Spørgsmål

D6 mesh med kablet backhaul

  • 24 February 2024
  • 1 kommentar
  • 56 visninger

Badge

Hej,

 

Jeg har fiber 1000/200 og en D6, HW 5DK80Y-02 + SW 2.26.4, samt en ladning Airties mesh enheder. Jeg har problemer med kablet backhaul.

 

D6'eren fungerer som første mesh node. Jeg har sat første Airties enhed op, og ladet den konfigurere sig trådløst, tæt på D6'eren. Det lykkes fint og jeg kan se den i MitInternet app'rn. Når jeg derefter sætter et kabel med den og D6'eren, og venter lidt, så viser app'en efter lidt tid at de er forbundet med kabel 1000/1000, som forventet. Så langt så godt.

 

Men, når jeg derefter flytter Airties enheden op på kontoret, hvor det er meningen at den skal stå, og der forbinder den med kabel og tænder, så virker det ikke. Den starter op, og lyser efter noget tid grøn. Men, den vises som ikke forbundet i app'en, og jeg har ikke noget stærkt signal fra den på min telefon (kun svagt signal fra samme SSID fra D6'eren nedenunder).

 

Kablingen fra D6'eren går til en switch og derfra til kontoret (og alle andre rum). Kan det være årsag til problemet?

 

/Niels


1 Kommentar

Omdømme 6
Badge +8

Hej @niemorch 

Det er svært at sige om switchen kan skabe problemer - det kunne den sikkert godt, men det er ikke sikkert at det er der problemet ligger. 

Vi er dog nødt til at få forsøgt uden om switchen - har du mulighed for at prøve det? 

Besvar