Svar

DirectAccess (Microsoft)


Badge

Min forbindelse til arbejdsnetværket er holdt op med at virker hjemmefra (Yousee Coax 1000/100)

Jeg kan komme på via DirectAccess alle andre steder som mobil hotspot, sommerhuset, hos venner men ikke hjemmefra.

Det har virket tidligere! men er blevet ustabilt i foråret og nu kan jeg ikke komme på!

 

    

icon

Bedste svar af PeterA4 26 June 2023, 19:03

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Du sikkert fået en dårlig opdatering af softwaren på din router. Hvilken version er softwaren på din router? 

Badge

eMTA & DOCSIS Software Version:20.2

Software billednavn:FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14

Avancerede services:FAST3890V3-RDK

Trådløs driver:1.363 RC45.25501 version 10.10.131.4201-20200615 (r782323) FWID 01-24de5f3e

Omdømme 7
Badge +9

14 er behæftet med en række fejl.  Håber en YouSee medarbejder her i forum vil opdatere din router. 

Omdømme 6
Badge +8

Du kan prøve at lave en reset af router og se om det løser det midlertidigt, indtil den nye firmware kommer på din router.

Ellers må du have fat i en fra yousee herinde på Forum, som kan hjælpe dig som skrevet..

Badge

Det virkede!!!

Har gendanne routerens fabriskindstillinger "Gendan fabriksindstillinger" og nu er der hul igennem via DirectAccess!!

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Jakob R 

Velkommen på YouSee Forum😊

Dejligt at læse, at det hjalp at nulstille routeren, så tak til @PeterA4 for det løsningsforslag. 

Bliver det ved at drille så må du endelig vende tilbage. 

Badge

@Kasper så er den gal igen, hvordan opdatere men som skrevet i tråden?

Omdømme 7
Badge +9

Man kan ikke selv opdatere FW den sendes ud af You See, seneste version er 77.14.19.1

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Jakob R 

Det er jeg ked af at læse. 

Jeg har ikke hørt, at dette problem skulle være relateret til firmwaren. Det er langt tid siden, at du havde problemet sidst, hvilket også umiddelbart taler imod firmwarens årsag. 

Kan der være andre årsager, hvis det kun er den ene tjeneste som driller?

Badge

Hej @Kasper 

Det er mig som har været lidt langsom til at spørge her. Problemet kom igen ca. en uge efter jeg gendanne routerens fabriksindstillinger. Og "Gendan fabriksindstillinger” giver mig ikke hul igennem selvom jeg prøver nu.

Har prøvet “alt” så kan ikke finde andet end routeren som blokkere. (det virker jo alle andre steder)  

Omdømme 6
Badge +8

@Kasper så er den gal igen, hvordan opdatere men som skrevet i tråden?

Er du på samme firmware x.14, så prøv en reset igen.

Nogen har fået en ny router..

Måske kan @Kasper være behjælpelig med, at få rullet den nyeste firmware på.

Er ipsec passthrough aktiveret i modemmets firewall? 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Jakob R 

Helt i orden. 

Jeg sender dig en privatbesked, så vi kan komme videre med sagen😊

Badge

Er ipsec passthrough aktiveret i modemmets firewall? 

Ja!

 

Siden det virker/ikke-virker: har du andre enheder på dit net, som gør brug af ipsec/directaccess? Afhængigt af firmwaren, så kan det godt være et problem (ikke noget, jeg har testet).

Besvar