Svar

efter reset mangler jeg et password airties 4930


Badge

 

icon

Bedste svar af MS-ERIK 25 October 2023, 15:24

Se original

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9
Det burde ikke mangle, tjek i bunden som på Router/Modem. Der skulle gerne stå loginoplysninger. Hvis ikke, så kig i vejledningen.
Badge

Jeg er log ind på netværket man kan bare ikke komme videre da jeg skal have et password for at komme ind i opsætning 

Omdømme 7
Badge +9

Det skulle stå på enheden, som på Router/Modem.

Omdømme 2
Badge +3

Hej @skallebek 

Jeg har slettet dit billede, da vi ikke skal have din adgangskode stående offentligt på Forum. 

Fandt du ud af hvilken adgangskode, der skulle bruges?

Badge

NEJ DESVÆRRE 

Omdømme 2
Badge +3

@skallebek på det billede du havde sendt (og måske stadig har på din telefon), der står adgangskoden nederst på billedet. 

Du kan se et label med WiFi-navn og lige under står der password. 

Omdømme 7
Badge +9

Som jeg også havde bekræftet i et opslag der nu er blevet slettet.

Der spørges om password til adgang til  opsætningsmenuen, ikke om wi-fi adgangskoden. Det er to forskellige ting. Det der står i bunden af enheden er wi-fi adgangskoden som ikke er den kode, spørgeren efterlyser. Ved søgning på internettet oplyses det at standarden for password til opsætningsmenuen er en blank adgangskode. Virker det ikke  ved blot at trykke på OK uden at skrive noget som adgangskode? 

Det anbefales i øvrigt kraftigt at oprette en adgangskode. Da wi-fi adgangskoden er blevet afsløret både af spørgeren og af et svar bør den ændres hurtigst muligt. Da der er læseadgang til YouSee Forum for alle må man ikke oplyse adgangskoder på dette forum da det medfører en sikkerhedsrisiko. 

Badge

tak . har prøvet det som du skriver . og prøvet … password, admin, 0000,1234 

Omdømme 7
Badge +9

 

Det anbefales i øvrigt kraftigt at oprette en adgangskode. Da wi-fi adgangskoden er blevet afsløret både af spørgeren og af et svar bør den ændres hurtigst muligt. Da der er læseadgang til YouSee Forum for alle må man ikke oplyse adgangskoder på dette forum da det medfører en sikkerhedsrisiko. 

Den kode kan da kun bruges af andre hvis man ved hvor den pågældende enhed befinder sig, og den lokalitet er ikke kompromitteret.

 

Det anbefales i øvrigt kraftigt at oprette en adgangskode. Da wi-fi adgangskoden er blevet afsløret både af spørgeren og af et svar bør den ændres hurtigst muligt. Da der er læseadgang til YouSee Forum for alle må man ikke oplyse adgangskoder på dette forum da det medfører en sikkerhedsrisiko. 

Den kode kan da kun bruges af andre hvis man ved hvor den pågældende enhed befinder sig, og den lokalitet er ikke kompromitteret.

SSID’en blev også vist, og en hacker vil måske scanne efter den, selv om det er mindre sandsynligt at hackeren vil være inden for rækkevidde, men det kan ikke med 100 % sikkerhed udelukkes. Men man kan ikke være for forsigtig når det drejer sig om IT-sikkerhed. Selv om begge nu er fjernet fra Forum, kan de stadig være registreret andre steder, eller en hacker kan allerede have fisket dem frem fra Forum da de stod der.

Så princippet bør være: Hvis en adgangskode på noget tidspunkt har været vist eller brugt et forkert sted skal den straks ændres.

Omdømme 7
Badge +9

Han postede billedet igår aften og Radiomanden postede passordet, så stod det hele natten, jeg så det godt i nat, hvor jeg tit sidder oppe…

Badge

Jeg vil bare sige 1000 tak for alle svarene.

Og angående password til routeren

1  routeren virker jo ikke ,så der er vel ikke nogen der kan hack den

2  hvis de kommer til at virke . så skifter jeg jo navn og password  på netværket

3  der er ingen der ved hvor routeren er , andet end mig

4  hvis jeg bor langt ude på landet uden naboer  går det jo nok

5 tror bare jeg smider dem ud

god aften til alle

 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg bor tæt på naboerne, jeg kan se deres internet info (Ssid) og kunne logge på kendte jeg deres passord. ;)

Omdømme 7
Badge +9

Det kan man jo altid når man bor i en by, specielt i lejligheder som de fleste gør, kan ikke se mange 5 Ghz net, men på 2,4 er der totalt fyldt op.

Omdømme 4
Badge +4

Efter sidste firmware opdatering kan man ikke tilgå AirTies indstillinger, da man bare vil blive henvist til ens egen router. (hvis man kan logge ind) 

Det grundet at din router nu er en Mesh enhed. Har selv bøvlet med det ret meget, jeg gav op og afleverede dem tilbage.  (lang historie)

Det skal dog siges at der som sådan er ingen grund er til du skal ind i dine Boosteres indstillinger da alt sker gennem Yousee´s app Mit internet. De muligheder man havde på AirTies logind burde du kunne gøre via din router/app nu.

 

Hvad er det du gerne vil i AirTies menu som du ikke kan nu ? 

Besvar