Svar

Fibernet på PC


Badge

Har fået fibernet hos Yousee med 100/100 Mbps. En hastighedsmåling viser ca. 15 Mbps download på min stationære Compaq PC af ældre dato. Efter flere samtaler med Yousee har jeg prøvet at tilslutte en anden PC og så fungerer det OK. Kan der gøres noget så nettet bliver bedre på min gamle PC (som det er nu er det næsten umuligt at afspille videoer). Der er en kablet forbindelse til routeren.

icon

Bedste svar af Radiomanden 7 November 2023, 17:22

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er netkortet der der er problemet, ældre PCer har ikke et netkort der kan klare de hastigheder der bruges i dag.

Med 15 Mbit/sec kan der fint ses videoer endda i HD, mange tjenester bruger ikke højere bitrate end 10 - 12 Mbit/sec til HD en del er lavere.

Badge

Tak for svaret. Jeg havde selv på fornemmelsen at det kunne være netkortet, der er problemet. Afspilningen af f.eks. youtube videoer er ikke god - de hakker der ud af. Kunne man skifte netkortet til en nyere model?

Omdømme 7
Badge +9

Det kan forbedres på 2 måder, et externt netkort, eller en ny PC. Det sidste er da at foretrække, du får bedre specifikationer, der er jo sket meget på den front de seneste år.

Badge

Tak for svaret. Jeg må overveje at købe ny computer.

Omdømme 7
Badge +9

God idé, de er nadvendigvis ikke så dyre. Elgiganten f.eks har nogle på tilbud fra Kr. 1999, med pæn besparelse, og nogle man kan spare over Kr, 2000 på.

Besvar