Spørgsmål

Hvordan kan jeg få forbindelse til Chromecast


Badge

Jeg har et Sagemcom fast 389DV3 modem, som virker fint på de fleste ting.

Jeg kan dog ikke få mit LG tv eller min chromecast til at oprette forbindelse til det :(

 


14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Kan enhederne ikke se SSIDen (netværket) eller hvordan.?

Badge

Kan enhederne ikke se SSIDen (netværket) eller hvordan.?

Jo den kan godt e netværket, men skriver den ikke har adgang til internettet.

Og alt andet fungerer fint på internettet (PlayStation, mobiler mv)

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har et Sagemcom fast 389DV3 modem, som virker fint på de fleste ting.

Jeg kan dog ikke få mit LG tv eller min chromecast til at oprette forbindelse til det :(

 

Gå ud fra begge er med WiFi. Når en router ikke vil snakke med en trådløs enhed skal man prøve at skrue på WiFi i routeren. Prøv f.eks. at sætte kanalbredde ned eller ændre kryptering. 

Omdømme 7
Badge +9

Hvilken kanal bruges på 5 GHz ?

Badge

Jeg har et Sagemcom fast 389DV3 modem, som virker fint på de fleste ting.

Jeg kan dog ikke få mit LG tv eller min chromecast til at oprette forbindelse til det :(

 

Gå ud fra begge er med WiFi. Når en router ikke vil snakke med en trådløs enhed skal man prøve at skrue på WiFi i routeren. Prøv f.eks. at sætte kanalbredde ned eller ændre kryptering. 

Kan godt være jeg er tabt, men har ingen idé om hvordan man gør det :(

 

Badge

Hvilken kanal bruges på 5 GHz ?

hvordan kan man se det?

Omdømme 7
Badge +9

Det kan man når der logges ind på Modem eller Mit YouSee, eller med en Wi-Fi Analyzer. Med Analyser kan man jo ligeledes se om der er andre på samme kanal, hvilket ikke anbefales. Default er kanal 36, mange skifter ikke.

Badge

Det kan man når der logges ind på Modem eller Mit YouSee, eller med en Wi-Fi Analyzer. Med Analyser kan man jo ligeledes se om der er andre på samme kanal, hvilket ikke anbefales. Default er kanal 36, mange skifter ikke.

Så jeg bør finde en anden kanal?

Dette modem kan ikke vise kanalnummer. Det kan vise de kanaler, som alle ens naboer benytter, men ikke ens eget. Man kan heller ikke ændre kanal.

Omdømme 7
Badge +9

Det er da gået hen til at være rent skrammel, godt at man nu har Fiber, så der slippes for stadig at have Sagem.

Omdømme 6
Badge +8

Det kan man når der logges ind på Modem eller Mit YouSee, eller med en Wi-Fi Analyzer. Med Analyser kan man jo ligeledes se om der er andre på samme kanal, hvilket ikke anbefales. Default er kanal 36, mange skifter ikke.

Så jeg bør finde en anden kanal?

Prøv at tryk på wifi knappen for at frakoble wifi, vent 30 sek og slå wifi til igen.

 

Hvis ikke det gør tricket, så må du frakoble band steering i routeren, da det åbenbart ikke fungerer som det skal.

Login på router → internet → tryk på tandhjulet → band steering 

Badge

Jeg føler mig sku ikke så skarp. 

Hvor er det man logger ind på routeren? 

Omdømme 6
Badge +8

Jeg føler mig sku ikke så skarp. 

Hvor er det man logger ind på routeren? 

Du trykker på dette link http://192.168.0.1

login med admin, password står på label på router.

Men prøv først at slå wifi fra og til igen på wifi knappen udenpå router.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Neslein2000 

Fik du løst problemet?

Hvis tv’et kan finde netværket og du kan logge på det, så burde det også virke. Alternativt skal du fremføre netværkskabel mellem router og dit tv og sætte tv’et til at køre kablet forbindelse. 
 

Hvor langt er tv’et fra din router? 

 

Besvar