Spørgsmål

F@ST 3890V3 W Router mangler 2,4 GHz


Badge

Min gamle router fik en defekt, og jeg fik ombyttet til en ny hos Yousee. Det er en F@ST 3890V3 W router. I den gamle router kunne man selv vælge, om man skulle bruge 2,4GHz eller 5GHz. Men den nye har  tilsyneladende kun 5 GHz. Det indebærer helt konkret, at jeg har mistet kontakren til alle de eksterne enheder, der kun kan bruge 2,4 GHz, nu er aldeles ubrugelige. Er der nogen, der har et godt råd til, hvad man kan gøre ? 


23 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Log ind på router. Slå 5GHz fra. Connect dine 2,4 GHz enheder. Slå 5GHz til igen. 

Omdømme 7
Badge +9

Det skyldes at der kun er et SSID på Modemmet, hvor 5 Ghz har prioriteten, derfor skal den frekvens deaktiveres til de enheder der bruger 2,4 Ghz er tilsluttet. Det styres via Mit Internet App’en.

Badge

Under Yousees egne vejledninger under “Problemer med trådløst netværk - hvad gør jeg?”, står der “⛔ Hvis du får signal via antennestikket og bruger Sagemcom3890 router, så finder routeren selv den bedste netværksfrekvens. Denne kan du ikke selv justere på denne router”. Så det ser ud til, at jeg er fuldstændig låst. 

Omdømme 7
Badge +9

Der kan tændes og slukkes for 2,4 og 5 Ghz efter behov, men der kan ikke selv vælges hvilken Kanal der bruges.

Badge

Jeg må så konstatere, at den nye router er et tilbageskridt i forhold til den gamle. 

Omdømme 7
Badge +9

Nu vides det ikke hvad du havde før, men den seneste FW på 3890 er som den er, og det laves der ikke om på, Bandsteering styrer den, og du skal deaktivere 5 Ghz for at få 2,4 Ghz enheder på. Derudover har den fået F Secure sikkerhed. Det der kan styres foregår som skrevet med Mit Internet App’en.

Den kan sættes i Bridge så der kan bruges egen Router.

Badge

Det ser ud til, at “Mit Internet” app’en er forskellig, afhængig af, om man er koblet op via antennestik eller har fiber. Jeg får internet via antennestikket, og så har jeg øjensynlig ikke mulighed for at tænde/slukke for hhv. 2,4GHz og 5Ghz. 

Omdømme 7
Badge +9

Der er kun en udgave år App’en, og som det ses på Screenshot så er den også til 3890.

 

Badge

 Sådan her ser min app ud. Hvor kan jeg deaktivere 5GHz ?

 

Omdømme 7
Badge +9

Har ikke App’en kan ikke bruge den på min forbindelse med en gammel men god KAON Router.

Badge

Til Radiomandan: Du skrev ellers tidligere i tråden at “Der kan tændes og slukkes for 2,4 og 5 Ghz efter behov”. Jeg tænkte, at du så nok vidste, hvordan man gør det i den aktuelle app. 

Omdømme 7
Badge +9

Du kan også logge ind på Modemmet og deaktivere 5 Ghz så 2,4 Ghz enhederne kan tilsluttes.

Badge

Tak, det har jeg prøvet. Men har ikke mulighed for at deaktivere 5 GHz. Kan kun ændre navn og kodeord. 

Omdømme 7
Badge +9

Se dette Screenshot, postet af anden bruger for 3 måneder siden.

Her en tekst fra brugeren PW fra samme tråd.

 

Badge

Hvilket program stammer det screendump fra ? 

 

Omdømme 7
Badge +9

Brugefladen på Modemmet.

Badge

Jeg vil være meget interesseret i at få et link til den brugerflade ! I det materiale, jeg fik fra Yousee, var der INTET brugbart. 

Omdømme 7
Badge +9

Gateway/Forbindelse/Wi-Fi/ Rediger 5 Ghz

Det er stien til den indstilling.

Badge

Den sti mangler et par detaljer, før den kan bruges. Kan du oplyse det komplette link ? 

Omdømme 7
Badge +9

Punktet Gateway er inde på brugerfladen, har ikke andre billeder, det er som skrevet fra en anden bruger. Tror ikke jeg kan hjælpe yderligere. Har som skrevet en anden platform. Det er 4 år siden jeg havde Coax, dengang var der en helt anden brugerflade hvor Modemmet ikke var så låst som det er nu.

Badge

OK, men tak for indsatsen. 

Badge

Havde håbet på, at jeg måske kunne have ændret navne på de to frekvenser, så man kunne vælge dem til de specifikke formål, hvor de skal bruges en bestemt frekvens. Det kunne jeg på eet af de tidligere Yousee modems jeg havde. 

Omdømme 7
Badge +9

Der er i modsætning til da jeg havde det Modem nu kun et SSID som udsendes, dengang var der et for hver frekvens. Det skrev jeg også tidligere i tråden, man kan ikke ændre på det.

Jeg har 2 SSIDer på min Router, da det er af ældre dato, og ikke opdateres længere. Det er omkring 6-7 år gammelt.

Besvar