Svar

extender på G6 router


Badge

Fået ny D6 router og kan ikke finde wsp knappen, som der var på den gamle router, som jeg brugte når jeg skulle koble mine extendere på. Hvad gør jeg med den nye router?

icon

Bedste svar af Radiomanden 25 February 2024, 15:36

Se original

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Du finder WPS-knappen ude på venstre side af Routeren sammen med wifi-knappen.

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/installer-dine-wifi-mesh-noder

Hent YouSee Mit Internet-appen.
Du finder den der, hvor du normalt henter apps.

Badge

Er det knappen med de to runde pile?

Skal den have et kort tryk, eller holdes nede til noget lyser?

Omdømme 7
Badge +9

Se i den vejledning der linkes til.

Badge

Det er ikke sådan nogle jeg har. To forskellige extendere fra andre mærker. 

 

Omdømme 7
Badge +9

Så må jeg henvise til den manual som følger med dem, der kan så ikke bruges Mit Internet App’en.

Badge

der er så ingen manual med, og kan heller ikke google mig til en.

 

Omdømme 7
Badge +9

Hvis de er helt nye, så skal der medfølge en manual så alle kan lave opsætningen og ikke gætte sig til det.

Badge

der er en boreskabelon, og intet andet.

Omdømme 7
Badge +9

Det er ved lov at der skal være en manual, den behøver ikke nødvendigvis at være på Dansk, de bedste at bruge her i landet er på Engelsk eller Svensk. Har set danske manualer der er meget overfladiske.

Nu har jeg ikke brug for Boostere, extendere, AP og hvad de ellers kaldes, men mon ikke de i bund og grund er ret ens i opsætning.

Badge

det er ikke mine extendere der er problemet. På de routere jeg har haft indtil videre, er der en wsp knap, man aktiverer, og så sætter man extenderen til at søge, og den kan så finde routeren, derefter kobler jeg på extenderen, der blot sætter ext i enden af routeren navn, og man taster adgangskoden, og så kører det ellers af sig selv. Mangler bare den wsp knap, som jeg ikke kan se på routeren.

 

Hvad der står ved lov, er yousee og så mange andre selskaber da ligeglad med.

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Som jeg skrev: Du finder WPS-knappen ude på venstre side af Routeren sammen med wifi-knappen.

Manualer som f.eks også dem fra You See findes som ofte Online. Så spildes der ikke så meget papir.

Badge

der er en knap ved siden af vifi knappen, og har spurgt en gang før, skal den have et kort tryk, eller holdes nede til en lampe begynder at blinke, eller noget helt tredje?

Omdømme 7
Badge +9

Kan kun henvise til det der står i You See’s opsætnings guide.

Hold knappen med de to pile (WPS) kort inde på din router. Og gør det samme på din node.
Afvent, at lampen på din node lyser grønt. Det tager cirka 5 minutter.

 

Husk at noderne ikke skal placeres længere væk end at de stadig har et godt signal for at sikre stabiliteten af det signal der modtages fra Routeren. Dog ikke længere væk end 10 M fra Router eller anden node. Det kommer an på omgivelserne hvor langt et godt signal rækker. 2,4 Ghz rækker længere en 5 Ghz, men giver kun omkring den halve hastighed.

Besvar