Svar

Backup og restore 3890 v3


Badge

hej,

 

Jeg har et modem 3890 v3 og her til morgen har jeg mistet mine portforward regler.

Mit software version er 2.26.2 og gui version 5.114.1.

Jeg kan ikke finde restore og backup funktionen på denne software version. Er der andre der har samme problem?

Mvh.

 

Michael

icon

Bedste svar af Radiomanden 15 August 2023, 13:08

Se original

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er ud til at det er en gammel FW der er på.  Den seneste er denne.

 

Er du sikker på, at du ikke har fået en nyere version? Den nye nuuday firmware tilbyder nemlig ikke backup af indstillingerne, men det mener jeg, at den gamle gjorde. 

Badge

Hej begge,,

 

Mange tak for jeres hurtige svar.

 

Jeg har et wifi d6 modem (mener det er sagem 3890 v3 eller ?)
@Radiomanden det skræm dump du har sendt ligner overhovedet ikke mit.

Det sjove er, at det ser du som om, at mine port forward regler er væk, men de virker. Jeg bruger mozilla og safari browser på mac -- måske det er problemet) skal man bruge chrome? ( er på arbejde og kan ikke teste lige nu)
 

@Logan du har nok ret .--  man kan ikke lave backup mere --  jeg lavede senest en den 8. august 2023 --  så der er sket noget på mit modem siden da

 

/M

Omdømme 7
Badge +9

Hvad har du af bredbånd? 3890 router er til coax, mens WiFi D6 router er til fiber og DSL. 

Manglende backup og forsvundne portforwards passer ellers perfekt på opgraderingen til den nye nuudayfirmware til 3890. 🙂

Men som Slangefar siger, så er D6 og 3890 to forskellige enheder. Det kan dog satens være, at de også pønser på at levere RDK-B til D6. 🙂

Badge

jeg har wifi d6 og har fiber.
Det sjove er at jeg ikke kan se portforward reglerne -- men de virker! ..

Omdømme 7
Badge +9

Ja D6 er til Fiber og DSL, desværre er D6 lige som 3890 ikke så nem, at arbejde med, da den ligeså har  nogen af de brugerstyring problemer som 3890 har.

Har selv Fiber, men Routeren er en Kaon, den fås ikke længere.

Har du TV via Fiber.? hvis ikke, så kan du bruge egen Router, har du TV på Fiber, så er der også mulighed for egen Router, den skal så understøtte Multicast.

Badge

jeg har tv via fiber. Jeg vil lige checke om man kan se portforward regler hvis man bruger chrome :-)
men det er fortsat mærkeligt at alle port forward regler virker men kan ikke ses -- eller hvad tænker i?

Badge

Med jeres hjælp spiller det hele igen. Mange tak

Badge

Kære alle

For et par dage siden holdte min VPN op med at fungere. Nu hvor jeg logger ind på min router (WIFI 6 på Fiber) - så er alle port forwards væk? Og når jeg prøver at tilføje dem igen, så fejler de. Se vedhæftede fotos. Jeg har ikke selv pillet ved routeren i mange måneder - der er sket fra centralt hold eller noget er gået i stykker? Nogen tips til hvordan det kan fikses?

 

 

Besvar