Svar

D6 router opdateret - port forwarding virker ikke!


Badge
  • Udforsker
  • 10 kommentarer

Hej!

Routeren er åbenbart blevet opdateret inden for de sidste par dage, så nu er der ikke længere adgang til div. interne porte på mit netværk.

Muligheden for at oprette port forwarding-regler virker heller ikke. Efter at have indtastet al info (intern IP-adresse; port osv), står der bare noget meningsløst i oprettet regel (intern IP 255.255.255.255 mv.).

Kan I venligst fikse det asap, så jeg igen kan få adgang udefra til vigtige ting på mit netværk (alarm, videoovervågning, solcelleinverter osv.)?

icon

Bedste svar af Kasper 13 February 2024, 14:00

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @DrBo 

Har du oprettet dine forwardregler sådan, at du har inkluderet din egen IP i dit range? Det er nødvendigt på denne firmware. 

Se mit svar her:
 

 

Det skulle være det samme for din router.

Badge

OK, tak for svar - dét er da godt nok et lidt suspekt work-around..😏 Nå, jeg udvider DHCP-range op til 192.168.1.255; så er det vist dækkende😄, og laver mine regler (og sætter range tilbage igen efterfølgende)..

Badge

Ovenstående workaround virkede.. dog blev min router tilsyneladende også pludseligt fjernopdateret (endnu en gang) i går aftes, så måske har det også haft noget at sige? Anyway, jeg kan - indtil videre - igen tilgå mine enheder udefra, så jeg må satse på, at det er en varig løsning..😊

Tak for hjælpen!

 

Badge

Nå, det virkede et par dage - og siden lørdag er jeg igen tilbage til situationen, hvor jeg ikke kan få adgang til devices på mit netværk! Håbløst! 😩Det virker hverken, når jeg forsøger at tilgå via DDNS (hos NoIP) eller direkte på min IP-adresse..🙄

Alle port-forwarding regler står stadig som aktive. Dog genstartede routeren ud af det blå fredag aften - måske der blev opdateret SW endnu en gang?

(Nye) råd modtages meget gerne - overvejer seriøst at fejlmelde router for at få ny tilsendt (men det er vel det samme Sagem-crap som den nuværende, så det er nok ikke vejen frem).

Omdømme 7
Badge +9

Der er kun en Router til Fiber, D6. Haves der ikke TV på forbindelsen, så kan man uden problemer bruge egen Router. Angående TV, så kan der med egen Router kun Streames, det er ikke muligt at bruge 5000 boksen.

Badge

Der er kun en Router til Fiber, D6. Haves der ikke TV på forbindelsen, så kan man uden problemer bruge egen Router. Angående TV, så kan der med egen Router kun Streames, det er ikke muligt at bruge 5000 boksen.

Jeg har både TV og bredbånd fra YouSee, så lader desværre til at være “låst” på nuværende HW-løsning..😐

Der er desværre ikke umiddelbart mulighed for andre udbydere af TV-pakker på min fiberforbindelse.

Omdømme 7
Badge +9

Hvis det er TDC Net, så er der Norlys og Telia, (Streaming), eller behold You See og stream via egen Router.

Har du prøvet med en manuel genstart efterfølgende? 🙂

 

(3890 på coax har også fået denne nye type firmware. Mit modem genstarter også spontant af og til. Sådan har det været i et par år nu.)

Badge

Hvis det er TDC Net, så er der Norlys og Telia, (Streaming), eller behold You See og stream via egen Router.

Ja, der er heldigvis andre løsninger, hvis man kun streamer - meen er stadig fornøjet med at have adgang til/benytte flow-TV😏

Badge

Har du prøvet med en manuel genstart efterfølgende? 🙂

 

(3890 på coax har også fået denne nye type firmware. Mit modem genstarter også spontant af og til. Sådan har det været i et par år nu.)

Tak for forslag - må prøve i aften med en koldstart. Tænkte, at når den nu selv varmstartede, burde det virke (men det er/var nok naivt at tro😐)

Omdømme 7
Badge +9

Hvis det er TDC Net, så er der Norlys og Telia, (Streaming), eller behold You See og stream via egen Router.

Ja, der er heldigvis andre løsninger, hvis man kun streamer - meen er stadig fornøjet med at have adgang til/benytte flow-TV😏

Der kan naturligvis både hos You See og øvrige udbydere ses Flow via streaming.

Tak for forslag - må prøve i aften med en koldstart. Tænkte, at når den nu selv varmstartede, burde det virke (men det er/var nok naivt at tro😐)

Tag intet for givet med den firmware. Alt, hvad der kan gå galt, er gået galt.

Badge

Nå, det virkede et par dage - og siden lørdag er jeg igen tilbage til situationen, hvor jeg ikke kan få adgang til devices på mit netværk! Håbløst! 😩Det virker hverken, når jeg forsøger at tilgå via DDNS (hos NoIP) eller direkte på min IP-adresse..🙄

Alle port-forwarding regler står stadig som aktive. Dog genstartede routeren ud af det blå fredag aften - måske der blev opdateret SW endnu en gang?

(Nye) råd modtages meget gerne - overvejer seriøst at fejlmelde router for at få ny tilsendt (men det er vel det samme Sagem-crap som den nuværende, så det er nok ikke vejen frem).

Well… prøvede som sidste udvej at sætte DHCP range tilbage til 192.168.1.10...192.168.1.254, jvf workarounden nævnt ovenfor - og så virkede det pludselig igen! Så workarounden virker åbenbart nu kun, hvis portene er indeholdt i DHCP range (man skal altså IKKE sætte range tilbage, når man har lavet sine regler). Så nu har jeg mine fast tildelte IP-adresser liggende og flyde i DHCP range. Smart (not)😫🙄

hej med jer

Jeg har de samme problemer med “Portforwardning” som @DrBo !!! så jeg havde en ny router liggende (Icotera) som jeg ville bruge i stedet, da den er 1000000 gange bedre, men AK, det virker åbenbart ikke med Yousee selvom de sagde jeg godt kunne putte en anden router på. men jeg forstår ganske enkelt ikke at i kan være bekendt at sende en router med som stort set ikke virker!!! jeg ved ikke om det er nogle fra “Paradise Hotel” der laver jeres firmware, men hvorfor i al verden finder i ikke en anden router at sende med ud? (Denne Icotera jeg har er vildt god, og man kan meget mere i den)

Omdømme 7
Badge +9

Der kan fint bruges egen Router på en YS Fiberforbindelse, der skal bare bruges den rigtige VLAN, som hos YS er 101.

Besvar