Spørgsmål

Er Youseee klar over at dette forum har ringe værdi, når ens posts skal reviewes i over fem timer?


Omdømme 1
Badge +1

Mit hjemme netværks PC’ere  kan ikke se en always on PC om formiddagen uden at jeg kvalificerer navnet med DNS suffix. PC’ere der tændes om formiddagen virker fint og kan både RDP’e og Fileshare på både navnet alene og det fulde dns navn. Men indtil kl 13 kunne always on PC’en kun tilgår med navn plus suffic. Kl 13 gik det over, så jeg antager at noget DHCP DNS Suffix broadcast har fixet det. 

Min Sage Fast 3890V3 er blevet opdateret til (jeg ved ikke hvornår):

eMTA & DOCSIS Software Version:20.2

Software billednavn:FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.19.1

Avancerede services:FAST3890V3-RDK

Trådløs driver:1.363 RC45.25501 version 10.10.131.4201-20200615 (r782323) FWID 01-24de5f3e

Pakke kabel:1.5


24 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @jensk2 

Jeg kan se, at du mangler svar her, men dit spørgsmål rækker udover vores supportomfang, så vi må håbe, at en af vores dygtige tekniske brugere her på forum kan hjælpe. 

Måske @PeterA4 eller @Logan har et bud😊

Derudover bør vi måske overveje at ændre din overskrift, da den ikke er så sigende for trådens indhold. Hvis du har spørgsmål til noget angående forummet, så er du velkommen til at sende en besked til en af os i forum-teamet.

Omdømme 1
Badge +1

Jeg vil da gerne rette overskrift, men kan hverken rette (eller slette) opslaget? Jeg syntes fortsat det er ærgerligt at I har et forum hvor f.eks. Radiomanden med det samme svarer på et spørgsmål, hvorefter man IKKE kan sende uddybende data fordii ens uddybende post skal review’es af moderator i 4 dage (henover en weekend). 

At jeg fortsat har det tekniske problem er mindre relevant - men sørme skuffende at I KAN finde ud at lave en ny Firmware og tvangspushe den ud, men ikke kan supportere den :-( 

 

Omdømme 7
Badge +9

 svarer på et spørgsmål, hvorefter man IKKE kan sende uddybende data fordii ens uddybende post skal review’es af moderator i 4 dage (henover en weekend). 
 

 

Det sker ind i mellem at man får den besked, så skal man bare skrive den igen, så kan den gå igennem, har selv været ude for den besked nogle gange. Hvorfor den besked kommer vides ikke. Det er ikke noget generelt problem.

Omdømme 1
Badge +1

Hvis du genfinder min oprindelige post kan du se at jeg troede det samme og derfor skrev TRE indlæg (de senere heldigvis bedre end de første) men INGEN indlæg kom igennem over fredag og week-end. 

Som jeg skrev til sidst KUNNE DET VÆRE at DHCP Server IKKE får Broadcastet at der er DNS Suffix lig ‘home’ eller at de ny-opstartede PC’ere IKKE får DNS Suffix udleveret. Så den natligt overlevende PC kan i en lang periode KUN tilgås med ‘pcnavn’.home.  

Hvad der er problemet må YouSee selvfølgelig vide selv om support straks kaster håndklædet i ringen!

Iøvrigt et interessant valg til den nye Firmware, at på ‘Firmware’ forsiden står SSID og Passwords i klar tale for alle forbipasserende at se. Inde under ‘Administrer WiFi’ skal man klikke på ‘’Vis Netværksnøgle’ for at få vist nøglen og ikke ‘******’. Et noget alternativt UI! 

Omdømme 1
Badge +1

I dag har jeg arbejdet hjemmefra med min Pixel Android Telmore telefon som accesspunkt. fordi Yousee Kabel nettet ikke tillod Teams Møder eller RDP uden flere 3 sekunders afbrydelser. Telmore/4G har kørt som en drøm.

Problem A:
Nu kl 14:30 tilbage på Yousee (efter genstart af router), melder router både min Desktop og min NUC tilsluttet 5GHz wifi, men NUC’en (som har været tændt under routers genstart) er ikke at finde:
 

ping dk-nuc-17

Ping request could not find host dk-nuc-17. Please check the name and try again.. 

ping dk-nuc-17.home

Pinging dk-nuc-17.home [192.168.0.152] with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.0.19: Destination host unreachable.
Reply from 192.168.0.19: Destination host unreachable.
Reply from 192.168.0.19: Destination host unreachable.
Reply from 192.168.0.19: Destination host unreachable.

nslookup 192.168.0.152
Server:  mygateway.home
Address:  192.168.0.1

Name:    DK-NUC-17.home
Address:  192.168.0.152

Efter genstart af NUC fås:
 

C:\Windows\System32>ping dk-nuc-17.home

Pinging dk-nuc-17.home [192.168.0.152] with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.0.152: bytes=32 time=2ms TTL=128
Reply from 192.168.0.152: bytes=32 time=4ms TTL=128
Reply from 192.168.0.152: bytes=32 time=2ms TTL=128
Reply from 192.168.0.152: bytes=32 time=2ms TTL=128


Problem B:
Router syntes at Autotune Wifi kanaler er mest mulig konflikt? Sidst jeg checked WiFi kanaler var den på kanal 1, lige som både min nabose Fjernsyn og min Nabos Router. Nu har den valgt kanal 11 LIGESOM nabos Fjernsyn og Router ref vedlagte:
 


Den gamle foirmware tillod mig trods alt at hårdkode Kanal 7, som ingen af mine naboer syntes at bryde sig om. Men den option er væk i nye Formware, her kan man ikke komme væk fra Administrer WiFi. Til gengæld slipper jeg for at se Wifi Paswrod i Administrer menuen, men den stod jo også i klar tale på Overblikssiden for alle forbi passerende at se når man logger ind. Jeg havde nok valgtt anderledes:
 



 


 

Omdømme 6
Badge +8

Det er svært at sige hvad det kan være når vi ikke kender dit setup.

Umiddelbart kunne det være noget med hvordan du tildeler IP-adressen til din HOME computer.

Ligger IP-adressen inde eller udenfor dhcp? hvis udenfor prøv at lav den indenfor dhcp range.

Virkede det før firmware update af router, måske er der en bug i firmware.

Omdømme 1
Badge +1
  • Mit setup er at jeg for plus 10 år siden har købt et Yousee abonnement, tændt router og valgt SSID navne og Pass Phrases/Passwords. Dertil har jeg en PC (en Intel NUC) som kører 24x7. 

    Så jeg har ikke noget ‘setup’!

    Blot en PC/NUC, som kører altid. NUC’en har to services som jeg forliger mig på:
    - En TeslaMate Docker Container som logger kørselsdata for min elbil
    - En Milestone XProtect Recording Server som optager video’er fra tre kaneraer i mit hjem. To kameraer er forbundet via POE switch forbundet til NUC, og det tredie kamera bruger WiFi 2.4GHz til at streame til Recoridng Serveren på NUC.

    Bortset fra YouSee’s lejlighedsvise ‘denial of internet services’ har det virket fint INDTIL min Sage Fast 3890V3 fornylig er blevet opdateret væk fra standard Firmware til Youse Firmware.

    Nu kan ingen tilgå NUC med mindre den genstartes hver formiddag eller man venter til efter kl 13. 
  •  
Omdømme 6
Badge +8

Det er fint, jeg fik ikke svar på hvor den IP adresse ligger.

Du pinger en IP adresse men får svar fra en anden..

Pinging dk-nuc-17.home [192.168.0.152] with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.0.19: Destination host unreachable.

 

Har du prøvet en Reset af router, Mit internet virker ikke (yousee.dk) under reset.

Der er kommet tvunget band steering. Mon det driller...? Findes der evt. en nyere driver til det trådløse netkort? 

Du pinger en IP adresse men får svar fra en anden..

Pinging dk-nuc-17.home [192.168.0.152] with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.0.19: Destination host unreachable.

 

19 er nok den computer, der pinges fra. Hvis mac-adressen på 152 er ukendt (og den pågældende maskine ikke svarer) , så ses dette. 

Omdømme 1
Badge +1

Der syntes at være to problemer :-(

A: Routers DNS virker ikke godt for min always on DK-NUC-17, som jeg ved har preferred IP(DHCP) på 192.168.0.152.

Router mener pc’en ER connected:
 


Her er resultatet fra anden nystartet anden PC:
C:\Windows\System32>ping dk-nuc-17.home
Ping request could not find host dk-nuc-17.home. Please check the name and try again.

C:\Windows\System32>ping dk-nuc-17.home /4
Ping request could not find host dk-nuc-17.home. Please check the name and try again.

C:\Windows\System32>ping dk-nuc-17 /4
Ping request could not find host dk-nuc-17. Please check the name and try again.

A1: Da jeg ved den har fået ip 192.168.0.152 slog jeg denne IP’s navn op:
C:\Windows\System32>nslookup 192.168.0.152
Server:  mygateway.home
Address:  192.168.0.1

Name:    DK-NUC-17.home
Address:  192.168.0.152

A2: Og NU kan den tilgås
C:\Windows\System32>ping dk-nuc-17.home /4

Pinging dk-nuc-17.home [192.168.0.152] with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.0.152: bytes=32 time=2ms TTL=128
Reply from 192.168.0.152: bytes=32 time=2ms TTL=128
Reply from 192.168.0.152: bytes=32 time=2ms TTL=128
Reply from 192.168.0.152: bytes=32 time=1ms TTL=128

Ping statistics for 192.168.0.152:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 1ms, Maximum = 2ms, Average = 1ms


At problemet nok skyldes Router genstart kan antydes af oppe tiden, som her kl 08:58 er ca 6 timer (jeg var bestemt ikke oppe og genstarte Router kl 02:xx!)

B: At DK-NUC-17 ikke kan tilgås på computernavn (men SKAL have DNS Suffix på) vil jeg mene er en DHCP fejl, altså at Windows IKKE har modtaget DHCP Broadcast for DNS Suffix’et

Alle ovenstående ting virkede fint med Sagecom firmware, men da genstartede routeren meget sjældent!. Genstarten er bestemt ikke en fordel for mig, for den har Autotunet 2.4GHz til maksimal konflikt med mine naboer, så vi nu er tre routere på kanal 1 :-(

Omdømme 1
Badge +1

Der er kommet tvunget band steering. Mon det driller...? Findes der evt. en nyere driver til det trådløse netkort? 

Min router viser separate 2,4Ghz og 5GHz SSID’er og NUC’en forbinder kun default til 5GHz.
det er helt konsekvent at hvis den er forbundet til 2,4GHz er Download hastighed 56-65Mbps, mednes den på 5GHz er 240-280Mbps. 

I går skiftede jeg edn til 2,4GHz og det gav samme problem. Som det ses i en anden post kan jeg lejlighedsvis Ping’e NUC’en hvis jeg lavet et DNS Opslagg på dens (kendte) IP. Den får IP via DHCP, men Routeren giver altid Preferred IP Address, for den er jo altid på :-) 

Oven I er jeg begyndt at anvende min Teslmore Mobil til ISP fordi jeg ikke kan være med i Teams Møder på arbejde uden at Video og Lyd stopper i op til flere sekunder. derfor har jeg sat 
ping ns3.ele.dk /t på min hjemmepc, som så viser:
 

Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=18ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=10ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=11ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=15ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=15ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=935ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=15ms TTL=247

Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247

Ping statistics for 194.239.134.83:
    Packets: Sent = 3171, Received = 3160, Lost = 11 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 10ms, Maximum = 3709ms, Average = 18ms
Control-C
^C
C:\Windows\System32>
C:\Windows\System32>
C:\Windows\System32>time
The current time is: 10:58:48,09

Telmore ¤G virker konsekvent, så nok ikke et problem på den nærmeste Central :-( 

Omdømme 7
Badge +9

Når man er på 2,4 Ghz, så er man på en langsommere forbindelse, det du får er dog på den lave side,, der normale er omkring den halve hastighed af det der fås på 5 Ghz, du har nok en 300 forbindelse, når der skrives at du får 280 ud af den. Har selv en 300 og jeg får 300 på den på 5 Ghz. Forbindelsen er Fiber.

Omdømme 1
Badge +1

Når man er på 2,4 Ghz, så er man på en langsommere forbindelse, det du får er dog på den lave side,, der normale er omkring den halve hastighed af det der fås på 5 Ghz, du har nok en 300 forbindelse, når der skrives at du får 280 ud af den. Har selv en 300 og jeg får 300 på den på 5 Ghz. Forbindelsen er Fiber.

Inden Firmware opdatering var min hastighed konsistent 300-370Mbps Ned og 67-76Mbps Op.
Nu kan 5GHz knap snige sig op på 240Mbps, men det største problem er stabiliteten. Her kl 18++ kommer flere familiemedlemmer og brokker sig over både Browsing og Streaming hastighed. Så jeg kigger på min ubrugt Desktop PingIt.txt log og den viser op til 3.275 ms latency. Så skal Streaming bufferne altså være godt store!

The current time is: 18:06:42,22
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=63ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=287ms TTL=247
The current time is: 18:06:46,14
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=125ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=15ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=21ms TTL=247
The current time is: 18:06:50,23
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=11ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=22ms TTL=247
The current time is: 18:06:54,19
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=11ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=156ms TTL=247
The current time is: 18:06:58,18
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=3275ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=16ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=47ms TTL=247
The current time is: 18:07:08,20
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=85ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=17ms TTL=247
The current time is: 18:07:12,19
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=15ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
The current time is: 18:07:16,18
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
The current time is: 18:07:20,15
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=19ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=153ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=11ms TTL=247
The current time is: 18:07:24,23
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=22ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
The current time is: 18:07:28,22
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=72ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
The current time is: 18:07:32,18
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247:

:-( 

Omdømme 1
Badge +1

Når man er på 2,4 Ghz, så er man på en langsommere forbindelse, det du får er dog på den lave side,, der normale er omkring den halve hastighed af det der fås på 5 Ghz, du har nok en 300 forbindelse, når der skrives at du får 280 ud af den. Har selv en 300 og jeg får 300 på den på 5 Ghz. Forbindelsen er Fiber.

Inden Firmware opdatering var min hastighed konsistent 300-370Mbps Ned og 67-76Mbps Op.
Nu kan 5GHz knap snige sig op på 240Mbps, men det største problem er stabiliteten. Her kl 18++ kommer flere familiemedlemmer og brokker sig over både Browsing og Streaming hastighed. Så jeg kigger på min ubrugt Desktop PingIt.txt log og den viser op til 3.275 ms latency. Så skal Streaming bufferne altså være godt store!

The current time is: 18:06:42,22
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=63ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=287ms TTL=247
The current time is: 18:06:46,14
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=125ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=15ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=21ms TTL=247
The current time is: 18:06:50,23
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=11ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=22ms TTL=247
The current time is: 18:06:54,19
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=11ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=156ms TTL=247
The current time is: 18:06:58,18
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=3275ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=16ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=47ms TTL=247
The current time is: 18:07:08,20
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=85ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=17ms TTL=247
The current time is: 18:07:12,19
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=15ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
The current time is: 18:07:16,18
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
The current time is: 18:07:20,15
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=19ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=153ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=11ms TTL=247
The current time is: 18:07:24,23
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=22ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
The current time is: 18:07:28,22
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=72ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
The current time is: 18:07:32,18
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247:

:-( 

Når man er på 2,4 Ghz, så er man på en langsommere forbindelse, det du får er dog på den lave side,, der normale er omkring den halve hastighed af det der fås på 5 Ghz, du har nok en 300 forbindelse, når der skrives at du får 280 ud af den. Har selv en 300 og jeg får 300 på den på 5 Ghz. Forbindelsen er Fiber.

Speedtest.net siger lige nu (på 5GHz) 29,51Mbps ned og 54.2Mbps Op og Latency på 56ms. Lidt langt fra 300/60Mbps.

Speedtest.net siger (for reference):
Best:  

 317.08 Mbps

 68.65 Mbps


Vi havde Telmore 5G på prøve i en uge og sendte det KUN retur fordi
A: Optimal 5G hastighed krævede en placering ude i et køkkenvindue, som ikke gav ordentlig WiFi dæking i den anden ende af vore 104 m2 hus :-) 
B: Yousee sendte ny Router som faktisk forbedrede den kablede forbindelse

Yousee forbedringen er så totalt tabt med den nye Yousee/TDC Firmware! 

Telmore 5/4G var klippe stabilit (ligesom min Android Telmore SmartPhone også er). Det er ret ufatteligt at både Telmore og YouSee kører TDC Backbone.

Super stabilt Telmore med -15% hastighedstab, fordi Modem skal stå noget inde i huset må være løsningen!

Tak for indspark!!

Omdømme 6
Badge +8

Der er forskel på at genstarte router og lave en RESET, fik du prøvet en RESET.

Mit internet virker ikke (yousee.dk)

Hvis ikke det hjælper, er det nok en fejlmelding af din forbindelse / router.

 

Omdømme 1
Badge +1

Der er forskel på at genstarte router og lave en RESET, fik du prøvet en RESET.

Mit internet virker ikke (yousee.dk)

Hvis ikke det hjælper, er det nok en fejlmelding af din forbindelse / router.

 

Tak for hjælpen Peter, men hjemmesiden du linker til kender ikke RESET. Mener du at jeg skal nulstille router og oprette SSID’er etc igen?  


Mht fejlmelding tror jeg ikke det hjælper, forbindelsen har været fejlmeldt flere gange over det sidst eår. Derfor ny router og mit private forsøg med Telmore 5G.

Omdømme 6
Badge +8

Der er forskel på at genstarte router og lave en RESET, fik du prøvet en RESET.

Mit internet virker ikke (yousee.dk)

Hvis ikke det hjælper, er det nok en fejlmelding af din forbindelse / router.

 

Tak for hjælpen Peter, men hjemmesiden du linker til kender ikke RESET. Mener du at jeg skal nulstille router og oprette SSID’er etc igen?  

Punkt 6

Omdømme 1
Badge +1

Der er forskel på at genstarte router og lave en RESET, fik du prøvet en RESET.

Mit internet virker ikke (yousee.dk)

Hvis ikke det hjælper, er det nok en fejlmelding af din forbindelse / router.

 

Tak for hjælpen Peter, men hjemmesiden du linker til kender ikke RESET. Mener du at jeg skal nulstille router og oprette SSID’er etc igen?  


Mht fejlmelding tror jeg ikke det hjælper, forbindelsen har været fejlmeldt flere gange over det sidst eår. Derfor ny router og mit private forsøg med Telmore 5G.


Jeg har RESET med Clips Push, og det ændrede intet i opsætning, Ved ikke om det er forventet at SSID for både 2.4GHz og 5GHz bevares, men nu må jeg overvåge stabilitet den næste uge. 


Tak for råd!

Omdømme 7
Badge +9

Når der foretages en Reset, så nulstilles den opsætning man selv har lavet, og det skal sættes op igen.

Omdømme 6
Badge +8

Der er forskel på at genstarte router og lave en RESET, fik du prøvet en RESET.

Mit internet virker ikke (yousee.dk)

Hvis ikke det hjælper, er det nok en fejlmelding af din forbindelse / router.

 

Tak for hjælpen Peter, men hjemmesiden du linker til kender ikke RESET. Mener du at jeg skal nulstille router og oprette SSID’er etc igen?  


Jeg har RESET med Clips Push, og det ændrede intet i opsætning, Ved ikke om det er forventet at SSID for både 2.4GHz og 5GHz bevares, men nu må jeg overvåge stabilitet den næste uge. 


Tak for råd!

Det lyder som den ikke er RESETTET korrekt..

Omdømme 1
Badge +1

Når der foretages en Reset, så nulstilles den opsætning man selv har lavet, og det skal sættes op igen.

Jeg har Clip’set her:
 


Og Router var væk i 4-5 minutter, men alle mine WiFi settings er preserved. Men lige nu er hastighed fantastisk:

 DOWNLOAD Mbps

343.61

 UPLOAD Mbps

68.34

Ping ms  20

Altså totalt som inden jeg fik ny FirmWare og jeg har fortsat 2 x SSID

Jeg vender tilbage om en uge!

 

Omdømme 1
Badge +1

Enig, (eller Yousee har rettet min Router konfiguration på Deres system, så den downloader MIN Config??) Rent gæt. Men f.eks. genstarter Modem hvis jeg prøver ‘AutoTune Kanal’ på Yousee hjemmesiden, det har den ikke gjort før, da meldte den blot fejl.

Uanset havd er dette tilsyneladende sket - og hvis det er STABILT lever jeg med det halve RESET :-) :

Takker!

  • Hastighed fra før Firmware opdatering genskabt:

    DOWNLOAD Mbps

    327.61

     UPLOAD Mbps

    68.66

    Ping ms  13

  • Ping ns3.tele.dk latency klippestabil:
    E:\jens\Yousee>pingit.bat

Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
The current time is:  9:43:52,16
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
The current time is:  9:43:56,23
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
The current time is:  9:44:00,21
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=11ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
The current time is:  9:44:04,17
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
The current time is:  9:44:08,11
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=11ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=14ms TTL=247
The current time is:  9:44:12,17
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.239.134.83: bytes=32 time=14ms TTL=247

Omdømme 6
Badge +8



Uanset havd er dette tilsyneladende sket - og hvis det er STABILT lever jeg med det halve RESET :-) 

Det lyder som routeren har rettet sig på plads og hvis din NUC også kan tilgås igen uden problemer er det da dejligt for dig 👍

Besvar