Svar

Fiberboks melder fejl


Badge +1

Min fiberboks lyser rød alarm. Jeg har fejlmeldt telefonisk til YouSee og beskrevet mit problem. Får at vide jeg får hjælp inden dagens udgang. Hjælpen viser sig at være en SMS med besked om at en teknikker vil ringe mig op om tre dage i et tidsinterval på to timer hvor jeg skal være hjemme. Dårlig Service på et dyrt produkt. Er der ingen mulighed for hjælp nu?

icon

Bedste svar af Mrutilfreds 14 February 2023, 19:57

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Mrutilfreds 

Velkommen på YouSee Forum😊

Først og fremmest er jeg ked af at læse, at du har mistet fobindelsen og fiberboksen laver rød alarm😥

Hvis du har prøvet at tage strømmen fra fiberboksen og genstartet, så er det den rigtige procedure der er fulgt. Ofte kan vi få dig online “remote”, så altså uden at sende en tekniker fysisk ud. Det er det vi prøver først, men det er en anden særlig afdeling, der kan tage sig af det og ikke vores frontmedarbejere, som er det første led du får fat i, når du kontakter os. 

Vi skal nok hjælpe med at få forbindelsen op at køre igen. 

Badge +1

Tak Kasper.

Det vil jeg se frem til.

mvh Mrutilfreds

Badge +1

Har stadig alarm på min fiberboks. Skal lige nævne at jeg har forsøgt med alle de tiltag YouSee har foreslået.

Jeg ser stadig frem til at modtage hjælp til at få min forbindelse op at køre og gerne tidligere end de annoncerede tre dage.

Omdømme 7
Badge +9

Er det denne konverter.?

Har du prøvet at slukke den.? Hvis det er prøvet, så slukker du den igen, fjerner Rj45 kablet og ligeledes fjerner du det grønne Fiber stik fra KAP boksen, derefter tænder du Konverteren, hvis der så stadig er Rød Alarm, så er der fejl på Konverteren. Den skal så udskiftes.

Badge +1

Hej Radiomand. 
 

Tak for dit bidrag. Jeg har ikke en boks der ser sådan ud. Fiberen kommer ind i en boks med et rundt blåt logo på og går så i en boks med 4 lodrette små lamper yderst oppe i højre hjørne. Det er her jeg får en rød alarm. Herefter går det til routeren. Jeg har prøvet at slukke og også at skifte kabel.

Omdømme 7
Badge +9

Det er TDC der opsætter KAP boksen, så ja deres Blå logo er på den, i den sidder et Grønt Fiberstik har du haft det taget ud.? Har du haft RJ45 kablet ude, meldes der så stadig fejl når Konverteren er tændt.

Badge +1

Jeg har ikke haft det grønne kabel ude af boksen med det blå logo men haft det ude af den anden boks. Skal jeg prøve at tage det ud af boksen med det blå logo?

Jeg har også haft RJ45 kablet ude (skiftet til et nyt) alt uden succes.

Omdømme 7
Badge +9

Ja isoler Konverteren helt fra andet udstyr, viser den så stadig fejl.? Hvis ja, så er den defekt.

Badge +1

Når alt er afkoblet viser den stadig fejl. Så du har nok ret i at den er defekt. :-( 

Omdømme 7
Badge +9

Ja den er defekt. Så du kan meddele You See at fejlen er fundet, og at du afventer at der monteres en ny konverter.

Badge +1

Tak Radiomand

Besvar