Svar

KAON 3420


Badge

hej forum

Vi er netop blevet belemret med et nyt modem fra Yousee. Det er en KAON3420. Jeg ved ikke hvad der er galt ,men jeg kan ikke selv bestemme om jeg vil køre 5GHz eller 2,4GHz. Normalt er det bedst at køre på 5 GHz. Når jeg med apps måler hastigheden, så er den meget højere med 5 GHz end 2,4Ghz. Af en eller anden mærkelig grund skifter jeg mellem de 2 frekvenser fra gang til gang når jeg er logget på. Normalt har jeg bare foretrukket 5 GHz og er så automatisk logget ind med det. Så vidt jeg kan se eksisterer den mulighed ikke længere. Det er noget bras.

mvh John

 

 

icon

Bedste svar af Radiomanden 29 February 2024, 14:58

Se original

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er noget af en gåde at du har fået den Router, da den er udgået for 3 år siden, den er blevet erstattet af en D6.

Der var en bruger for et par dage siden der også havde fået en KAON, og efter jeg havde fortalt det samme til ham om at den var udgået, så kontaktede han You See Teknisk Support angående det, og der kunne ikke forstå hvorfor, han fik straks tilsendt en D6.

KAON er dog efter min mening en bedre Router end D6, fik en KAON kort før den udgik, den har dog ikke F Secure sikkerhed, men bedre på andre punkter, en af de punkter er netop at man selv kan styre frekvenserne med hver sit SSID, det kan man ikke på D6.

Med hensyn til hastighed, så er der kun omkring den halve hastighed på 2.4 Ghz, og man får den fulde hastighed på 5 Ghz, det er ens for alle Routere/Modems.

Badge

Yousee har nok et lager af gamle modems de sender i omløb. Vi har ikke bedt om et nyt. Vi fik bare besked om, at der ville komme et nyt.

Problemet er, at jeg ikke kan se de 2 frekvenser . Der står bare navnet på modem og internet. Jeg har aldrig været udsat for at man ikke kunne se frekvenserne når man loggede på et netværk. Jeg kan se på mine enheder når de er logget på om de kører 2,4 GHz eller 5 GHz . Jeg har bare ikke mulighed for at bestemme hvilken frekvens de skal køre. Det er lidt på herrens mark-

Omdømme 7
Badge +9

Det viste Screenshot er fra min KAON Router, jeg har slukket 2,4 Ghz, da der ikke er brug for den frekvens som det er nu, derudover er der seperat Log In for hver frekvens, så selv om begge var aktive, så ville udstyr der kan bruge 5 Ghz ikke kunne logge på 2,4 da da det log In ikke er på de enheder.

Omdømme 6
Badge +8

Hej John

Jeg vil lige starte med at sige, at det ikke er en fejl at du har modtaget en KAON-router. Og den er officielt heller ikke udgået, som Radiomanden skriver. Det er stadig et modem der kan benyttes selvom det dog ikke får vores nyeste firmware med indbygget sikkerhed. 

Opgraderingen er sket, fordi din tidligere router ikke spiller sammen med den tv-boks du har - så en af delene skulle altså udskiftes. 

Det du ønsker at indstille bør kunne findes på routerens interface, som det også ses på Radiomandens screenshot. Loginoplysninger til interfacet står på selve routeren - har du prøvet det? 

 

Omdømme 7
Badge +9

Da D6 kom, så hørte man ikke mere til at KAON blev leveret, det var D6 der overtog, og så lige her inden for at par dage er der læst om 2  der har fået en Kaon, kan ikke se mening i at man får udskiftet en gammel, med en anden gammel, fortjener kunderne ikke at få en med beskyttelse i stedet for endnu en uden.?

Når det nu er skrevet, så er KAON efter min mening væsentlig bedre end D6 er, havde den F Secure, så ville det være toppen.

KAON Routerne skal/skulle jo ikke leveres tilbage, hverken ved ophør af abonnement, eller hvis kunden får en D6 i stedet for, de må derfor være betragtet som værende udgået.

Omdømme 6
Badge +8

Jeg kan ikke give en længere forklaring på hvorfor de har fået KAON og ikke D6 - andet end at det i hvert fald ikke er en fejl. 

Vi ligger også stadig inde med KAON routere som vi kan sende ud til de kunder der f.eks. oplever/oplevede problemer med bridge mode på D6 - så selvom det ikke sendes ud til nye kunder,  så er jeg nok ikke helt enig i din formulering, men det har ikke den store betydning. Faktum er, at vi stadig ligger inde med dem. 

Omdømme 7
Badge +9

Når den så alligevel som sådan ikke er udgået, så burde den da også opdateres med F Secure sikkerhed.

Badge

Stort tak til radiomanden.

Takket være det screenshots du sendte, er det lykkedes mig at komme ind og omdøbe mit modem, så jeg nu selv kan bestemme ,om jeg vil køre den ene eller anden frekvens på mine enheder.

Omdømme 7
Badge +9

Det er den eneste Router det kan gøres på, da den er så gammel at den ikke længere opdateres, kunne dog godt bruge at den fik F Secure sikkerhed på. når nu den ikke er så udgået som antaget.

Omdømme 6
Badge +8

kunne dog godt bruge at den fik F Secure sikkerhed på.

Det tror jeg ikke du skal ønske dig :-)

Omdømme 7
Badge +9

De kørte fint på min Chromebook, indtil F Sesure besluttede sig til ikke længere at understøtte det OS længere, kører også fint på Telefonen.

Omdømme 6
Badge +8

De kørte fint på min Chromebook, indtil F Sesure besluttede sig til ikke længere at understøtte det OS længere, kører også fint på Telefonen.

Jeg har andre behov end at kun gå på youSee forum. 

Sikkerhedspakken fra youSee blokerer en masse ting den ikke burde og er ubrugelig for mig.

Omdømme 7
Badge +9

Her på intet tidspunkt oplevet blokerede sider hverken herhjemme eller udenlandske, er på mange sider.

Besvar