdømme 7
Badge +9

Slet den wifi kode på den længst væk i din gulvvarme. 

Badge

Slet den wifi kode på den længst væk i din gulvvarme. 

Det eneste jeg kan er 

Forbind eller disconnect til mit wifi netværk på mit gulvvarme modul.

 

Hvis der intet net er til modulet kan jeg jo ikke styre det igennem app.

Omdømme 7
Badge +9

Slet den wifi kode på den længst væk i din gulvvarme. 

Det eneste jeg kan er 

Forbind eller disconnect til mit wifi netværk på mit gulvvarme modul.

 

Hvis der intet net er til modulet kan jeg jo ikke styre det igennem app.

Hvis der er adgang til den Node den ikke skal gå på, så er der fordi der er givet adgang til den, slet den adgang, der kan IKKE fås adgang til den Node uden koden, når der er forskellige koder på adgangspunkterne.

Badge

en funktion, jeg gerne vil have, men ikke kan finde nogen information om, er evnen til at låse (eller i det mindste foretrække) en specifik mesh-node for en given enhed. dvs. behandle dem mere som individuelle adgangspunkter i visse tilfælde, som et tv, der aldrig bevæger sig. I nogle tilfælde vil jeg ikke have, at tingene hopper rundt

Omdømme 7
Badge +9

Det er jo det du kan med netværkskoden, SIMPELT EXEMPEL Router/Modem har kode XXX001, Node 1 har XXX002, Node 2 har XXX003, hvis enheden kun har koden til f-eks Node 2, så kan den kun tilslutte på Node 2.

Der skal jo bruges en netværkskode for at kunne forbinde til et Wi-Fi adgangspunkt.

Badge

Det er jo det du kan med netværkskoden, SIMPELT EXEMPEL Router/Modem har kode XXX001, Node 1 har XXX002, Node 2 har XXX003, hvis enheden kun har koden til f-eks Node 2, så kan den kun tilslutte på Node 2.

Der skal jo bruges en netværkskode for at kunne forbinde til et Wi-Fi adgangspunkt.

Det forstår jeg godt, hvor skulle jeg skifte koden på Node1 og Node2?

Skifter jeg koden igennem YouSee appen, skifter den koden overalt.

Omdømme 7
Badge +9

For meget automatik kan være besværligt, gør det manuelt på noderne.

Omdømme 6
Badge +8

Det er jo det du kan med netværkskoden, SIMPELT EXEMPEL Router/Modem har kode XXX001, Node 1 har XXX002, Node 2 har XXX003, hvis enheden kun har koden til f-eks Node 2, så kan den kun tilslutte på Node 2.

Der skal jo bruges en netværkskode for at kunne forbinde til et Wi-Fi adgangspunkt.

Mesh netværk bruger samme wifi navn samt password.

Omdømme 7
Badge +9

Så er det jo i dette tilfælde ret ubrugeligt.

Omdømme 6
Badge +8

Det er jo det du kan med netværkskoden, SIMPELT EXEMPEL Router/Modem har kode XXX001, Node 1 har XXX002, Node 2 har XXX003, hvis enheden kun har koden til f-eks Node 2, så kan den kun tilslutte på Node 2.

Der skal jo bruges en netværkskode for at kunne forbinde til et Wi-Fi adgangspunkt.

Det forstår jeg godt, hvor skulle jeg skifte koden på Node1 og Node2?

Skifter jeg koden igennem YouSee appen, skifter den koden overalt.

Ja det er fordi Mesh netværk bruger samme wifi navn samt password. 
En repeater til router har forskellig netværk.

Du kan prøve at bytte de to noder med hinanden eller flytte placeringen på dem.

Badge

Jeg har fundet node 1 og node 2 ip adresser 192.168.x.x

Men bliver promet med login ( username/password)

 

Alle standard pw og bruger er prøvet uden held 

Omdømme 7
Badge +9

Det skulle gerne fremgå på Noderne.

Badge

Det skulle gerne fremgå på Noderne.

Det gør det ikke.

Ifølge ys support er det ikke muligt at ret noget manuelt.

Derfor er produktet givet tilbage.

Besvar