Spørgsmål

Kablet Mesh-noder


Badge

Mine Mesh-noder kommer til at stå for langt fra hinanden, så forbindelsen bliver dårlig!

Jeg har over 300 m2 beboelse og huset er 30 m langt. Jeg har trukket netværkskabler i samtlige rum, kan man ikke køre sine Mesh-noder kablet? Jeg har prøvet at kable et, men så virker det som et access point og ulempen bliver, at jeg fysisk skal logge mine enheder på enten det ene eller andet netværk. 

Nogle gode idéer? 


9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Kabel Modems og D6 Routeren er opdateret så de er en Mesh node, så YS Boosterne skal ikke kables, de kan placeres op til 10 M fra Modem/Router eller anden node, dog ikke længere væk end de stadig har et tilstrækkeligt signal. Mellem -40 dBm (kraftigt signal) og -55 dBm (svagere signal).

Omdømme 6
Badge +8

Mine Mesh-noder kommer til at stå for langt fra hinanden, så forbindelsen bliver dårlig!

Jeg har over 300 m2 beboelse og huset er 30 m langt. Jeg har trukket netværkskabler i samtlige rum, kan man ikke køre sine Mesh-noder kablet? Jeg har prøvet at kable et, men så virker det som et access point og ulempen bliver, at jeg fysisk skal logge mine enheder på enten det ene eller andet netværk. 

Nogle gode idéer? 

Der er en god artikel om dit problem her.. Mesh + kabel = endnu bedre Wi-Fi-dækning - Computerworld

 

Badge

Kabel Modems og D6 Routeren er opdateret så de er en Mesh node, så YS Boosterne skal ikke kables, de kan placeres op til 10 M fra Modem/Router eller anden node, dog ikke længere væk end de stadig har et tilstrækkeligt signal. Mellem -40 dBm (kraftigt signal) og -55 dBm (svagere signal).

Det kan ikke lade sig gøre, da der kommer et stort badeværelse i vejen, så afstanden bliver 20 m til første Mesh-node. 

Badge

Mine Mesh-noder kommer til at stå for langt fra hinanden, så forbindelsen bliver dårlig!

Jeg har over 300 m2 beboelse og huset er 30 m langt. Jeg har trukket netværkskabler i samtlige rum, kan man ikke køre sine Mesh-noder kablet? Jeg har prøvet at kable et, men så virker det som et access point og ulempen bliver, at jeg fysisk skal logge mine enheder på enten det ene eller andet netværk. 

Nogle gode idéer? 

Der er en god artikel om dit problem her.. Mesh + kabel = endnu bedre Wi-Fi-dækning - Computerworld

 

Tak Peter.. Den er læst, men det kan man ikke med Yousee's udstyr 😬

Omdømme 6
Badge +8

Mine Mesh-noder kommer til at stå for langt fra hinanden, så forbindelsen bliver dårlig!

Jeg har over 300 m2 beboelse og huset er 30 m langt. Jeg har trukket netværkskabler i samtlige rum, kan man ikke køre sine Mesh-noder kablet? Jeg har prøvet at kable et, men så virker det som et access point og ulempen bliver, at jeg fysisk skal logge mine enheder på enten det ene eller andet netværk. 

Nogle gode idéer? 

Der er en god artikel om dit problem her.. Mesh + kabel = endnu bedre Wi-Fi-dækning - Computerworld

 

Tak Peter.. Den er læst, men det kan man ikke med Yousee's udstyr 😬

Så køber man sit eget 😀

Omdømme 7
Badge +9

Hej @MarkDahlin 

Hvilken type booster er det? Er det 4930 og over coax? Så er der nemlig en kendt udfordring med at kable dem pt. Vi kan så hjælpe dig med at nedgradere dem i firmwaren og så skulle det løse problemet. 

Badge

Hej @MarkDahlin 

Hvilken type booster er det? Er det 4930 og over coax? Så er der nemlig en kendt udfordring med at kable dem pt. Vi kan så hjælpe dig med at nedgradere dem i firmwaren og så skulle det løse problemet. 

Hej Kasper.. 

Det er Air4960x over fiber 👍

 

Hej @MarkDahlin 

Hvilken type booster er det? Er det 4930 og over coax? Så er der nemlig en kendt udfordring med at kable dem pt. Vi kan så hjælpe dig med at nedgradere dem i firmwaren og så skulle det løse problemet. 

Hej @Kasper 

Jeg har for lidt over 1 uge sinden modtaget 2 stk AirTies 4930 noder til min coax router, og står lidt i samme situation som OP; jeg ønsker at køre kabel mellem noderne da afstanden er stor. Der står ikke noget i jeres vejledninger om at det ikke kan lade sig gøre. Og af chatten fik jeg at vide at den første node skulle køre trådløs.

Men hvad er op og ned i denne sag. Kan de lade sig gøre men en enkelt node på kabel og den anden trådløs. Er det noget der har virket engang (siden du siger i kan nedgradere), er det noget der kommet til at virke ?

Lige nu køre det rimeligt, men kan se at første node - den trådløse - ind i mellem smider forbindelse og lyser rødt, mens 2. node som har kabel kører videre

Omdømme 7
Badge +9

Hej @MarkDahlin 

Hvilken type booster er det? Er det 4930 og over coax? Så er der nemlig en kendt udfordring med at kable dem pt. Vi kan så hjælpe dig med at nedgradere dem i firmwaren og så skulle det løse problemet. 

 

Lige nu køre det rimeligt, men kan se at første node - den trådløse - ind i mellem smider forbindelse og lyser rødt, mens 2. node som har kabel kører videre

Det tyder på at den er anbragt et sted hvor signalet er for svagt til at være stabilt. det anbefales at det svageste signal der modtages ikke er under -55 dBm.

Besvar