Spørgsmål

Hvordan bruger jeg mit eget udstyr?


Badge

Hejsa

Jeg har netop fået installeret fiber fra Yousee efter at have opsagt mit Fastspeed via coax/antennekabel. 

I salgssamtalen blev jeg lovet, at jeg kan bruge mit eksisterende WIFI/Lan-setup. Dette er ret omfattende og har kostet mig megen tid og penge. Men det virker ikke. Tlf-support sendte mig i retningen af forum’et her. 

Min drømmeløsning vil være, at forbinde min Ubiquity Dream Router (med dertilhørende AP’er og lan-forbindelser) direkte til fiber-modemmet i væggen. Kan det virkelig passe, at dette ikke virker? Lige nu giver hverken fiberboks eller Sagem D6 router internet videre til min Ubiquity. 

Kan nogen hjælpe? Mit alternativ er, at vende tilbage til mit gamle Fastspeed, hvor alt virkede som beskrevet ovenfor. 

Jeg har set en guide til at gå via Sagem D6 i bridge mode, men det er ikke en mulighed når jeg logger ind i D6’en.

Jeg skal kun bruge Yousee til internet i øvrigt.

Mange hilsner 

Rasmus 

 


10 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Du kan godt sætte  Dream Router direkte i fiberboksen og få internet.

Du skal gøre det via wizard wan - med VLAN 101, gem og genstart router.

Nå router er på retter du dit wifi navn og password til det du brugte på den gamle router.

Lan rettes til det du vil have f.eks 192.168.1.1, så er resten af dit netværk også på..

 

Badge

Hej Peter. Tak for dit svar! :-) Jeg har en række spørgsmål som jeg håber du vil uddybe! 

Hvad er Wizard Wan? VLAN101? Skal man logge ind i fiberboksen eller D6? Og når du siger retter wifi-navn og password så mener du SSID, ik? Og når du siger “Lan rettes” hvor taler vi så? Min Dream Router kører lige nu DHCP og der er ingen enheder med fast IP. 

 

Omdømme 7
Badge +9

D6 skal ikke bruges din router tilsluttes direkte til Fiberkonverteren og indstilles til V LAN 101. Du sætter SSID til det du har brugt på Router

Badge

@Radiomanden Tak! Hvordan logger jeg ind i fiberboksen og indstiller den til V LAN 101?

Omdømme 7
Badge +9

Du skal logge ind på din router og sætte VLAN. 

Badge

@Slangefar Mener du Fiberboksen eller D6-routeren? Jeg kan godt logge ind i D6, men hvordan tilgår man fiberboksen? Hvilken ip/login-info skal man bruge?

Omdømme 7
Badge +9

Du skal logge ind på din Dream router. 

Badge

@Slangefar Ah, så forstår jeg. Jeg prøver.

Badge

@Slangefar Jeg har fundet VLAN - men det ser ud til man skal indtaste et “VLAN ID” og det er, at dømme på det tastatur der dukker op, en talkode.  

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Der skal som det er oplyst skrives 101 i det felt, ellers kommer du ikke på nettet.

Besvar