Spørgsmål

etablere wifi fra printer uden tastatur til fibernet uden router


Badge

Jeg skal hjælpe en dame, som for nylig flyttede ind i et helt nybygget etageejendom med fibernet. Hendes printer har ikke tastatur, så man kan indtaste wifikoden. Forbindelse kan åbenbart kun ske via wps-metoden. Men hvordan finder jeg wps-knappen, når der ikke er et modem? (Damen har en seddel fra yousee med wifi koden. )


8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej, hvilken printer har hun?

Jeg fik ny Fiber boks men med et program HP Smart, kan man forbinde printeren igen til ny Wifi...

Omdømme 7
Badge +9

Når der ikke er en Router, hvor fås der så Wi-Fi fra.? Kan der ikke tilsluttes via Wi-Fi, så må printeren tilsluttes med kabel.

Omdømme 7
Badge +9

Hvis der ikke er Wifi i Fiber boksen, må man jo have fået en router det fik jeg...

Badge

Damen har kun en iPad og den er også tilsluttet wifi. Damen påstår hårdnakket, at hun ingen router har, men jeg tilsluttede min mobil til wifi - uden problemer. Jeg kender for lidt til fibernet, men kan wifi være indbygget - på en eller anden måde?

Omdømme 7
Badge +9

Wi-Fi kan udelukkende komme fra en Router. Da det er en helt ny installation så er det en D6.

 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg havde en 12 år gammel Fiber boks med indbygget Wifi, men ingen Wifi i min nye, hvor gammel er hendes Fiber boks? Men nogle kan have indbygget Wifi...

Omdømme 7
Badge +9

Der  står damen har en seddel med koden, så hun må jo have Wifi et sted fra… routeren må være gemt et sted...

Omdømme 7
Badge +9

Den kan meget vel være gemt i et skab. da jeg fik Fiber installeret, havde jeg ikke være hjemme ville teknikkeren have den opsat i et skab som står i vores entree, var det gjort ville dækning have været meget dårlig, nærmest ubrugelig.

Besvar