Spørgsmål

Hvordan kan jeg låse porte op?


Badge

Min router blev opdateret i dag. I den forbindelse blev routerens firewall slået fra. Det betyder, at portaktivering på routeren er meningsløs. Ikke desto mindre er den port, som jeg skal bruge til at foretage opkald med viptel, blokeret. Så der er en firewall et eller andet sted hos yousee. Hvordan kan jeg fjerne blokeringen af en port der?


28 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Wolfgang53604 

Kan du oplyse hvilken router du har? 

Kan du ikke komme ind på routerens interface og lave ændringer dér? 😊

Badge

Jeg har Sagemcom-routeren og kan nemt få adgang til grænsefladen. Jeg kan ikke låse op for og videresende port 5060 eller 5070, siden du opdaterede routerens firmware i går. Routeren er blevet ubrugelig med hensyn til portforwarding. Telefonudbyderen rapporterer, at den bliver afvist af dig:

Badge

Det ser ud til, at du har flyttet firewallen til dit system. (Det er nok derfor, du slog routerens firewall fra i går). Min router giver mulighed for port triggering. Men det virker heller ikke.

Omdømme 7
Badge +9

Hvilken sagemcom er det og ved du hvilken firmwareversion der er på den?

Badge

Seriennummer N7210397O008947

Hardware-Version 5DK8OY-02

Softwareversion 2.26.4

GUI Version 5.114.1

Omdømme 7
Badge +9

Er det en V2 eller V3.?

Sagemcom Fast 3890V2V2

Sagemcom Fast 3890V3V3

Badge

V2

Badge

 

Omdømme 7
Badge +9

Det er en D6 Router til Fiber.

Badge

Ich habe ein Foto von meinem Router gemacht und es angebracht, weil es nicht ganz so aussieht wie das, was Sie gezeigt haben.

Badge

Ja, es handelt sich um Glasfaser.

Omdømme 7
Badge +9

De er alle Sagem, så bare at skrive det siger intet om hvilken der haves.

Badge

Daher das Bild und die Daten.

Omdømme 7
Badge +9

De omtales kun som 3890 V2 eller 3, samt D6.

Omdømme 6
Badge +8

Ja, es handelt sich um Glasfaser.

Den bedste løsning, specielt når du har IP telefoni er at sætte din Fritzbox! direkte i din ONT boks.

Setting up the FRITZ!Box for use with a fiber optic connection | FRITZ!Box 7590 | AVM International

youSee bruger Vlan 101

Badge

Det virker ikke, fordi du har blokeret port 5060 og 5070. Intet system kan hjælpe, hverken Fritzbox eller freepbx. Fritzboxen har også det problem, at man ikke kan slå NAT fra og derfor har dobbelt NAT, så IP-telefoni med Fritzbox virker ikke med yousee, selv om port 5060 og 5070 blev frigivet. Spørgsmålet er, om yousee vil genaktivere portene, eller om jeg bliver nødt til at lede efter en ny udbyder.

 

Badge

Og yousees NAT er ikke sat op af min router, men et sted i yousees system, så jeg kan heller ikke påvirke det.

Omdømme 7
Badge +9

Der må forespørges hos You See om de kan gøre noget, men der ydes ikke direkte support på fremmed udstyr.

Omdømme 6
Badge +8

Og yousees NAT er ikke sat op af min router, men et sted i yousees system, så jeg kan heller ikke påvirke det.

Min port 5060 er ikke blokeret..

Dit problem ligger i din youSee router, det er den der blokerer.

Du kan gøre som foreslået og få det til at virke eller lade være.

 

Badge

Jeg har allerede prøvet det hele. Det virker ikke. Og det er ikke routeren, det er Yousee-systemet. Og yousee ser ud til at have alvorlige problemer i øjeblikket, for chatten i yousee tilbydes ikke længere, og jeg kan ikke finde en e-mail.

Omdømme 7
Badge +9

 Kontakt + Chat https://yousee.dk/hjaelp/kontakt

Omdømme 6
Badge +8

Jeg har allerede prøvet det hele. 

 

Kan du ikke lige skrive hvad det er?

Badge

Jeg ringede til helpdesk. Da jeg spurgte om ægte IP-telefoni, gav han op.
Jeg satte min Fritzbox bag yousee-routeren i bridge-tilstand.
Jeg har forbundet Fritzboxen direkte til Nokia-boksen.
Jeg brugte en Asus-router i stedet for yousee-routeren.
Det hele var forgæves (Fritzboxen kunne ikke forbindes direkte til Nokia-boksen, og det kunne Asus-routeren heller ikke). Der er altid noget, der sætter sig fast igen.
Det virkede kun rigtigt med freepbx på en gammel laptop. Men kun med stor hjælp fra viptel.

 

Omdømme 6
Badge +8

Jeg ringede til helpdesk. Da jeg spurgte om ægte IP-telefoni, gav han op.
Jeg satte min Fritzbox bag yousee-routeren i bridge-tilstand.
Jeg har forbundet Fritzboxen direkte til Nokia-boksen.
Jeg brugte en Asus-router i stedet for yousee-routeren.
Det hele var forgæves (Fritzboxen kunne ikke forbindes direkte til Nokia-boksen, og det kunne Asus-routeren heller ikke). Der er altid noget, der sætter sig fast igen.
Det virkede kun rigtigt med freepbx på en gammel laptop. Men kun med stor hjælp fra viptel.

 

Hvis du sætter din Fritzbox direkte til ONT boksen, skal den sættes op til det.. med ny internet forbindelse. Derefter kan du sætte Viptel op igen.

Vær opmærksom på, der kan gå op til 1 time før din fritzbox får tildelt en IP adresse.

 

Du kan teste med dette script, om der er hul igennem til Viptel.

Kopier ind i powershell og tryk Enter

 

"registrar.viptel.dk" | % {

    try{

        $s = [System.Net.Sockets.TcpClient]::new($_, 5060)

        $s.Close()

        "Der er adgang til $_ på port 5060"

        break

    }catch{

        "Der er IKKE adgang til $_ på port 5060"

    }

}

Badge

Jeg har nu min freepbx kørende bag den oprindelige Yousee-router. Nu er der opstået et nyt problem. Jeg vil gerne sætte en vpn op. For at gøre dette skal port 1194 udp åbnes på freepbx'en. Det virker ikke på routeren:
        - Den er generelt meget langsom
- den accepterer ikke frigivelse af porte
Hvad kan jeg gøre?

Besvar