Spørgsmål

Lang opstart af internet


Badge

Vi oplever i øjeblikket at  vores computer er meget lang tid om at tilslutte nettet , ved opstart , før var de klar på ingen tid , nu går der ½ til 1 helt minut før vi kan komme på nettet .

Vi køre ikke fiber , men kun kobber .

vores maskiner er sprit nye , og vi har ikke haft problemer før.

er der andre der oplever noget tilsvarende .


16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Bruger i kabel? Men kan godt tage lidt tid, halv minut er ikke ret meget tid…

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Maxlars 

Jeg har desværre nok ikke noget godt bud på hvorfor det har ændret sig. 30-60 sekunder er stadig på et niveau hvor det ikke er noget vi kan fejlmelde, f.eks. 

I kan tjekke op på om der er mange ting der skal starte op på computeren når I tænder den - det kan nogle gange forsinke processen, ligesom at et antivirusprogram også kan. 

Badge

Nej det er kablet internet 

Omdømme 7
Badge +9

På min PC med kabel er nettet klar inden jeg skal indtaste pinkoden for at starte op, din PC må lave et eller andet under opstarten…

Omdømme 7
Badge +9

ligeledes her er altid klar, slukkes aldrig, går i Dvale når skærmen lukkes.

Jeg oplever nøjagtigt det samme. Når det er en kablet forbindelse så går der et lille minut før computeren får internet, derefter går det fint.

@Jorn-Hansen kan du tjekke hvilken software version din router kører? 

Jeg fik en email fra Yousee om at min router blev software opdateret af Yousee for 10 dage siden og samtidig så blev den langsom til at forbinde sig for kablede computere. Mine trådløse computere forbinder sig stadig på 1-2 sek.

Jeg har software version 2.26.4.

Mvh
Lars.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg ved ikke, jeg må indrømme jeg bruger mit Yousee Internet til boksen, TVet og mine 2 media bokse, men

computeren kører på Norlys fiber som det nu hedder, har haft Stofa fiber i de sidste ca. 12 år til PCen.

Hej @Maxlars kan du fortælle hvilken router du har og hvilken software version den kører?

Omdømme 7
Badge +9

Da min Yousee modem blev opdateret, måtte jeg resette den i bunden, har i prøvet det?

Hej @Jorn-Hansen. Yes, jeg har prøvet at resette den i bunden. Det gør ingen forskel.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg ved ikke hvad kan være galt, men som Yousee Supporteren skriver, er der nok ikke noget de kan gøre har du forbindelse til nettet på højest 1 minut…

Omdømme 3
Badge +2

Bruger du en Win. pc,så prøv at gå i joblisten for at se hvad der sker under opstart.

deaktiver unødvendige opstart. Kun virusprogrammet er nødvendig.

Jeg har sat min gamle router på fiber boksen i stedet for Yousees og så forbinder min windows computer sig på 1-2 sekunder som den også gjorde INDEN Yousee opdaterede software versionen på deres router.

Omdømme 7
Badge +9

Den D6 har jeg ikke meget positivt at sige om, heldigvis har jeg KAON Roteren.

Badge

Jeg har oplevet noget tilsvarende, og kom frem til at selvom IPv6 burde være slået fra, så virker det som om at der går tid med at PCen først forsøger at eablere en IPv6 forbindelse. Efter noget tid timer den ud, og etablerer en IPv4 forbindelse. Da jeg slukkede for IPv6 på netkortet blev det meget bere.

Omdømme 7
Badge +9

YS bruger ikke IPv6 for nuværende.

Besvar