Svar

Fritzbox


Badge

Er der en bruger, der driver en Fritzbox hos yousee? Hvis ja, hvad har han gjort?

icon

Bedste svar af PeterA4 7 March 2024, 13:54

Se original

18 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hvad vil du have hjælp til.

Badge

Du kan ikke slå NAT fra på Fritzbox. NAT blev slået fra i yousee-routeren (da man stadig kunne se mere). Hvis intet har ændret sig, så kan en Fritzbox ikke køre med yousee.

Du bliver ved med at foreslå at tænde Fritzboxen. Jeg har prøvet det utallige gange. Men det virker ikke. Nu vil jeg gerne tale med nogen, der har praktisk erfaring.

Omdømme 6
Badge +8

Din Fritzbox skal sættes op til en fiber forbindelse, du kan ikke flytte den fra 3 forskellige forbindelser og tro det virker. (info fra din anden tråd)

Mit forslag til dig er..

Reset din fritzbox Loading the FRITZ!Box factory settings

Sæt den op til fiber Setting up the FRITZ!Box for use with a fiber optic connection

Sæt IP telefoni op

Sæt WireGuard VPN op

Jeg hjælper dig gerne videre og tro mig.. det virker rent faktisk på en youSee forbindelse.

 

Badge

Jeg nulstillede Fritzboxen i morges og tilsluttede den til fiberboksen via WLAN-porten.  Fritzboxen fungerede perfekt. Jeg kunne få adgang til den med en computer. Men Fritzboxen fik ikke tildelt et IP-nummer af yousee. Jeg ventede fra kl. 9.35 til kl. 10.35. Der skete ikke noget. Jeg forventede ikke andet.Giv et godt og fyldestgørende svar eller del dine erfaringer, og hjælp en anden bruger her på forum.
 

Omdømme 6
Badge +8

Du skal sætte din ISP op.

Brug 101 ved Vlan og 1000 ved hastighed.

 

    • If your internet service provider is not displayed in the drop-down list:
      1. Select "other internet service provider".
      2. Enable the option "Connection to an external modem or router" in the "Connect via" area.
      3. Enable the option "Establish own connection to the internet" in the section "Operating Mode".
      4. If account information is required, enter the account information you received from your internet service provider in the corresponding fields. 
        • If account information is not required, enable the option "No" in the "Account Information" section.
      5. If your internet service provider requires you to use a particular VLAN ID, click "Change Connection Settings", enable the option "Use VLAN for internet access", and enter the VLAN ID.
  1. Enter the speeds of your internet connection in the "Downstream" and "Upstream" fields.
  2. Click "Apply" to save the settings.
Badge

Jeg fulgte dine anvisninger, og hvad kan jeg sige: Jeg er på internettet med Fritzboxen fra yousee.dk. Mange tak for hjælpen.

Omdømme 6
Badge +8

Jeg fulgte dine anvisninger, og hvad kan jeg sige: Jeg er på internettet med Fritzboxen fra yousee.dk. Mange tak for hjælpen.

Hallo Wolfgang.. das freuen mich zu hören 😀

Badge

Nu har jeg et nyt problem. Jeg vil gerne have et fast IP-nummer. Jeg fik et fast IP-nummer i morges, men måtte give det tilbage, fordi jeg ikke var i stand til at konfigurere Fritzbox i overensstemmelse hermed. Er der nogen, der har erfaring med dette?

Omdømme 6
Badge +8

Nu har jeg et nyt problem. Jeg vil gerne have et fast IP-nummer. Jeg fik et fast IP-nummer i morges, men måtte give det tilbage, fordi jeg ikke var i stand til at konfigurere Fritzbox i overensstemmelse hermed. Er der nogen, der har erfaring med dette?

Hvis du skal have en fast Public IP adresse, skal det bestilles hos youSee. Koster 50 .-

Ip adressen tror jeg ikke skifter så meget normalt medmindre du sætter andet hardware på igen. Jeg har selv fast IP adresse.

Meget kan konfigureres med dynamisk ip adresse, så det kan virke alligevel.

Det kommer an på hvad du vil med det?.

Badge

Jeg havde bestilt en fast IP-adresse fra yousee og fik en fra TDC. Overførslen var lynhurtig. Fritzboxen var forbundet til internettet. Men jeg havde ingen forbindelse via browseren. Jeg vidste heller ikke, hvordan det kunne fortsætte. Bortset fra det faste IP-nummer og DNS'en var der ingen yderligere forklaringer.

Hvad vil jeg gøre med den? Mit telefonsystem kunne godt bruge en. Jeg planlægger også en jitsi-server i forbindelse med en hjemmeside.

 

Omdømme 6
Badge +8

Du skal ikke skrive din faste IP adresse du har fået i morges i routeren. 
Du skal bruge dhcp på WAn og så får du tildelt den samme adresse hver gang.

Badge

Virker det også med Fritzbox? Behøver jeg ikke at ændre noget, og vil den fortsætte med at køre, som den er?

Badge

Forresten: Siden jeg begyndte at bruge fritzbox, har jeg haft 7 hackerangreb på mit telefonsystem. Der var ingen før.

Omdømme 6
Badge +8

Du skal bruge dhcp på wan delen.

Du skal sætte fritzbox i stealth mode.

 

If you want to make it more difficult to identify the FRITZ!Box with port scans, you can enable the option "Firewall in stealth mode" under "Internet > Filter > Lists > Global Filter Settings" in the FRITZ!Box user interface. Then the FRITZ!Box discards all queries from the internet to ports that have not been opened for sharing

Badge

Mange tak for tippet. Men en usynlig firewall ville også forhindre kontakten med min telefonudbyder. Telefonsystemet kan dog godt forsvare sig selv. Men det giver mig besked, hvis nogen forsøger at bryde ind.

Har jeg forstået det rigtigt? For et fast IP-nummer behøver jeg ikke at ændre noget i forhold til dine instruktioner for en fleksibel IP. Højst en genstart af Fritzbox?

Omdømme 6
Badge +8

Mange tak for tippet. Men en usynlig firewall ville også forhindre kontakten med min telefonudbyder.

Nej.. IP telefoni vil virke med stealth firewall.

 

Har jeg forstået det rigtigt? For et fast IP-nummer behøver jeg ikke at ændre noget i forhold til dine instruktioner for en fleksibel IP. Højst en genstart af Fritzbox?

Uanset om du har fast eller dynamisk IP adresse, skal man bruge DHCP ved ISP. Det har du måske gjort.

Hvis det er fast IP adresse du har bestilt hos youSee vil du få tildelt samme IP adresse hver gang, uanset hvilken router du sætter på forbindelsen.

Er det dynamisk IP adresse vil den skifte en gang imellem af sig selv.. uanset om du bare lader den køre eller genstarter router.

Badge

Danke für die Hilfe.
Inzwischen habe ich auch den Stealth-Modus für die Fritzbox hinbekommen. Trotzdem unternehmen am Tag etwa 15 IP-Nummern einen Eindringversuch. Vermutlich rechnen sie mit einer Fritzbox; Sie haben es aber mit einer freepbx zu tun.

Omdømme 6
Badge +8

Danke für die Hilfe.
Inzwischen habe ich auch den Stealth-Modus für die Fritzbox hinbekommen. Trotzdem unternehmen am Tag etwa 15 IP-Nummern einen Eindringversuch. Vermutlich rechnen sie mit einer Fritzbox; Sie haben es aber mit einer freepbx zu tun.

Es ist gut zu hören, dass es mit Ihrer Fritzbox funktioniert. Die IP-Telefonie ist in den Router integriert und funktioniert sehr gut mit den Apps, die Sie auf Ihrem Handy installieren können. Es ist nicht ungewöhnlich bei Angriffen auf den Router, es passiert jedem. Aber sie merken es nicht. Haben eine schöne Zeit.

Besvar