Svar

Mangler telefoni.


Badge

Min Router 6 er opdateret. 😪

Efter at have læst nogle indlæg herinde, har jeg fået mine port forwards til at virke igen, men min telefoni virker stadigt ikke. (Ja, vi bruger stadigt fastnet - vores mobildækning er elendig).

Er det noget opsætning, jeg selv kan fixe ?

icon

Bedste svar af PeterA4 6 March 2024, 07:55

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hvis det er yousee IP telefoni du har, kan en løsning være at resette din router. Derved hentes en frisk opsætning og det burde virke.

Hvis ikke det virker efter en reset, må det fejlmeldes hos yousee teknisk support.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @flsidor 

Som udgangspunkt er det noget der skal fejlmeldes, såfremt f.eks. reset ikke hjælper, som PeterA4 skriver. Nu nævner du at du lige har fået dine portforwards til at virke, så jeg forstår godt, hvis en nulstilling ikke lige er det første du ønsker. 

Hvilken fejl oplever du? Er der bare ikke klartone eller hvordan? 

Badge

Hej Louise.

 

Den grønne LED, er slukket, og den skriver ‘Disconnected’ under ‘Voice Port’. Den giver ‘optaget’ når vi løfter af.

Den har været slukket, og koblet fra fiber, men uden success.

Badge

Hej Loise.

Nå, en nulstilling hjalp, så nu er alt i orden. Tak for hjælpen :-)

 

Badge

Hej @Louise.

Nå, det virkede så kun til dagen efter :-(

Man skal IKKE sætte range tilbage! Men jeg har så  reserveret adresserne.

Nu er mit eneste problem (Indtil videre :-)) at port 80 ikke bliver forwardet.

Jeg har prøvet at ændre port forward:

Så kan jeg nå min webserver, men sætter jeg den tilbage til 80, virker det ikke igen.

Er port 80 lukket?

Er det muligt at få rullet den gamle firmware på igen?

Omdømme 7
Badge +9

FW kan ikke rulles tilbage.

Badge

FW kan ikke rulles tilbage.

Æv. 😞

Omdømme 6
Badge +8

FW kan ikke rulles tilbage.

Æv. 😞

Ellers må du bruge http://ipadresse:81 indtil videre 😏 indtil de får rettet deres super firmware 🙄

Omdømme 7
Badge +9

Hej @flsidor 

Øv, at det driller igen🤔

Kan du eventuelt bruge @PeterA4 ‘s forslag?

Badge

Hej @Kasper.

Sjovt nok, så virker port 80 igen. Opdagede det ved 12-tiden i dag. 🤔

I nat mellem 1+2, fik jeg for øvrigt en ny ipadresse. 😒

 

Omdømme 7
Badge +9

Dynamiske adresser er rimelig faste, men de skifter ind i mellem, det er der ikke noget underligt ved.

Badge

Hej @Radiomanden

Det ved jeg. Jeg kan bare ikke lide at jeg, tilfældigvis, får ny adr. samtidigt med at det så virker.

Badge

Hej @Kasper.

Der var jeg nok lidt for hurtig - port 80 virker ikke igen 😔

Og jo, jeg kunne godt bruge http://ipadresse:81 indtil videre, men mine IOT logger på min webserver, og har link til loggen. Så skal jeg rette i alle mine IOT 😖

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Kasper.

Der var jeg nok lidt for hurtig - port 80 virker ikke igen 😔

Og jo, jeg kunne godt bruge http://ipadresse:81 indtil videre, men mine IOT logger på min webserver, og har link til loggen. Så skal jeg rette i alle mine IOT 😖

Det kan være den indbyggede sikkerhed i routeren der driller, har du prøvet at slå den fra.

Du kan gøre det via mit internet appen.

Med hensyn til din dynamiske ip adresse findes der løsninger som DynDNS.dk

Det kunne være interessant at følge op på det med sikkerheden i routeren (den giver hovedpine i nogle andre tråde med en netradio). Har din webserver adgang til dit net/internettet, når portforwardingen holder op med at virke? Ja: så er det ikke umiddelbart det. Nej: Så styrker det mistanken.

Besvar